Gå til innhold

Er alle nettverk over strømnettet like?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har kjøpt en Bluray spiller med innebygget streaming av bl.a youtube, som krever nettverkstilkobling.

Har blitt foreslått å kjøpe sånne nettverksbokser man plugger i stikkontaktene.

Er det noe å passe på, er de like gode, er det bare å plugge sender og mottager i hvilken som helst stikkkontakt i huset så får de kontakt, er det begrensninger i rekkevidden mellom dem, og vil hastigheten reduseres etterhvert som lengden øker?

Noen som har forslag til et godt sett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt en Bluray spiller med innebygget streaming av bl.a youtube, som krever nettverkstilkobling.

Er det noe å passe på, er de like gode, er det bare å plugge sender og mottager i hvilken som helst stikkkontakt i huset så får de kontakt, er det begrensninger i rekkevidden mellom dem, og vil hastigheten reduseres etterhvert som lengden øker?

Hei, har sett litt på sånne jeg også og hvis du går til komplett.no og ser de som de har der, kan du få litt føling på hvilke som er bra og ikke fullt så bra ved å lese brukeranmeldelsene.

Lenke til kommentar

Rekkevidden vil bli dårligere over lengre avstander og kvaliteten på kablingen i huset der du bor. Jeg har ett sett selv, men det begynner å bli en stund siden jeg kjøpte det så vil også anbefale å sjekke kommentarer på komplett og andre nettsteder.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Pleier uansett å gjøre det.

Mener å ha lest noe om at sender og mottager må kobles til stikkontakter som er på samme linje ledningsmessig, men vet ikke om det stemmer.

Umulig å vite om X stikk er koblet sammen med Y stikk.

Har også lest at linjestøy kan påvirke, me er usikker på om det er problem med dagens versjoner.

Har vel vært mer skeptisk til om elektriske feil kan sende 230 v inn på nettverksporten???

Lenke til kommentar

jeg har enda ikke funnet en test av strømnet bassert nettverk under "realistiske forhold" som jeg da anser som faktisk teste de ment for privatmarkedet i f.eks et gammelt hust istedenfor nytt strømnett i et kontorbygg.

har testet 2 forskjellige strømbasserte og i vårt hus med 20-25ish år gammelt strømnet får jeg bedre hastighet og ping på trådløst, testa de samme 2 i et kontorbygg med ganske nytt strømnett og det slo trådløse i ping.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Mener å ha lest noe om at sender og mottager må kobles til stikkontakter som er på samme linje ledningsmessig, men vet ikke om det stemmer.

Umulig å vite om X stikk er koblet sammen med Y stikk.

Har hørt at man må ha nettverk mellom stik som er på samme kurs. Men at det kan være mulig å ha sender og mottaker på forskjellige kurser, da med redusert hastighet som resultat.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er litt skuffet etter å ha lest endel reviewer.

Hastigheten er fortsatt lav, spesielt om ikke boksene er på samme linje, og de blir lett forstyrret.

Ser ikke ut til å være noen god løsning, dessverre.

så litt på Devolo 200 AVEasy som det mest aktuelle, men selv det sliter med hastigheten i reelle forhold.

Leier også et hus fra 50 tallet, så 60 år gamle ledninger hjelper vel ikke på hastigheten.

Er også endel som sliter med varme, der var Devolo gode med god lufting rundt hele boksen.

Ellers var det litt knotete tilkobling.

Tenkte å bruke den på et sånn dobbeltuttak, og da bruker boksen det ene og dekker over det andre.

Da er det ikke mer igjen til utstyret som nettverket er tiltenkt til.

Noen har eget strøm-uttak, men da mangler easy knappen for å enkelt få kryptering.

De fleste har også kun et nettverksport, dermed kan man ikke koble flere AV bokser til samme nett uten å bruke masse kontakter (i og med at de stort sett dekker over et uttak i tillegg til det de selv bruker så bruker hver nettverksboks 2 uttak).

Ser ut som om man må bynte stuegulvet med en nettverkskabel som ligger og slenger tvers over.

Blir nok populært, tenker jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...