Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Potetgull med "sunne" oljer

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Før ble de fritert i palmeolje. Selv om potetgullen blir fritert i 'sunn' olje, så er det fremdeles ikke sunt å spise potetgull.

Lenke til kommentar

Crap. Kan presisere at kalorier og evt fettmengder ikke teller for meg, da jeg er en veldig aktiv gutt på 17 år som heller ville hatt et par kilo ekstra.

For å vri lit på det da; Er potetgull med sunne oljer veldig usunt, om man feks sammenligner en frokostblanding (Alâ Weetos, feks) eller brødmat med en grovhet midt på treet?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

100g Maarud potetgull inneholder 533kcal om jeg ikke husker helt feil. Det er ca 1/3 av det totale inntaket per dag, for et normalt menneske. Jeg tror nok vi lett kan konkludere med at det ikke er sunt. I tillegg kommer disse kcalene hovedsakelig fra fett. Potetgull, er og blir usunt. Det samme gjelder popcorn, baconsnacks, nøtter, gresskarkjerner o.l.

Lenke til kommentar
100g Maarud potetgull inneholder 533kcal om jeg ikke husker helt feil. Det er ca 1/3 av det totale inntaket per dag, for et normalt menneske. Jeg tror nok vi lett kan konkludere med at det ikke er sunt. I tillegg kommer disse kcalene hovedsakelig fra fett. Potetgull, er og blir usunt. Det samme gjelder popcorn, baconsnacks, nøtter, gresskarkjerner o.l.

Du veit at mye kcal og sunnhet ikke har noe med hverandre? Altså, nøtter har masse kcal, men det fra sunne fettkilder.

Lenke til kommentar

Kalorier er ikke usunt, fett fra olivenolje er ikke usunt, og karbohydrater fra poteter er ikke usunt (no offense fedon).

Det er ikke meningen å påstå hardnakket at potetgull er sunt. Jeg bare slenger meg på holdningen til trådstarter. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Kalorier er ikke usunt, fett fra olivenolje er ikke usunt, og karbohydrater fra poteter er ikke usunt (no offense fedon).

Det er ikke meningen å påstå hardnakket at potetgull er sunt. Jeg bare slenger meg på holdningen til trådstarter. Hvorfor?

Hovedproblemet med potetgull er at det er så fordømt mye energi i det, altså lett å legge på seg av. Det er i alle fall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Nøtter?

Nøtter er frukt, og jeg har aldri hørt at frukt er usunt.

Og nei, jeg kan ikke en shait om dette :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har også hørt at rapsolje skal være bra, og at det skal forebygge forkalkning av blodårene. Selv bruker jeg rapsolje i mat, f.eks når jeg skal steke kyllingen. Smaker helt ok, merker ikke forskjell på rapsolje og margarin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...