AsconaB Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Oppdaget at alle hdd stasjoner er delt på nettverket. Men den standard delt hånden kommer ikke fram på ikonene, så oppdaget det ved en tilfeldighet. Når jeg ser på deling står den likevel delt, med navn på delt ressurs som : "(stajonsbokstav)$" f.eks: "C$" og kommentar : "Delt standardressurs". Maksimalt antall tillatte. Fjerner jeg delingen får jeg opp meldingen : Denne ressursen ble laget av administrative grunner. Den vil vises på nytt når servertjenesten er avsluttet og startet på nytt, eller når datamaskinen er startet på nytt. Er du sikker på at du vil avslutte delingen av (stasjonsbokstav)$? Svarer så klart ja, men etter en restart av maskinen er alle delt igjen. WTF ? Virus av noe slag ? Kjører XP Pro SP3. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skal være sånn. Slik var det også i windows 2000. Ikke noe galt med maskinen og ingenting som antyder virus, det er "by design" Lenke til kommentar
KjellKjekken Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skal være sånn.Slik var det også i windows 2000. Ikke noe galt med maskinen og ingenting som antyder virus, det er "by design" Når du slår av "Enkel Fildeling" blir automatisk disse ressursene delt ut med admin shares (feks C$), dvs at de ikke er synlige uten å vite stien til ressursen og rettigheter (Du må være lokal administrator for å få tilgang). Er som geir_hk sier: By design i XP Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Aha, har ikke lagt merke til det før nå så derfor ble jeg litt bekymret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå