MartinSkjei Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei! Jeg vurderer å invistere i vannkjøling, har 0 erfaring med dette, og trenger med dette tips til pakker eller enkel-vis ut-tak! Jeg har dette kabinnetet, som er "Tower" betegnelse Selve kabinettet er ikke stort som dere ser! er det stor kjølings-forskjell fra en radiator med 3, en med en med 2? ( 120mm selvsagt ) skal ligge mellom 1500-3000 kr , men trenger ikke være 2998 hvis dere skjønner har tenk å ha CPU blokk, GPU blokk ( 775, og 8800 GTX ).. Men nå kommer 1000-kroners spørsmålet.. mine specs ligger i signaturen, og er det kansje ikke så lurt å kjøpe en vannkjølings blokk til en 8800GTX som er på vei ut; er det lurt å kjøpe en blokk til 775? når dette også er på vei ut? Burde jeg heller vente til jeg skal kjøpe ny pc, og smelle til med vannkjøling til i7? Jeg trenger iallefall en "Handleliste, eller lignede med ALT " jeg trernger, og som kommer til å passe i mitt kabinett! Martin Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Er det lenge til du planlegger å kjøpe i7? Ta en titt i signaturen min først, og se hva du finner ut Skal sette opp en oppsett i mellomtiden.. Endret 24. mai 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Er det lenge til du planlegger å kjøpe i7? Ta en titt i signaturen min først, og se hva du finner ut Skal sette opp en oppsett i mellomtiden.. Etter sommeren har 5500 Kr da! det holder vell så vidt ikke for oppgraderingen ? Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Skal sette opp en oppsett i mellomtiden.. Hva finner du ut pedersen? Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 hei, vil bare si at om du SKULLE tenke på å kjøpe vannkjøling til ditt eksisterende allikevel, så vurderer jeg fase ut og selge vannkjølingen, og har da selv 8800gtxblokk , og selvfølgelig 775-blokk. MEN som du sier, det med utdatert skjermkort spiller og en rolle, og jeg ville selv kjøpt nytt datautstyr før vannkjøling om jeg var deg. vær og obs på at du 'på en måte' låser deg til en vanskeligere utbytting i systemet med vannkjøling. Det å bytte skjermkort blir plutselig en dyr affære vannblokka som regel må byttes ut. men så til det positive, det er utrolig morsomt å planlegge og lage til , som for min del veide det opp Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 EK Supreme har fester både for 775 og 1366 Så er det bare å gå for en EK-VGA blokk, og en pumpe og slanger etter ditt ønske. Vil anbefale 2 eller 3x120mm radiator for det oppsettet Har skrevet en guide om det. Se signatur. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 5500kr holder til cpu + ram + mb for i7. Sleng på noen lapper til så får du veldig bra deler. Jeg ville heller ikke vannkjølt alt nå. Heller oppgradert og deretter vannkjølt, men som wikipedersen sier så kan du bruke EK supreme eller en hvilken som helst annen god blokk. De fleste gode blokker krever bare et annet mounting kit som koster lite for å gå fra 775 til 1366. Ikke kjøp gpu-blokk enda. Vent med dette. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 EK supreme har fester for alle sokkler, uten at man må kjøpe nytt monterings-sett. Les guiden!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå