Gå til innhold

innstalere windows uten cd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan innstalere systemet om att uten Windows plata på fleire maskiner, men det er neppe mogleg om du har bytta harddisk. Produsenten legg ofte med ein såkalla recovery partisjon som vart mogleg å starte frå ein eventuell oppstartsmeny. Det er neppe tilfelle hos deg om du har skifta harddisk.

Men vidare forstår eg deg ikkje heilt.

Skal du innstalere på nytt? Då er jo ingenting i vegen for å innstalere Home om du berre har ein lisens (som ikkje er OEM trur eg).

Lenke til kommentar
Du kan innstalere systemet om att uten Windows plata på fleire maskiner, men det er neppe mogleg om du har bytta harddisk. Produsenten legg ofte med ein såkalla recovery partisjon som vart mogleg å starte frå ein eventuell oppstartsmeny. Det er neppe tilfelle hos deg om du har skifta harddisk.

Men vidare forstår eg deg ikkje heilt.

Skal du innstalere på nytt? Då er jo ingenting i vegen for å innstalere Home om du berre har ein lisens (som ikkje er OEM trur eg).

Tror det er oem,

Lenke til kommentar

Det er vel riktig som det blir sagt at du kan bruke den gyldig XP plata di, for å installere.

Om det er ikke mulig å bruke det, vil du først få vite under activeringen.

Var den XP plate til en PC som av diverse årsaker, er finito, så ser jeg ingen grunn til at du skal ikke installere, for så å activere + telefon forsøk.

Det som er litt merkelig dog, er at du prøver å finne winnt.exe, eller  winnt32.exe i den installasjon som du allerede har.

Er det slik å forstå at  du hadde klonet den gamle disken på et vis, eller?

Ellers vil  normalt finne de fillene i din i386 folder i cd plate.

Lenke til kommentar
Det er vel riktig som det blir sagt at du kan bruke den gyldig XP plata di, for å installere.

Om det er ikke mulig å bruke det, vil du først få vite under activeringen.

Var den XP plate til en PC som av diverse årsaker, er finito, så ser jeg ingen grunn til at du skal ikke installere, for så å activere + telefon forsøk.

Det som er litt merkelig dog, er at du prøver å finne winnt.exe, eller  winnt32.exe i den installasjon som du allerede har.

Er det slik å forstå at  du hadde klonet den gamle disken på et vis, eller?

Ellers vil  normalt finne de fillene i din i386 folder i cd plate.

Aha da forstår jeg. Nei, fikk et tips om å søke på winnt.exe hvis jeg ikke hadde cd. Det har jeg ikke, vertfall ikke den cden som fulgte med. Så er usikker på om det går ann å bruke den når det er en annen verson av xp. Media center og home edition er forskjellige.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke XP home for reparere, eller (hva er problemet egentlig?) repinstallere den XP PRO vesjon du nå har.

Så den XP Home du må bruke for å installere på nytt, og da blir din maskin med  XP HOME. Alt av det gamle blir da borte.

Det har jeg ikke, vertfall ikke den cden som fulgte med

hva mener du med ..cd som fulgte?

Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke XP home for reparere, eller (hva er problemet egentlig?) repinstallere den XP PRO vesjon du nå har.

Så den XP Home du må bruke for å installere på nytt, og da blir din maskin med  XP HOME. Alt av det gamle blir da borte.

Det har jeg ikke, vertfall ikke den cden som fulgte med

hva mener du med ..cd som fulgte?

Hvis det fulte med en cd da jeg bytta HD så har jeg ikke den. Det var ikke jeg som bytta HD'n.

Kan jeg formatere C: og innstalere xp home? Den fulgte med en stasjonær. Så tror ikke det går. Det står aktiverings kode/lisensen bak CDen

Lenke til kommentar

Du kan installere XP home ja. (da er ikke din plate en recovery XP plate, ikke sant?)

Du må nok finne en del drivere først, slik at du har dem klar, og ikke gå på nett med en XP som er ikke oppdatert med drivere, og ikke minst med SP. Så oppdatere din XP plate med SP før du intallere.

Du kan lage din cd med å bruke nlite

Lenke til kommentar
Du kan installere XP home ja. (da er ikke din plate en recovery XP plate, ikke sant?)

Du må nok finne en del drivere først, slik at du har dem klar, og ikke gå på nett med en XP som er ikke oppdatert med drivere, og ikke minst med SP. Så oppdatere din XP plate med SP før du intallere.

Du kan lage din cd med å bruke nlite

Ok, jeg trodde det ikke gikk fordi jeg bruker en annen versjon og at den hører til en stasjonær pc. Takk for svar ;) Må jeg formatere c: først?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke dine muligheter om andre PC og type, men du burde kanskje kanskje laste ned win7 hvis du har DVD rom (vil ikke gå cd rom) eller laste ned fra nett Vista recovery (google på det) det er ikke mer enn 250GB, ergo kan du brenne den på cd plate eller legge inn i en usb.

Du burde og laste ned en Ubuntu versjon som går på en CD plate.

Da har du nok for å få den maskinen på beina igjen.

Til slutt, ja du formater under installasjon, men ikke slette partitioner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...