unwill Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hva er egentlig forskjellen mellom for (int i = 0; i < 10; i++) og for (int i = 0; i < 10; ++i) ? Edit: Beklager, byttet om <> tegnene nå, så det gir litt mer mening... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 i++ Betyr "autopostinkrement", det vil si at statementet utføres først, så inkrementeres i. ++i Betyr "autopreinkrement", det vil altså si det motsatte, inkrementer i, så utfør statementet. I en for løkke vil altså ++i bety at i inkrementeres før hver iterasjon i løkken, i++ betyr at man gjør det for hver gang man har fullført en iterasjon. Lenke til kommentar
threiran Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 ++ Betyr "autopostinkrement", det vil si at statementet utføres først, så inkrementeres i. ja ++i Betyr "autopreinkrement", det vil altså si det motsatte, inkrementer i, så utfør statementet. ja I en for løkke vil altså ++i bety at i inkrementeres før hver iterasjon i løkken, i++ betyr at man gjør det for hver gang man har fullført en iterasjon. nei Siste delen av forsløyfa ( for(a;b;c), dvs c ) utføres alltid etter hver iterasjon. Så ++i og i++ vil begge bli utført etter hver iterasjon, og når uttrykket er utført vil i=i+1. Svaret er: Forskjellen er kun kosmetisk :wink: CPL EDIT: Eventuelt: ingen ting, da hverken første eller andre forsløyfa vil bli utført, men det var sikker ikke det du mente... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 I det eksemplet betyr det jo ingen verdens ting, for løkken blir aldri utført. :wink: . Lenke til kommentar
unwill Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Ok, kan noen gi noen enkle eksempler på når ++i og i++ gir forskjellig resultat da ? Lenke til kommentar
threiran Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ett enkelt eksempel: int i = 0; int a = i++; //verdien til i lagres til a, deretter legges en til i //resultat: a=0, i=1 //*************** int i = 0; int a = ++i; //verdien til i økes med en, deretter lagres resultatet til a //resultat: a=1, i=1 CPL Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg synes Mark Allen Weiss' for-løkker er morsomme jeg: for ( ; ; ){ //diverse algoritmer } Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg synes Mark Allen Weiss' for-løkker er morsomme jeg: for ( ; ; ){ //diverse algoritmer } er ikke det samme som denne: while(true){ } ? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg synes Mark Allen Weiss' for-løkker er morsomme jeg: for ( ; ; ){ //diverse algoritmer } er ikke det samme som denne: while(true){ } ? Jepp stemmer det. Men man bør breake ut av løkken en eller annen gang. Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 jess. nå blei jeg litt smartere idag også. ikke dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå