nordin Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg driver nettstedet newutd.no og vurderer å lage en supporterklubb ut av det. Det vil eventuelt være snakk om en medlemsklubb med kontigent, i bytte mot effekter, premierte konkurranser, medlemsblad og så videre. Jeg er ny med denne type "business" og har i den anledning noen spørsmål som jeg håper at noen kan ta seg tid til å besvare. - Slik jeg har forstått det er MVA-omsetningsgrensa på 50.000 kr. Hva skjer om man omsetter for 52.000? Må man plusse på MVA for de overskridende 2000 kronene eller for hele beløpet på 52k? - Hvis jeg registrerer bedriften i juli, vil denne grensa på 50k gjelde ut året, eller et helt kalenderår fra oppstarten av klubben? - Kan jeg skrive av hva som helst så lenge det er delvis eller helt nødnvendig for driften (om overskuddet blir skattbart)? - Kan jeg ansette min mindreårige lillebror til å ta seg av småoppgaver, og dermed minske noe av overskuddet ved å betale han lønn? Spørsmålet høres vel kanskje litt suspekt ut, men jeg bor på andre siden av jordkloden og er avhengig av assistanse hjemmefra for å få sendt ut medlemskort osv - Er det noe hokuspukus å fikse regnskapet selv om man bare setter seg litt inn i det? Er det korrekt at man bare trenger å levere inn bokføringsrapporten (?) én gang i året? Beklager om det er mange dumme spørsmål her, men har som sagt minimal peiling på dette. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå