Gå til innhold

Minneproblemer på N73

Anbefalte innlegg

Beklager om jeg poster på feil sted, men litt usikker på hvor jeg skal poste.

Har en nokia N73 som har virket uten problemer inntil i dag.

I dag da jeg skulle bruke telefonen, stod det på displayet ”minne fult, slett noe data først.”

Jeg slo telefonen av og på igjen, og samme melding kom opp.

Så prøvde jeg å redigere et gjøremål, og da jeg skulle lagre, fikk jeg igjen melding om at minnet er fult.

Jeg slettet masse data, både en del gjøremål, og andre kalendernotater + en haug med meldinger.

Allikevel fortsetter jeg å få denne meldingen om at ”minnet er fult, slett noen data først”.

Så prøvde jeg å sende en SMS til meg selv, men får melding om at ”telefonen ikke har nok minne til å motta meldinger”, og nå blinker meldings-ikonet i ventemodus, noe som tyder på at der ligger meldinger i sentralen og venter.

Får inntrykk av at uansett hvilke operasjoner jeg utfører, får jeg melding om fult minne.

Hva skal jeg gjøre?

Telefonen oppførte seg helt normalt da jeg la den i fra meg i går kveld / natt.

Hilsen Eugenie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett meldinger, bilder,videoer, osv fra telefonminne. Bruk minnekort til å lagre slike ting. Prøv å skift meldingsminne fra telefonminne til minnekort. Ikke kjør mange programmer i bakgrunnen. En hard reset er også en mulighet, men da slettes alt du har lagret på telefonminne.

Lenke til kommentar
Slett meldinger, bilder,videoer, osv fra telefonminne. Bruk minnekort til å lagre slike ting. Prøv å skift meldingsminne fra telefonminne til minnekort. Ikke kjør mange programmer i bakgrunnen. En hard reset er også en mulighet, men da slettes alt du har lagret på telefonminne.

Jeg har alltid hatt telefonen til å lagre alt som kan lagres på minnekortet til å lagres der, slik at ikke telefonminnet skulle bli fult.

Jeg fant ved en tilfeldighet ut av det. I natt da jeg var og kikket på hva LifeBlog er, har jeg visst vært uheldig og fått installert noen søk-programmer med en del språk-pakker eller hva det nå er, som fylte minnet.

Da jeg slettet disse, forsvant meldingen om fult minne.

Men nå har jeg et nytt problem.

Jeg prøvde å gjenopprette fabrikkinnstillingene i telefonen før jeg fant ut hva årsaken var. (altså ikke oppgradert firmwaren). Et eller annet har skjedd, for nå for jeg ikke synkronisert telefonen med outlook. Det virker som nokia pc suite ikke klarer å starte synkroniseringsprossessen i telefonen, og ingenting blir synkronisert.

Har prøvd å installere nokia pc suite på nytt, for jeg synes og huske den installerer noe i telefonen ved installering, men heller ikke det hjalp.

Joda, telefonen og dens funksjoner er brukelig, men jeg er avhengig av å kunne synkronisere telefonen med pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...