Gå til innhold

Finnes det fysisk forskjellig DDR2 minne?

Makky

Anbefalte innlegg

Har en Dell her med DDR2 pc3200 brikke.

Skal teste med en DDR2 pc5300 brikke, men den passer ikke.

Det hakket på "midten" passer ikke med minne-slot'en.

Har jeg fulgt dårlig med i timen, er det fysisk forskjell på DDR2 ram fra f.eks pc3200 og til pc5300?

Eller er det en "DELL"-feature? :p

Begge rambrikkene stammer fra DELL.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og er du sikker på at ikke PC3200 brikken er DDR1 ?

edit: trodde ikke at der fantes DDR2 PC3200 før jeg skrev posten, men ser nå at det gjør det, så da kan det jo være at det er DDR2 likevel.

Endret av Musty
Lenke til kommentar

"For use in computers, DDR2 SDRAM is supplied in DIMMs with 240 pins and a single locating notch. Laptop DDR2 chips are 200 pin."

Så enten er ene brikken for laptops, ene brikken er ikke DDR2 eller så må du snu brikken (hakket er ikke akkurat på midten, den passer bare ene veien).

Lenke til kommentar

Kameraet funker ikke og linsa over mobilen er ganske ubrukelig etter 4 år på farten :p

Men fant noen andre vanlige ddr 2 brikker.

Disse passer og fungerer i maskinen.

Så da er det faktisk fysisk forskjell på "vanlig" og "ECC" ram :)

Lenke til kommentar

JA DELL JA!!!

Jeg skulle også sette in mere ram i en DELL, men der var det vanelig DDR RAM. men det var vanskelig, da du selvfølgelig MÅÅÅ kjøpe alt nytt fra DELL...

OG, skulle sette inn en hardisk til på en DELL optiplex, MEN NEI DA... IKKE 1 LEDIG IDE og ikke 1 ledig SATA... var KUNN 2 sata på hovedkortet, men en til harddisk og en til CDrom..

fack hater dell..

Lenke til kommentar
JA DELL JA!!!

Jeg skulle også sette in mere ram i en DELL, men der var det vanelig DDR RAM. men det var vanskelig, da du selvfølgelig MÅÅÅ kjøpe alt nytt fra DELL...

OG, skulle sette inn en hardisk til på en DELL optiplex, MEN NEI DA... IKKE 1 LEDIG IDE og ikke 1 ledig SATA... var KUNN 2 sata på hovedkortet, men en til harddisk og en til CDrom..

fack hater dell..

...Så sett inn et kontrollerkort for sata(eventuelt ide) da? Med mindre du ikke har noen PCI(e) slotter ledig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...