Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Asus/OLED. Problemer med å logge inn via express gate. Hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har prøvd å sjekke gjennom de utallige postene i denne kategorien, men kan ikke se at jeg fant noe svar på mitt problem.

Jeg har en Asus Republic of gamers-pc G50v-AKO20K med Vista 64. Jeg har googlet endel og sett at det er flere som opplever de samme problemene som jeg, og lurer på om det er noen som har funnet noen fasit på problemene.

Problem 1: Når jeg logger meg inn på pcen via Express gate istedet for å starte Windows, så virker alt fint i 10-15 sek før alt henger og det eneste som fungerer er å starte pcen på nytt.

Problem 2: OLED panelet er ikke lenger aktivt, så "Republic of gamers-logoen" står fast, uten at jeg lenger har mulighet til å få opp info om mail, batteri, cpu osv..

Jeg mener problemene startet ved noen oppdateringer som Vista kom med, uten at jeg skal si dette sikkert. Etter dette har jeg ikke hatt tilgang til verken OLED eller Express gate'n.

Jeg har lest noe om et annet program som kan benyttes i stedet for det som følger med pcen for å få OLED'en til å fungere igjen. Noen som har noen erfaringer med dette og vet hvilket program det kan være?

Forøvrig så virker det på meg som at disse problemene henger sammen...?

Håper jeg da har gitt informasjonen dere trenger for å kunne svare på spørsmålene, og så håper jeg dere som kan svare eventuelt svarer på et "folkelig" språk.. hehe :)

Endret av Eternal_flame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til den PCen du snakker om, men jeg har at Asus P5Q Deluxe hovedkort som har Express Gate, og det skjer det samme med meg. Express Gate virker fint i ca 20 sekunder, og så låser dritten seg. Jeg oppdaterte Express Gate, men det hjalp veldig lite. Så langt har jeg ikke funnet noe løsning på dette problemet, det eneste er å la være å bruke det.

Du kan se helt bort fra at det er Vista oppdateringer som har rotet til Express Gate for deg, fordi Express Gate ligger på en egen SSD disk som Vista ikke har adgang til. Hvilket hovedkort er det snakk om her da?

Du kan jo sjekke instillingene for Express Gate i BIOS, du burde finne dem i menyen Tools, se om Express Gate er "Enabled", eventuelt sett "Reset User Data" til Yes.

OLED panelet du snakker om, har du det i Vista?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Nå kjenner ikke jeg til den PCen du snakker om, men jeg har at Asus P5Q Deluxe hovedkort som har Express Gate, og det skjer det samme med meg. Express Gate virker fint i ca 20 sekunder, og så låser dritten seg. Jeg oppdaterte Express Gate, men det hjalp veldig lite. Så langt har jeg ikke funnet noe løsning på dette problemet, det eneste er å la være å bruke det.

Du kan se helt bort fra at det er Vista oppdateringer som har rotet til Express Gate for deg, fordi Express Gate ligger på en egen SSD disk som Vista ikke har adgang til. Hvilket hovedkort er det snakk om her da?

Du kan jo sjekke instillingene for Express Gate i BIOS, du burde finne dem i menyen Tools, se om Express Gate er "Enabled", eventuelt sett "Reset User Data" til Yes.

OLED panelet du snakker om, har du det i Vista?

Det er mange som har dette problemet ser det ut til, uten å finne noe skikkelig svar på det. Har du forsøkt å sjekke innstillingene dine i BIOS? Jeg fant dessverre ikke fram til Tools i BIOS jeg. Og ikke kan jeg påstå at jeg vet hvilket hovedkort jeg har heller. Forsøkte kjør-funksjonen og sjekket i Enhetsbehandling, men fant ikke ut av det.

Når det gjelder OLED-panelet skal jeg forklare litt nærmere. Jeg har Direct console på pcen, og en liten skjerm ved tastaturet hvor man kan få opp diverse informasjon. Direct console fungerer som det skal bortsett fra OLED-panelet som ikke lenger er aktivt, slik at jeg ikke har mulighet til å kontrollere hva som står på den lille skjermen. Nå står altså Republic of gamers-logoen der fast..

Prøv å laste ned nyeste versjon av Express Gate. Kan løse problemet.

EDIT: Fjernet link da den gikk til Win7... :)

Nå viser det seg at Asus har en så "fantastisk" nettside som man kan finne fra til ALT på.. -ironi- Har søkt der gjentatte ganger, men Express gate kommer ikke opp som en nedlastbar utility til denne modellen.

Lenke til kommentar

Har du ikke en CD eller en DVD med drivere og utilites som fulgte med laptopen da?

Har du det kan du jo prøve å reinstallere Express Gate og programvaren for OLED panelet.

Fant jo manualen til den maskinen din, og som du sier, i BIOS nevnes det ikke noe om Express Gate. Ikke den beste manual jeg har sett da.

Lenke til kommentar
Har du ikke en CD eller en DVD med drivere og utilites som fulgte med laptopen da?

Har du det kan du jo prøve å reinstallere Express Gate og programvaren for OLED panelet.

Fant jo manualen til den maskinen din, og som du sier, i BIOS nevnes det ikke noe om Express Gate. Ikke den beste manual jeg har sett da.

Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere både Express gate og Direct console, men nei.. Ingen endringer. Dette virker bare håpløst. Fancy skal det være, men ikke pokker om det skal virke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...