Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har jeg fått virus? Og viss ikke , hva er galt?


Anbefalte innlegg

Hei folkens, har et lite problem som jeg ikke forstår noen ting av eller hvor det kommer fra.

 

Når jeg f.eks spiller spill forsvinner bl.a veggene mine , lyden forsvinner og iconsa skifter farge ~sån som det her : http://img41.imageshack.us/img41/7206/virusp.png .

Når dette skjer blir pcen helt umulig , kommer meg ikke inn på firefox , og antivirusprogrammet mitt har blitt "disabled". Det hender og at pcen skrur seg av helt uten videre.

 

Når jeg scanner pcen min med alt av antivirus/antimalware-programmer finner de ingenting som er gale , til og med hijackthis "gir beskjed om" at alt er i den skjønneste orden.

 

Alle driverene mine er oppdatert , og når jeg restarter pcen så er alt normalt igjen.

 

Hva er det som feiler pcen min? Er det noe gale med skjermkortet mitt? Har jeg virus/trojaner som jeg ikke finner?

 

 

Mvh oppgitt cs-gamer

Endret av mathiask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres mistenkelig ut som det er noe galt med skjermkortet ditt, eller kjølingen på en av delene i PC'n.

 

Oppstår problemet etter en fast tid etter du starter PC'n? Og når det først har skjedd en gang, skjer det oftere?

 

 

Takk for svar! :) Problemet oppstår som oftest når jeg har spilt en stund. Og ja , det skjer veldig ofte, mange ganger pr.dag

 

Ligner på driverproblemer eller andre ting relatert til grafikkort for meg. Bortsett fra det med avskrudd antivirus, men det kan være noe annet.

 

 

takk for svar! :) Det kan være driverne ja, men har innstallert dem på nytt. Mangler heller ingen driver , som jeg har fått sjekket med hjelp fra uniblue driverscanner og enhetsbehandlingen

Endret av mathiask
Lenke til kommentar
Er det slik at det tar en stund før det skjer første gang, og når det først har skjedd en gang, så skjer det oftere og oftere?

 

 

Det tar en stund før det skjer ja , og når det først har skjedd så skjer det som oftest flere ganger samme dagen med litt mellomrom.

Lenke til kommentar

Da høres det veldig ut som er varmeproblem. At når du skrur på PC'n din, er den kald, så etter en stund blir den veldig varm, og da skjer dette. Og når du da restarter PC'n, har den ikke rukket å kjøle seg ned enda, så derfor skjer det igjen raskt.

 

Åpne PC'n din, og clean den for støv, det bør gå.

Lenke til kommentar
Da høres det veldig ut som er varmeproblem. At når du skrur på PC'n din, er den kald, så etter en stund blir den veldig varm, og da skjer dette. Og når du da restarter PC'n, har den ikke rukket å kjøle seg ned enda, så derfor skjer det igjen raskt.

 

Åpne PC'n din, og clean den for støv, det bør gå.

 

 

Du har nok rett i at det er et varmeproblem, så jeg skal prøve å få fjernet så mye støv som mulig :)

Endret av mathiask
Lenke til kommentar

Det kan også være at det ikke er støv som er problemet, men at noen vifter ikke funker som de skal. Så dersom støvfjerning ikke funker kan du prøve å starte PC'n din med åpent kabinett, og se om alle viftene går som de skal når PC'n står på.

Lenke til kommentar
Det kan også være at det ikke er støv som er problemet, men at noen vifter ikke funker som de skal. Så dersom støvfjerning ikke funker kan du prøve å starte PC'n din med åpent kabinett, og se om alle viftene går som de skal når PC'n står på.

 

 

Jeg spiller faktisk med åpent kabinett, og alle viftene går ;)

Endret av mathiask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...