dance Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Er det noen som har en mening hvorfor jeg skulle IKKE kjøpe meg en brukt 2003-2006 V70 med automat girkasse? Jeg er 22 år gammel og tjene 300.000 p år brutto. F.eks: Skal forsikring bli for dyrt? Eller automat er ikke et godt valg Eller V50 er et bedre valg... GJERNE ENINGER OM V70 I SAMMENHENG MED MIN ØKONOMI OG ALDER! TAKK Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Om automat er ett godt valg eller ikke kommer helt ann på hvor du bor, og hva du liker best. Om du bor i en by, så ville jeg glatt annbefaler automat. men bor du på landet derimot så ville jeg annbefalt manuell. Manuell har lavere bensinforbruk, og du får mere ytelse. men i by så er det sinnsykt mye deiligere å kjøre automat (med tanke på kø og rushtrafikk) Endret 25. mai 2009 av Complexity Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Verdens dårligste svingradius! Det blir mye fram og tilbake. Lenke til kommentar
Sleiven Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 22år gammel 300 000 i årslønn og kjøpe bil til 250-350 tusen kroner!!! Jeg er dobbeltså gammel som deg og tjener 4 ganger mer en deg og har aldri brukt mer enn 200 tusen på bil, til tross for en stor familie . Dette har du ikke råd til, hvis du ikke har tenkt å bo gratis hjemme hos mor og far med gratis kost og logi til bilen er betalt.....og har du tenkt på å få egen bolig/leilighet noen gang.. da er ikke dyrt bilkjøp tingen å bruke pengene på.. Dessuten krever banken 75000 kr i egenkapital, og deretter må du betale 5000 kr måneden i 5 år. Hva med å kjøe en grei ti år gammel bil til 50 000 istedet. det er mere i din gate/ øknomi. Hva skall du forsesten men en så stor og dyr bil som V70?. Hjertet mitt har også veldig lyst på en slik V70 selv fornuften sier at det er for dårlig kvalitet og for dyrt.. Dette er godt ment Sleiven. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Handler om prioriteringer det da, synes det nesten blir for dumt. Hvis du tjener en mill brutto i året og kjører i en bil til 200 000kr betyr det kun at du driter i hvordan bil du kjører. Om trådstarter har god nok økonomi vet vi lite om, godt mulig han har et solid egenkapital og derfor ikke trenger å låne så mye. Lenke til kommentar
dance Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 22år gammel 300 000 i årslønn og kjøpe bil til 250-350 tusen kroner!!! Dette har du ikke råd til.Dette er godt ment Takk, trengte å høre det... Lenke til kommentar
Sleiven Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Joda jeg er nok gjerrigere enn mange andre og ikke spesielt bilinteressert heller. Kjøpte derfor en 3 år gammel strøken Avensis med automat og crusekontroll for noen år siden. Går som en klokke og aldri problemer..Kan ikke se at det er et så uvanlig valg som betyr at jeg driter i bil. Hvofor skal jeg kjøpe en ny Mecedes til 1 mill bare fordi jeg kan? Men nok om meg, og tilbake til saken. Å bruke 300 000 på en overdimensjonert bil med en beskjeden lønn som 300 000 vil uansett gjøre en kraftig innhugg i en ung økonomi. Spørmålet er om ikke det er bedre å sikte litt lavere å heller får råd til den leiligheten/boligen man har lyst på.. Måten innsenderen stiller spørmålet på får meg også til å tenke at han vet at han egentlig ikke har råd... Forøvrig har V70 hatt problem og feil på forstilling/oppheng foran og visse elektronikk feil.Sjekk svenske NAF /Motormannen før kjøp. Sleiven en gammal gjerrigknark.. Endret 26. mai 2009 av Sleiven Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Svingradius... grusom... jeg bare nevner det igjen... det var bare så intens... grusom. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Handler om prioriteringer det da, synes det nesten blir for dumt. Hvis du tjener en mill brutto i året og kjører i en bil til 200 000kr betyr det kun at du driter i hvordan bil du kjører. Om trådstarter har god nok økonomi vet vi lite om, godt mulig han har et solid egenkapital og derfor ikke trenger å låne så mye. Joda jeg er nok gjerrigere enn mange andre og ikke spesielt bilinteressert heller.Kjøpte derfor en 3 år gammel strøken Avensis med automat og crusekontroll for noen år siden. Går som en klokke og aldri problemer..Kan ikke se at det er et så uvanlig valg som betyr at jeg driter i bil. Hvofor skal jeg kjøpe en ny Mecedes til 1 mill bare fordi jeg kan? Bingo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå