Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av gps

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Skal på sommer tur snart og trenger derfor en gps. Har kikka litt på TomTom 930T og GArmin Nuvi 765. Og lurte på om dere hadde noen tilbakemeldinger på disse til meg?..

Lurer også på hvordan det er å oppgradere kart og slikt på disse?

..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye peil på denne typen mottakere, men kjører selv med en Nüvi 760, og er i grunnen knakendes fornøyd. Er ikke sikker på hva som er forskjellen på den og 765, men går ut fra de fungerer omtrent likt.

Oppdatering av kart gikk smertefritt på Garmin sine sider på nettet. Registrering, tilkobling av mottaker (USB), betaling og nedlasting, unnagjort på en halvtime maks om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

For meg så var ett oppegående forum med gratis fotoboksdatabase og POI-database en viktig årsak til å velge TomTom. Den modellen fra TomTom som du har sett på støtter avspilling av MP3 og navigasjonsvarsler via FM-signaler slik at du kan bruke bilstereoens egenskaper til avspilling av musikk og navigasjon. I tillegg har TomTom'n handsfree mobiltelefonering. Kartoppdateringene til TomTom er også billigere enn andre aktører. Har sett TomTom pakker med gratis oppdatering av kart i 2 år.

Lenke til kommentar
Er kurante GPS'er du har plukket ut, men har du vurdert iGO?

Jeg bruker det selv, og har aldri vært mer fornøyd, selv om jeg både har testet TomTom og Garmin sine.

Har ikke vurdert iGo, er det et nytt merke?

Neida, ikke noe nytt merke, men ikke like utbredt i Norge. Dem produserer heller ikke egne GPS-moduler i den grad Garming og TomTom gjør. Jeg liker den mye bedre, siden man har mer informasjon på skjermen og har opplevd den som mer nøyaktig i.f.t. TomTom og Garmin.

For å se og lese litt mer kan du gå inn på deres hjemmeside HER...

Og her kan man få kjøpt GPS med Igo 8; HER...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skal på sommer tur snart og trenger derfor en gps. Har kikka litt på TomTom 930T og GArmin Nuvi 765. Og lurte på om dere hadde noen tilbakemeldinger på disse til meg?..

Lurer også på hvordan det er å oppgradere kart og slikt på disse?

Brukte tidligere en TomTom 910 som kortsluttet en dag, en måned etter garantien løp ut, selvsagt.

Har nå en TomTom 720 som har funket bra et års tid. Med mindre du har planer om å dra til USA, ser jeg ingen grunn til å velge en i 9xx serien. 7xx serien funker forsåvidt også i USA, men da må du få tak i eksta kart for den.

Mine foreldre har en Garmin Nüvi et-eller-annet, og den funker såvitt jeg vet også ganske utmerket. De mener selv at den har litt dårligere kart enn TomTom, etter å ha lånt min bror's TomTom ONE, men kart på disse enheter er uanset aldri perfekte.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...