HappyMe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei Noen som vet hvor lang tid det tar før man sender inn skjema om navneendring, til det offisielt er endret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Mener det skjer med en gang. Rett meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Tok meg ca. 1 mnd før jeg fikk svarbrevet. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Har en venninne som skifta navn, hun fikk ikke noe som helst svarbrev, og oppdaget det ikke før hun fikk regninger o.l. i hennes nye navn. Så det varierer vel litt hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 OI! Beklager så mye, nå trodde jeg du tenkte på navnendring på diskusjon.no. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tok ca. en måned for meg også, men det tar lenger tid før alle offentlige register er oppdatert. Banker, telefonoperatører, journaler osv. kan ta lenger tid. Hos fastlegen min heter jeg fortsatt det gamle navnet, selv om jeg har gitt beskjed hver gang jeg har vært der. Er 6 år siden jeg endret nå. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Off topic: Koster det mye å endre navn, bare lurer Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det skal ta et par uker. Selv møtte jeg opp på likningskontoret og sa at det hastet (jeg trengte å endre det og så nytt pass), og da tok det en uke. Det koster ingenting. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det tok ca to uker for meg, før jeg fikk svar brevet. Men, hos NAV og Banken min osv. blei navnet mitt byttet før jeg fikk svarbrevet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg heter Emil, skrevet på den måten. Altså uttales det som "Emil i lønneberget". Forøvrig bruker jeg og alle som kjenner meg "Emíl", altså en lengre i. Har litt lyst til å forandre dette offisielt, er det i det hele tatt lov? Gidder de liksom å forandre det? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ein venn av onkelen min byttet etternamn til Osborn Soprano berre for å sjå om det var mogleg. Det var det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er lov å endre stavemåten på eget navn, ja. Kontakt lokalt folkeregister eller skatteetaten.no for å få skjema. Jeg vil derimot ikke *anbefale* det, fordi norske offentlige myndigheter ikke alltid er like happy for ikke-norske bokstaver. Off topic:Koster det mye å endre navn, bare lurer Det er ikke noe gebyr for å endre navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå