NoOb-Jakt Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei, jeg lurer da på hva dere tror jeg må kunne til jegerprøven ? Det haster litt fordi eksamen er den 2. Juni : ) Håper på raske gode svar Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bålbrenningstider Hvor på kroppen du skal skyte storvilt Bruksområde .22lr Båndtvangstid og hva som skjer med løs hund utenfor denne Generell artskunnskap, men spesielt forskjellen mellom mink og mår og de andre krypene Forskjellen mellom rådyr, dådyr, elg og hjort (kunne se forskjellen fra et bilde) Max. skuddavstand med hagle på småvilt og på rådyr ....og så mye mye mer som jeg ikke kommer på i farten siden jeg skal legge meg. Lenke til kommentar
NoOb-Jakt Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 BålbrenningstiderHvor på kroppen du skal skyte storvilt Bruksområde .22lr Båndtvangstid og hva som skjer med løs hund utenfor denne Generell artskunnskap, men spesielt forskjellen mellom mink og mår og de andre krypene Forskjellen mellom rådyr, dådyr, elg og hjort (kunne se forskjellen fra et bilde) Max. skuddavstand med hagle på småvilt og på rådyr ....og så mye mye mer som jeg ikke kommer på i farten siden jeg skal legge meg. Takk for svar, kan vel alt dette bortsett fra Bålbrenningstider og båndtvangstid : ) Lenke til kommentar
havfal Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Du glemmer det aller viktigste som er behandlig av våpen og sikkerhet. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, det er egentlig ganske viktig. Får ofte spm. om bl. a. våpenskapregler, regler om oppbevaring av våpen i bil, og oppbevaring av våpen/ammo i hytte el. hus. Som sagt så er det jeg har sagt så langt ikke utelukkende for at det faktisk finnes andre ting TS bør lese på, det var som sagt bare noen ting han burdde lese på. Lenke til kommentar
Azzi Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 tips! sett deg helt fremme med pulten der sensor sitter og retter da kan du luske lett Lenke til kommentar
Syler__pua Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ingen ting og stresse med! Bare følg med på instruktøren på kurset og du klarer deg helt fint. Jeg leste ingen ting utenom kurset, og tok ikke web delene av kurset. Alikevel stod jeg med 2 feil. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er jo litt forskjell på prøvene også. Jeg hadde lest litt og fikk 48 poeng, mens faren min som tok prøven et år seinere, hadde lest mye mer enn meg, og fikk 38... Lenke til kommentar
NoOb-Jakt Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Har nå tatt prøven og jeg vil si jeg bestod med glans xD Fikk 45 av 50 rett : ) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Gratulerer! Hvilken prøve fikk du? Hva var det bilde av på forsiden? Lenke til kommentar
NoOb-Jakt Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Gratulerer! Hvilken prøve fikk du? Hva var det bilde av på forsiden? Det var bilde om du kunne klatre over et gjerde med hagla i hånden Også forskjellige situasjoner du kan komme opp i : ) ganske lik den fra 2004 som vi fikk ta 1 time før eksamen : ) Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Sikerhetsregler, våpen, oppbevaring av sistnevte........... zzz Teoriprøven er det vanskeligste. på den praktiske delen skal du bare sette 5 skudd innenfor et merket område på 10cm på en avstand av 50m. (og det er med kikkertsikte, innendørs). Jeg gjorde det da jeg var 11år. nice enkelt ikke sant? Endret 13. juni 2009 av habsomvetalt Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jegerprøven kan man ikke ta før man er 14. Og det har ingen praktisk del, bortsett fra at den lærer deg opp til å bruke hagle og salongrifle riktig. Det er med andre ord en teoretisk prøve, ikke en praktisk. Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Tror du kan ta jegerprøven når du vil. Bare at du får ikke bruk for den før du er fjorten uansett.. Har jeg hvert fall blitt fortalt.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er feil. Sitat dirnat: Det obligatoriske kurset er på 30 timer og kan avlegges fra den dagen man har fylt 14 år. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ingen praktisk del som kreves som dere skal greie, men det er derimot prakitsk opplæring igjennom kurset. Viser hvordan man skal stå på leirduebanen og å skyte på løpende elg som man for såvidt ikke skal gjøre. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Joda, men det er som sagt ikke en praktisk prøve. Siden instruktøren hadde dårlig tid så fikk vi ikke skyte med rifle fordi instruktøren trodde "alle hadde gjort det fra før"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå