Gå til innhold

Oppgradering av gamer pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

det er jo ca 10%, veldig bra. Jeg ville sett om dette var stabilt noen dager, om tempen holdt seg ok under spill osv. Dersom det går bra så kan du selvsagt prøve litt til. Evt kjøpe en bedre kjøler, de koster ikke allverden - evt ny kjølepasta. E7300 er visstnok en bra klokker, og fungerer ihverfall greit opp 10% til. Vet ikke om det er safe med den kjøleren - evt sjekk Google og se om noen har klokket høeyere med stock kjøler. Andre her har kanskje erfaring? Jeg har ikke med det oppsettet der.

Har ytelsen blitt ok i forhold til det du savnet - det er vel det viktigste spørsmålet?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Hei

det er jo ca 10%, veldig bra. Jeg ville sett om dette var stabilt noen dager, om tempen holdt seg ok under spill osv. Dersom det går bra så kan du selvsagt prøve litt til. Evt kjøpe en bedre kjøler, de koster ikke allverden - evt ny kjølepasta. E7300 er visstnok en bra klokker, og fungerer ihverfall greit opp 10% til. Vet ikke om det er safe med den kjøleren - evt sjekk Google og se om noen har klokket høeyere med stock kjøler. Andre her har kanskje erfaring? Jeg har ikke med det oppsettet der.

Har ytelsen blitt ok i forhold til det du savnet - det er vel det viktigste spørsmålet?

Jaok, skal la det stå litt å sjå hvordan det blir :) Har ikkje testet så mye enda, skal sjekke FPS i Crysis seinere ikveld, så får me sjå om det har forbedret seg :)

Lenke til kommentar
Vel jeg syntes ikke det var så ille. Du får over 10000 og det det samme som en med GTX260 og E8500 får

Åå, hm, da var det kanskje ikkje så ille alikavel da. Men syns bare tallet så så lite ut, men nå har jo eg null peiling da, kjekt å lære litt :)

Lenke til kommentar

OC til 3GHz nå, som virker stabilt sålangt, kjørt 3DMark06 3 ganger, og OCCT test i 30 min et par ganger nå. Høyeste temp på CPU så langt har vert 55 grader, er det for mye? Kan dette skade?

Ligger på 10709 3DMarks nå :)

Men tilbake til on-topic kanskje.

Burde eg kjøpe ny PSU? MTP på skjermkortet så ville eg tru at PSUen var liten?

Lenke til kommentar

Kjørte en Prime95 test nå, etter 1 time og 22 min, så kom det en error opp.

"FATAL ERROR: Rounding was 0,5, expected less than 0,4"

Etter litt om å men så har eg funnet ut at eg må gjøre noko med spenningen? Isåfall, stille opp, eller ned? Hvor mye? Og hvordan gjør eg de i BIOS? :)

Lenke til kommentar
Med ca 10% overklokk skal det ikke være nødvendig å endre spenning ol.

Den ligger på 12,6% nå, etter etg satt den opp til 3GHz.

Men etter litt hjelp fra nokon andre, så satt eg VCore til 1.256, og kjørte Prime95 på nytt, kjørte ein Torture test i 11 timer og 37 min. "0 errors, 0 warnings"

Lover vel bra dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...