Gjest Slettet-AJEeMGoB Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Heisann! Har ikke særlig erfaring med Excel I jobben min har vi behov for å registrere antall jobber gjort for hver enkelt avdeling. For hver måned og totalt etter hver måned. Kunne skrive inn navn på avdeling og antall jobber gjort for avdelingen. Samt en chart column som viser dette. Vi bruker Excel 2002 Har fått et forslag for oppsettet, men vet ikke riktig hvordan jeg skal få det til: Databaser Alle tre databasene kan ligge i et og samme regneark, som du f.eks. kan kalle for DB. Database ansatte (nr. 100-200): Ansatt.nr i kolonne A Ansatt navn i kolonne B Eks: 101 Hans Hansen 102 Ole Olsen _ _ _ _ _ Avdelinger kan ha nummer fra 1 - 10, Eks: 1 Salgsavdeling 2 Økonomiavdeling 3 Delelager Måneder (fra 1 - 12): 1 Januar 2 Februar Eget regneark for input-data I inndata regnearket oppretter du kolonneoverskrifter for de data du ønsker å registerere. Kanskje ser den slik ut: Kolonne A: Dato/registreringsdato (hvis ønskelig) Kolonne B: Månedsnummer Kolonne C: Ansatt nr. Kolonne D: Avdelingsnr. Kolonne E: Antall jobber for avdelingen I kolonnene G, H og I kan du lage formler av typen finn.rad som repliserer månedsnavn, ansattnavn og avdelingsnavn ut fra hva du legger inn i kol. B-D. Se iExcel Model Regnskaps arket Registrering, kolonnene P,Q og R for forklaring. Registreringen av data i modellen din, foretar du i rader, og da gjerne etter datorekkefølge / registreringsdato. Det er viktig at alle data for en måned er tastet inn før rapportering skjer. Kanskje bør du legge inn en automatisk test på dette, men manuell sjekk fungerer også fint. Eget regneark for rapporteringen Selve Rapporten kan godt lages i eget regneark. Du får da en modelle med tre ark, ett for Databaser, ett for Inndata, og ett for Rapporing. Kanskje vil du også ha et Start-ark for Fast-info om bedriftens navn, kalender år o.l. Chart column vil naturlig legges inn i rapporterings-arket. Noen som kan hjelpe meg? Ser ikke ut for at det er lov å laste opp min arbeidsfil, men om noen kan hjelpe meg, er det fint om dere kan sende til: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå