PgUp Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Hei! Lyst på litt tilbakemelding på to bilder jeg nylig har tatt. Prøver ut post processing teknikk for første gang. Begge redigert i adobe lightroom. Tatt med nikon d60 med 18-55 mm VR. Bilde nr. 1: ISO: 100, 18mm, f 8,0, 1/160 sec. Bilde nr. 2: ISO: 200, 55mm, f 10, 1/160 sec. Endret 24. mai 2009 av Cuz Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Bumper denne. Vil gjerne ha tilbakemelding =) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg syns det nærbildet kanskje er litt for nært, det virker ikke som om fokusen sitter helt. Bildet av vannpytten og blomsten er jo tatt i en litt uvanlig vinkel. Men jeg syns ikke det er nok til å gjøre bildet noe særlig bra. Et litt vanskelig bilde å mene noe om. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det første var flott. Liker redigeringen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg likte bilde1 godt, spesielt fargetonen. Hva er det du har gjort der ? Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg likte bilde1 godt, spesielt fargetonen. Hva er det du har gjort der ? Bomma på hvitbalansen?(Med eller uten vilje) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg likte bilde1 godt, spesielt fargetonen. Hva er det du har gjort der ? Bomma på hvitbalansen?(Med eller uten vilje) Tenk hvor sterilt alt ville vært hvis fargebalansen skulle vært "perfekt" i hvert bilde. Mange ganger passer det å legge over en feks en magenta-tone.. Mange ikke-digitale kameraer har en spesiell fargetone, og er noe av det som gjør dem spesielle. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg likte bilde1 godt, spesielt fargetonen. Hva er det du har gjort der ? Bomma på hvitbalansen?(Med eller uten vilje) Tenk hvor sterilt alt ville vært hvis fargebalansen skulle vært "perfekt" i hvert bilde. Mange ganger passer det å legge over en feks en magenta-tone.. Mange ikke-digitale kameraer har en spesiell fargetone, og er noe av det som gjør dem spesielle. Ja,det var derfor jeg skrev det i parantes,og har gjort det selv,uten å ville det,kom hjem med 120 bilder med margentaskjær,noe som absolutt ikke var meningen. Det går jo an legge det på med hensikt,og det er noe annet. Når det gjelder ikke-digitalt,så er det vel filmen,og ikke kameraet som har sin egen fargetone,tror jeg,mulig jeg tar feil...... Endret 26. mai 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå