Makky Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Har en Dell her med DDR2 pc3200 brikke. Skal teste med en DDR2 pc5300 brikke, men den passer ikke. Det hakket på "midten" passer ikke med minne-slot'en. Har jeg fulgt dårlig med i timen, er det fysisk forskjell på DDR2 ram fra f.eks pc3200 og til pc5300? Eller er det en "DELL"-feature? Begge rambrikkene stammer fra DELL. Endret 24. mai 2009 av Makky Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Sikker på at du ikke har snudd den feil vei? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) og er du sikker på at ikke PC3200 brikken er DDR1 ? edit: trodde ikke at der fantes DDR2 PC3200 før jeg skrev posten, men ser nå at det gjør det, så da kan det jo være at det er DDR2 likevel. Endret 24. mai 2009 av Musty Lenke til kommentar
.V. Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 "For use in computers, DDR2 SDRAM is supplied in DIMMs with 240 pins and a single locating notch. Laptop DDR2 chips are 200 pin." Så enten er ene brikken for laptops, ene brikken er ikke DDR2 eller så må du snu brikken (hakket er ikke akkurat på midten, den passer bare ene veien). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Begge brikkene er til stasjonær. Begge har "PC2" i navnet (DDR2). Hvis jeg snur brikken, så kommer hakket enda lenger bort. Det er under en 0,5cm som er feil. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Kanskje jeg har funnet årsaken. Tror den 5300-brikka er ECC. Kan det stemme at ECC-brikker ikke passer inn i vanlige minne-slot'er? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Kameraet funker ikke og linsa over mobilen er ganske ubrukelig etter 4 år på farten Men fant noen andre vanlige ddr 2 brikker. Disse passer og fungerer i maskinen. Så da er det faktisk fysisk forskjell på "vanlig" og "ECC" ram Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ettersom du ikke har oppgitt full modell-betegnelse på brikkene (hele reglen) og ikke har lagt ut bilder, er det bare stilt spørsmål ved om det forskjell i kontaktene på EEC og vanlige DDR2 rambrikker. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 ECC brikka: PC2 5300F De to andre slutter på "U". Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 JA DELL JA!!! Jeg skulle også sette in mere ram i en DELL, men der var det vanelig DDR RAM. men det var vanskelig, da du selvfølgelig MÅÅÅ kjøpe alt nytt fra DELL... OG, skulle sette inn en hardisk til på en DELL optiplex, MEN NEI DA... IKKE 1 LEDIG IDE og ikke 1 ledig SATA... var KUNN 2 sata på hovedkortet, men en til harddisk og en til CDrom.. fack hater dell.. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 JA DELL JA!!! Jeg skulle også sette in mere ram i en DELL, men der var det vanelig DDR RAM. men det var vanskelig, da du selvfølgelig MÅÅÅ kjøpe alt nytt fra DELL... OG, skulle sette inn en hardisk til på en DELL optiplex, MEN NEI DA... IKKE 1 LEDIG IDE og ikke 1 ledig SATA... var KUNN 2 sata på hovedkortet, men en til harddisk og en til CDrom.. fack hater dell.. ...Så sett inn et kontrollerkort for sata(eventuelt ide) da? Med mindre du ikke har noen PCI(e) slotter ledig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå