Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er filtrene plassert på Volvo V70 2002modell?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en V70 2002 modell stasjonsvogn. Nå tenkte jeg bytte kupefilter, dieselfilter og Oljefilter. Men jeg kan ikke finne Olje og diesel filtrene? Fant Kupefilteret da.

Noen som vet hvor disse er og om de er enkle å bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oljefilteret sitter under motoren på bunnpanna på en måte. Det er enten innsats filter eller vanlig ordinært stål filter. Er det innsats må du skru av det svarte plast huset som sitter der. Filteret sitter liksom helt ute ved høyre forhjul på bunnpanna. Pleier og være et forbanna klin. Bytt det med kald motor hvertfall ikke grisevarm.

Dieselfilteret aner jeg ikke, men det sitter vel i motorrommet en plass og du ser det sikkert fra oversiden. Sjelden at dieselfilterene er gjemt under bilen, tanken e.l. Hvis du ikke har bytta dieselfilter før ville jeg satt det bort på et verksted. Det kan være en prosess for og få start på kjerra igjen.

Sjekk instruksjonsboka..

Lenke til kommentar
Oljefilteret sitter under motoren på bunnpanna på en måte. Det er enten innsats filter eller vanlig ordinært stål filter. Er det innsats må du skru av det svarte plast huset som sitter der. Filteret sitter liksom helt ute ved høyre forhjul på bunnpanna. Pleier og være et forbanna klin. Bytt det med kald motor hvertfall ikke grisevarm.

Dieselfilteret aner jeg ikke, men det sitter vel i motorrommet en plass og du ser det sikkert fra oversiden. Sjelden at dieselfilterene er gjemt under bilen, tanken e.l. Hvis du ikke har bytta dieselfilter før ville jeg satt det bort på et verksted. Det kan være en prosess for og få start på kjerra igjen.

Sjekk instruksjonsboka..

Kjøpte Haynes boka for bilen hos Biltema idag. Oljefilteret sitter foran motoren nesten rett under panseret, det er innsats. Skulle vist bytte mens olja var varm, helst normal arbeidstemperatur stod det. Fordi da renner olja letter ut og tar mer seg mere sugg.

Dieselfilteret var gjemt under bilen rett ved dieseltanken like ved høyre bakhjul. Neida, bytta drivstoff filter på biler før, aldri fått noe trøbbel med det.

Endret av Blueflame
Lenke til kommentar

Dieselfilteret ved bensintanken?

Nå henger jeg ikke med...

Bensinbiler med bensintank, har ofte filteret ved tanken eller under bilen.

Dieselbiler med dieseltank, ofte ofte filteret plassert i motorrommet.

Endret av Guggedal
Lenke til kommentar
Dieselfilteret ved bensintanken?

Nå henger jeg ikke med...

Bensinbiler med bensintank, har ofte filteret ved tanken eller under bilen.

Dieselbiler med dieseltank, ofte ofte filteret plassert i motorrommet.

Ja, dieselfilteret er under bilen. Har funnet det, kjøpt nytt og skal bytte det til helgen. Det er plassert under bilen, på høyre side like foran høyre bakhjul ikke langt fra dieseltanken. Et enkelt skrufilter, slikt som er vanlig på oljefiltre. Ganske genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...