Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøve seg på drømmedama til en kamerat?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest usikker gutt 16

Hei

Det har seg sånn at en god kamerat av meg har vært forelsket i en jente i over 1 år nå, men han får dårlig respons hvis han prøver seg på hu og har snakket endel med jenta og hu liker han overhode ikke.. Jeg har jo og fått førlser for hu for hu er jo pen og snill og grei. Så jeg lurte på om det er "lov" til å legge inn bud på drømmedama til en kamerat siden jeg vet jo de alldri kommer til å bli sammen... Gjør jeg noe feil da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest usikker gutt 16

Egentlig så er det vel så å si bestekameraten min...

Og ja hun er pen men er ikke bare det som teller ;)

Lenke til kommentar

Når jeg var ca 15-16 var jeg dritforelsket i en jente, men kompisen min fikk hun. Jeg innser at jeg hadde ikke håp om å få hun, grunnet hvor håpløs jeg var. Det var litt vondt da, og jeg var ikke blid på kompisen min, men det er forlengst glemt og påvirker ikke vennskapet vårt i det hele tatt. Vi var fortsatt venner når dette pågikk og veldig gode venner når det var slutt mellom de.

Lenke til kommentar

Er du dum?

Broes before hoes anyone?

Jeg vet hvert fall at jeg hadde blitt drit forbanna hvis kompisen min la ann på dama jeg hadde i siktet, og i over et år!?! Samma faen om han ikke kommer noen vei med hun.

Lenke til kommentar
Er du dum?

Broes before hoes anyone?

Jeg vet hvert fall at jeg hadde blitt drit forbanna hvis kompisen min la ann på dama jeg hadde i siktet, og i over et år!?! Samma faen om han ikke kommer noen vei med hun.

Det er vel heller kompisen som ikke er den skarpeste kniven i skuffa ettersom han har prøvd seg på samme dama i over et år uten å ta hintet. Det samme gjelder tydeligvis deg også. ;)

Løsningen er enkel, fortell det som det er til kompisen og ta det derfra.

Lenke til kommentar

Hvis du føler at du kan få et ordentlig forhold med henne, go for it.

Hvis du bare vil ha noen å rote rundt med, ville jeg anbefalt å ligge lavt i terrenget.

Uansett må du nok snakke med kompisen din først, fortelle hva du føler også. Er han en god kompis, kommer han nok til å forstå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Syns du burde snakke med kompisen din å ta det derfra slik som flere har svart. Deter litt i grenseland, han har hatt sjansen sin og sånn sett har han ikke noe han skulle sagt. Dama er tydeligvis ikke intr. i han. På en annen måte vil det være kjipt for han å se deg sammen med henne. Kinkig situasjon du har havnet oppi.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ole_*

En kamerat ("geir") var i nesten nøyaktig samme situasjon som deg. Eneste forskjellene var at det kun dreide seg om ca 6 måneder, og begge ble begeistret for henne samtidig - men "geir" gjorde ikke noe med det pga kompisen ("pål") fikk best kontakt. Men altså etter 6 mnd fikk pål beskjeden om at hun kun var ute etter vennskap, noe han tok svært tungt. Så gikk det ca 1 måned før geir begynte å få en god tone med henne, og når dette ble kjent for pål ble det SKIKKELIG BALUBA!

15 års vennskap rett i vasken, og splittet vennegjeng. Er over 2 år siden, og det er først nå nylig "pål" i det hele tatt godtar å være i samme rom som "geir".

Min personlige mening er at pål er svært lite kompis når han ikke unner geir henne, når han tross alt hadde ventet over 1 måned før han forsøkte seg. Det hører med til historien at geir og henne fremdeles er sammen.

Konklusjon: Du bør snakke med kompisen din først. Om han virkelig er kompis, bør han unne deg henne når han innser at hun ikke er interessert i han.

Dette er vel det store kompistesten...

Lenke til kommentar
Egentlig så er det vel så å si bestekameraten min...

Og ja hun er pen men er ikke bare det som teller ;)

Hmm vennskapet for ett forhold som mest sannsynligvis tar slutt i sommer, eller om ca 6 mnd, nei. Som venn ville ikke jeg tatt lett på det.

All uenighet levers til nærmeste murstein

Lenke til kommentar

La meg sitere fra "The Bro Code".

~ Article 1 ~

"Bros before ho's.

The bond between two men is stronger than the bond between a man and a woman because, on average, men are stronger than women. That's just science."

~ Article 62 ~

"In the event that two Bros lock on to the same target, the Bro who calls dibs first has dibs. If both call dibs at the same time, the Bro who counts aloud to ten the fastest has dibs. If both arrive at the number ten at the same time, the Bro who bought the last round of drinks has dibs. If they haven't purchased drinks yet, the taller of the two Bros has dibs. If they're the same height, the Bro with the longer dry spell has dibs. Should the dry spells be of equal length, a game of discreet Broshambo* shall determine dibs, provided the chick is still there.

* Rock, paper, scissors for Bros."

Men fra spøk til halvor, preik med kompisen din og hør hva han har å si. Har det gått 1 år, så er det strengt talt på tide at han får ut fingern eller gir fra seg eneretten...

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig: med mindre denne damen er VELDIG spesiell for det, så ville jeg glemt hun, seriøst det er ikke vært å miste vennskapet ditt på grunn av en av 10000 andre potensielle jenter.

Det er min mening. Ville heller ikke snakket med fyren om det, det vil sannsynligvis fort utvikle seg til en heftig krangel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...