Gå til innhold

Finnes det bankkort som man kan bruke på nett før man er 18 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, du kan f.eks. bruke Visa CLASSIC til å betale på nett før fylte 18 år.

Eller du kan bruke Visa Electron, men da må du ha en kode på kortet, noe de fleste ungdommer ikke har.

Kan man ha Visa CLASSIC når man er under 18 da?

HVOR??? :dribble:

Er det mulig å få tak i den koden til Electron noen steder?

Lenke til kommentar

Spurte i banken noen uker før jeg ble 18 (da dette var i april). De sa at Visa Electron ikke kan brukes over nettet lenger selv om man har kode på kortet. Derfor skaffet jeg meg Visa Personkort. Det er som vanlig Visa bare uten kreditt. Så det tar av brukskontoen din. ;)

Hvis du søker om dette og er under 18 må du ha foreldres samtykke (eller er dette bare hvis du skal ha Visa med kreditt på?).

Lenke til kommentar
Spurte i banken noen uker før jeg ble 18 (da dette var i april). De sa at Visa Electron ikke kan brukes over nettet lenger selv om man har kode på kortet.

Dette hørtes spesielt ut. Hvilken bank var dette? Jeg kan personlig bekrefte at mitt ungdomskort fra Nordea fungerer perfekt på nett. Bestilt fra blant annet Amazon og play.com. Samme gjelder mine venner som har samme kortet :p

clicky click

Lenke til kommentar

Dette var hos Nordea.

Hadde Visa Electron med kortkode før jeg fikk Visa personkort.

Prøvde gang på gang å bestille fra Play.com da jeg så at de hadde Visa Electron merket. :cry:

Rådgiveren jeg snakket med sa at de hadde slutta med å la personer med Visa Electron betale på nettet av en eller annen grunn som jeg ikke fikk med meg, da han snakka i ett kjør hele veien :p

Lenke til kommentar
Derfor skaffet jeg meg Visa Personkort. Det er som vanlig Visa bare uten kreditt. Så det tar av brukskontoen din. ;)

Hvis du søker om dette og er under 18 må du ha foreldres samtykke (eller er dette bare hvis du skal ha Visa med kreditt på?).

kan det overdraes?

Eventuelt hvor mye`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...