Simwer Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Jeg skal formatere min datamaskin, men problemet er at den slår seg av, etter at den har vært på i 5 minutter. Så jeg slo av automatisk restart hvis det er noe feil i systemet. Dette hjelper ikke. Når den restarter seg, får jeg opp en melding som sier at det er problem, og windows slo seg av for å ikke skade datamaskinen. Så kommer det teknisk informasjon: *** STOP: 0x000000CE (0xA7555896, 0x00000000, 0xA7555896, 0x00000000) avgtdix.sys Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Hva skjer med min datamaskin? Kan noen hjelpe meg. Takk på forhånd. Endret 24. mai 2009 av Simwer Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du treng ikkje gå inn i Windows for å starte formatering/reinnstalasjon. Berre sett plata i drevet, og start maskinen om att. Kjem det ikkje opp noko om start frå CDrom, må du inn i BIOS og sette på boot (start) frå CD-rom. Når du starter maskina di står det nok ein knapp du kan trykke på for å opne setupen. Typisk er delete, F11,F12 med fleire. Sjå om du ser kva det står. Når du kjem inn veljer du noko med "Boot". Boot Devices eller liknande. Slå på "boot frå CD-rom". Du har moglegens óg ein boot meny som eventuelt vil vere lista opp med hurtigtast på samme stad som tasta for å opne setup kjem opp med. Lenke til kommentar
KjellKjekken Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg skal formatere min datamaskin, men problemet er at den slår seg av, etter at den har vært på i 5 minutter. Så jeg slo av automatisk restart hvis det er noe feil i systemet. Dette hjelper ikke.Når den restarter seg, får jeg opp en melding som sier at det er problem, og windows slo seg av for å ikke skade datamaskinen. Så kommer det teknisk informasjon: *** STOP: 0x000000CE (0xA7555896, 0x00000000, 0xA7555896, 0x00000000) avgtdix.sys Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Hva skjer med min datamaskin? Kan noen hjelpe meg. Takk på forhånd. Kan se ut som det er AVG versjon 8 som gjør at maskinen din BSOD'er. Dette skal visstnok ikke ikke skje med versjon 6 eller 7. Hvordan det er med 8.5 er jeg ikke sikker på, annet enn at jeg ikke opplever dette problemet selv lenger med versjon 8.5 på den ene maskinen jeg har XP på. Sjekk denne http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/658366 Skal du reinstallere, og vil formattere, kan du bare dytte inn installasjons-CD'en og gjøre det som en del av installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå