Astralnoise Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Heisann. Jeg har et økende problem med smerter i skuldrene. Så lenge jeg kan huske har jeg sovet på siden, som regel inn mot veggen. Dette har vært min ønskede sovestilling hele tiden, selv om det ble soving på ryggen i blant når jeg og eksen min var sammen. Uansett, jeg har nå begynt å få veldig vondt i skuldrene både når jeg våkner og når jeg trener. Blant annet knaker det som et gammelt trehus i storm når jeg tar i hardt på treningsaparater. Det gjør ikke sånn stikkende vondt, men smerten spretter frem for hvert av disse "klikkene" eller knekkene som skjer i skuldrene. Jeg er helt sikker på at det har med sovingen å gjøre, og jeg må klare å slutte med det. Men problemet er at når jeg prøver å sove på ryggen, så får jeg det virkelig ikke til. Det er som regel for lyst, og jeg er veldig sensitiv overfor skarpe lyder. Har jeg et øre ned i puta og evt. dyna opp over det andre, går det bra. Har noen forslag om hvordan jeg skal kunne klare å sove på ryggen, uten å måtte ty til ørepropper? Det er virkelig ikke bra for bakteriefloraen i øret å sove med det ei hel natt, for å si det sånn. Samtidig har jeg veldig lyst til å bli behandlet for det som allerede har skjedd med skuldrene. Selv om det ikke trenger medisinsk tilsyn hadde det vært fint med massasje, fått en kiropraktor eller fysioterapaut til å sett på det, eller noe sånt. Er sikkert et dusin muskelknuter bak der. Noen som vet hvor jeg bør henvende meg? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvordan har du armen når du sover? Tett inntil kroppen, rett ut eller hviler du hodet på den? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Varierer, men som regel tett inntil kroppen, faktisk under meg, som... Tja. Du vet som faraoene hadde armene, bare med en arm. (for en super forklaring!) Eller så har jeg den under hodet. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Vet jeg selv hadde problemer med den ene skuldren fordi jeg sov med den under hodet, noen uker at jeg sluttet så ble det bedre. Sov ikke sånn hver natt jeg heller. Ver ett forsøk å slutte helt? Når jeg tenker på å sove på armen så tenker jeg overarmen, vet ikke om du mener det på samme måte. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hadde akkurat det samme problemet selv, det som funka med meg var bare å sørge for å ikke falle for fristelsen å sovne i posisjonen der skuldra blir belastet. Og om du skal trene skuldre, ikke tren med apperater, bruk frivekter. Mye av skulderproblemene mine var pga at jeg trente alt for tungt med apperatene, men med frivekter så kjenner du mye bedre når det blir belastning på skuldra og får bedre kontroll. Endret 25. mai 2009 av Compsognathus Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Takker for svar Det er som sagt vanskelig å endre på 18-20 år gammel vane, men jeg skal prøve å sove på magen eller på ryggen. Kjente det med treningen ganske godt, at det ble mye bedre når jeg skiftet til manualer. Men er massasje eller en time til fysioterapaut verd det? Hadde vært fint å fått bukt med all knasingen baki der. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kiropraktoren hjalp meg bittelitt, men viktigste er vel å høre på kroppen sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå