Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sykkelsko/pedaler til hybrid?

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å kjøpe meg en landeveissykkel, men siden jeg er fattig student så blir det litt vanskelig i forhold til økonomien for øyeblikket.

Derfor har jeg tenkt litt på om det har noe for seg å kjøpe klikkpedaler og sykkelsko til min Trek hybridsykkel. Vil det gi større treningsglede eller er det bare waste of money om du ikke har det på en landeveissykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Hadde egentlig tenkt med en kombipedal siden jeg også kommer til å bruke sykkelen til skolen etc, og gidder ikke ta på meg fullt utstyr på korte turer.

Men dersom kombipedaler er mer i veien enn de er til nytte så kan jeg evt vurdere å skifte pedaler før/etter jeg drar på treningstur. Tar jo ikke mer enn et par minutter.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å stjele tråden, men trådstarter sier han har vurdert å skaffe seg landeveissykkel. Det har jeg også, men vurderer å kjøpe pedaler og sko til min hybrid. Hvordan er det bruke terrengsko og pedaler til racer? Er det vanlig. Har et lite stykke å gå på grus før jeg kommer til asfalt, og da er det kanskje ikke så lurt med racersko?

Lenke til kommentar

Jeg har både hybrid og mtb, Siden jeg har samme pedaler på begge(shimano M520) har jeg valgt mtb pedaler.

Pris spiller også inn her.

Til shimano serien og andre finnes det små "brikker" man kan presse inn i pedalene(da blir det en slags plattform ,men ikke noe solide greier)

10936.jpg

Det finnes også sko med klikk feste som er gode å gå i.

Jeg har også hatt racer(før den ble stjålet! :realmad: ),da brukte jeg akkurat de samme pedalene.

Lenke til kommentar
Anbefales på det sterkeste,men ville da valgt å kjøpe meg klikkpedaler med innfestning på begge sider(kombi pedaler= mye knoting for å komme inn i pedalene).

Lite kjøpstips: pedaler veldig driftsikre og billige..

Sko:tilbud

Da har jeg bestilt sko og pedaler. Har prøvd skoene, og de virket greie. Trenger jeg plater for å skru under skoene, eller følger disse med pedalen?

Endret av jaymz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...