Gå til innhold

WD MyBook 500gb vil ikke finnes på datamaskinen.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min MyBook 500gb i noen år nå, og det var nå i nyere tider jeg merket at den ikke fantes i "Min Datamaskin" har ikke brydd meg, grunnet jeg ikke har hatt bruk for innholdet i akkurat den harddisken. Men nå når jeg skal se gjennom filene finner jeg den ikke. Har prøvd alt mildt sagt, og får den ikke til å finnes på maskinen. Prøvd alle usb utganger på maskinen, men vil ikke finne den. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
. Noen som har tips?

Virker den ikke så er den mest sannsynlig defekt. Jeg opplevde det samme med min 4 år gamle Lacie 250GB nå nylig. Reklamerte til MPX hvor den var kjøpt og fikk ny Lacie 500Gb som erstatning. (250GB var ikke i produksjon lenger). Tipper at dette er løsningen for deg også hvis den ikke er eldre enn 5 år. Lacie har 5 års garanti på sine disker, mens WD har 2 eller 3 år. Likevel, en harddisk er ment å vare lenger enn 2 år, og da har man etter norsk lov 5 års reklamasjonsrett såfremt den ikke har vært utsatt for ytre påkjenninger som evt. er årsaken til at den ikke virker lenger.

Lenke til kommentar

Du kan åpne administrative verktøy fra kontrollpanelet og bruke diskbehandling som ligger der.

Harddisken din skal vises hvis den har kontakt med maskinen.

Jeg måtte sette min til dynamisk disk for å virke, ellers kan du høyreklikke og velge utforsk derfra, bare litt mere tungvindt :)

Lenke til kommentar

Den vises ikke på diskbehandling på noen av pcene jeg har koblet den til. Har sendt inn reklamasjon til WD nå, og håper på positivt svar. Kjøpte den for 2 og et halvt år siden, så jeg får bare håpe :) Den har bare stått på soverommet siden jeg fikk den rett opp ned uten spesielle varme forandringer osv. Har som sagt aldri hatt problem med den, og har behandla den fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...