Gå til innhold

Kjøpte DS fra Hong Kong, piratspill medfulgt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte en Nintendo DS på eBay fra Hong Kong, med det målet å selge det på finn med fortjeneste. Denne planen må jeg nok revurdere, for de spillene jeg fikk med konsollen var helt klart piratkopierte! Alle spillene lå på én brikke.

 

Det jeg da lurer på er om det er noen måte for meg å selge disse spillene igjen på? Føler jeg ble litt lurt, men han sa jo aldri i annonsen sin at det var ordentlige spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er risken man tar når man kjøper fra Hong Kong og andre lignende land :)

 

Og ikke får du med norsk reklamasjonsrett, og står mest sannsynlig uten garanti også. Så selger du den her i Norge, må du regne med å gi alle pengene tilbake til kjøperen om den feiler innen fem år, ettersom det da er du alene som står ansvarlig for fem års reklamasjonsrett. Med andre ord... potensielt et rent (og stort) tap for deg.

Lenke til kommentar

vil nå ikke tro du regnes som forhandler vis du selger en(1) vare på finn... så det å si at du har 5 års reklamasjonsrett

blir dermed feil da det er noe som følger forbrukerkjøpsloven.

 

et salg mellom privatpersoner ville det bli lagt til grunn kjøpsloven der ting helt fint kan avtales vekk for å gi kjøper dårligere vilkår en det som står i kjøpsloven således fraskrive seg alt ansvar for rep av feil som oppstår etter kjøp.

Lenke til kommentar
Joda, men det går jo litt på etikk og. Ville du rant en bank hvis du visste politiet ikke ville finne ut av det?

EDIT: Så jeg kan med andre ord selge selve maskina uten spillene?

 

Hvis du tenker på å selge maskinen, som juridisk lovlig er jeg tvilsom på dette da ofte DS-ene fra Hong-Kong ikke er geniune.

Lenke til kommentar
Joda, men det går jo litt på etikk og. Ville du rant en bank hvis du visste politiet ikke ville finne ut av det?

EDIT: Så jeg kan med andre ord selge selve maskina uten spillene?

 

Hvis du tenker på å selge maskinen, som juridisk lovlig er jeg tvilsom på dette da ofte DS-ene fra Hong-Kong ikke er geniune.

 

Jeg har testet om vanlige spill funker, og det gjør det. Dessuten har den akkuratt samme språk og byggekvalitet. Den funker, men veit ikke åssen det er med garantier?

Lenke til kommentar

Piratkopierer de DS-maskiner og? :p

 

Du kan altids sende ham en mail, selgere er ganske redd for feedbacken sin på ebay. Ikke true med negativ feedback med en gang, selvfølgelig, men nevn at produktet ikke stemmer med beskrivelsen, da det skulle følge med følgende spill, men det kun følger med en piratkopiert software-kopi, og dette langt i fra er det samme, særlig mtp. at DS-en var ment for videre salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...