Maranello Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Par bilder fra en fotowalk. Najs! Me like. Takker. Fin fint!! Flotte farger, får vi noe hint om hva etterbehandling som er gjort? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Par bilder fra en fotowalk. Najs! Me like. Takker. Fin fint!! Flotte farger, får vi noe hint om hva etterbehandling som er gjort? Ikke så alt for mye. Nullet fra ACR inn i PS, levels, en enkel kurve, litt økt fargemetning, +20 contrast, litt vignettering og en USM 100/1/1. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Driver fortsatt å tester Sigma 70-200/2.8Vet ennå ikke om den er verdt å beholde?? Disse bildene er i det minste ikke i nærheten av hva du har pleid å levere! Spesielt sneglebildet ser ut til å være plaget av sfærisk feilbrytning. Enig. Sjekket nettopp skarpheten ved å ta bilde av baksiden på naturfoto boka. 17-70@70mm var mye skarpere enn 70-200@70mm på f/4.5, f/5.6 og f/8. 70-200@200mm er ikke noe bra det heller. Synd. Sigma 70-200mm f/2.8 HSM er helt herlig å håndtere. Like greit å returnere det. Edit: Tok bilde av samme planten/blomsten idag. Nå brukte jeg 17-70@70mm. Foveon og makro går som hånd i hanske Synd jeg ikke fikk denne skarpere. Endret 11. juni 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Dette bildet er som tidligere, også fra Kåfjord, Alta. EDIT: Etter en liten fargeprofilleif har jeg nå oppdatert bildet. Endret 11. juni 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dette var snasent, men det ser litt soft ut. Er det komprimering? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 For ung for øl? Situsasjonsbilde fra Tyrkia. Kunne gjerne hatt litt kortere lukkertid for bedre skarphet.. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Dette var snasent, men det ser litt soft ut. Er det komprimering? Takk Jeg vet ikke om jeg har komprimert eller ei men det er 240ppt, fra RAW til jpeg (12) og eh.. håndholdt nær sjøen, hvor det blåste også. Bildet er også konvertert fra AdobeRGB til sRGB. Endret 11. juni 2009 av stonhans Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Vultur, brukte du polariseringsfilter? Nydeli bilde btw Endret 11. juni 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Takker! Ikke polafilter her. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 For ung for øl? Situsasjonsbilde fra Tyrkia. Kunne gjerne hatt litt kortere lukkertid for bedre skarphet.. Herlig! Dette var snasent, men det ser litt soft ut. Er det komprimering? Takk Jeg vet ikke om jeg har komprimert eller ei men det er 240ppt, fra RAW til jpeg (12) og eh.. håndholdt nær sjøen, hvor det blåste også. Bildet er også konvertert fra AdobeRGB til sRGB. Er det skarpt på 100 %? Kanskje litt USM hjelper? (Husk også at PPT/DPI/whatnot er irrelevant for skjermvisning. For skjermvisning er det oppløsning, altså antall piksler, som har noe å si.) Steinbeck Fargerikt. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Et lite et fra igår kveld Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) *snip* Dette var snasent, men det ser litt soft ut. Er det komprimering? Takk Jeg vet ikke om jeg har komprimert eller ei men det er 240ppt, fra RAW til jpeg (12) og eh.. håndholdt nær sjøen, hvor det blåste også. Bildet er også konvertert fra AdobeRGB til sRGB. Er det skarpt på 100 %? Kanskje litt USM hjelper? (Husk også at PPT/DPI/whatnot er irrelevant for skjermvisning. For skjermvisning er det oppløsning, altså antall piksler, som har noe å si.) *snip* Ja.. USM får komme med et annet objektivkjøp Men antall pixler så er jo dette 1000 px på den lengste siden, hvor bildet orginalt egentlig er 3888 px. Om bildet er er 100% skarpt? Jeg har ikke dratt i akkurat den spaken når jeg justerte bildet, men kanskje det kan hjelpe skarpheten nevneverdig? Endret 12. juni 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vultur Gryphus: Nydelig bilde, jeg får lyst til å sitte å se på dette bildet lenge. Er det HDR ? Slik bilder ønsker jeg også å ta... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Nå har det vært så mye bra bilder her ei stund, at nå er det på tide med litt som er mindre bra Lite lys, og noe underksponert har ført til en del støy. Men jeg syns det var artig for det jeg. Svarthvit fluesnapper hunn i arbeid. Så et til fra dagen før, som er en del bedre. Men fortsatt er det for lite lys, og litt for langt hold, og litt for lang lukker for håndholding. Skal se om jeg får noe bedre over helga. Motivet er i hvert fall artig og jobbe med. Selv om det er ekstremt med knott i området. Endret 12. juni 2009 av fototim Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ja.. USM får komme med et annet objektivkjøp Men antall pixler så er jo dette 1000 px på den lengste siden, hvor bildet orginalt egentlig er 3888 px. Om bildet er er 100% skarpt? Jeg har ikke dratt i akkurat den spaken når jeg justerte bildet, men kanskje det kan hjelpe skarpheten nevneverdig? USM er oppskarping i photoshop. Jeg lurte bare på om bildet var skarpt på 100 %. Det gjør ikke så mye til webvisning, men det er litt synlig. Lenke til kommentar
Laze Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Snart sommerferie nå ... Nikon D40 med kitobjektiv, polafilter. Etterbehandling: Split toning gul/blå, skrudd ned exposure og ekstra blått på vinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå