Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2009

Anbefalte innlegg

Jeg syns fortsatt at lysmåleren din har problemer med dette motivet, Randi. Den øverste delen av blomsten er helt utbrent.

Jeg er enig med deg der. Enten så er det noe rart med kamera,eller med innstillingene. Både spot-måling og senterveid burde ikke gi såpass utbrente hvite flater. Dette bør vi diskutere videre i en 50D tråden.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsetter litt med “tilovers-bilder” fra Junifesten, tatt i dag, men jeg ser dette kameraet ville gjerne hatt en mindre blenderåpning. Her har jeg valgt 7.1 som var den beste for 400D under slike forhold, men 50D synes å like et langt lavere tall…skal utprøve det mer.

Allium karataviense

post-92574-1243947375_thumb.jpg

Exif: 1/20– f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Canon EOS 50D

RandiA

Lenke til kommentar

Ikke noe fotografisk mesterverk. Men mest for å "abbonere" på tråden ;)

post-70335-1243951703_thumb.jpg

Men, litt artig å vise et bildet hvor også motivet er selvlaga. Unntaket er selvfølgelig vannet da :p

Her er altså det jeg driver med for tida. Hekkeflåte for storlom. Lomen er en svært sky og sårbar fugl. Driver å jobber med å hjelpe et storlompar som har hekka i samme vannet i 15 år, uten å få fram et kull.

Ideen bak flåta er at om de hekker på den, i stedet for å hekke på land, så vil de få være mer i fred for folk og mink.

Lenke til kommentar
Ikke noe fotografisk mesterverk. Men mest for å "abbonere" på tråden ;)

post-70335-1243951703_thumb.jpg

Men, litt artig å vise et bildet hvor også motivet er selvlaga. Unntaket er selvfølgelig vannet da :p

Her er altså det jeg driver med for tida. Hekkeflåte for storlom. Lomen er en svært sky og sårbar fugl. Driver å jobber med å hjelpe et storlompar som har hekka i samme vannet i 15 år, uten å få fram et kull.

Ideen bak flåta er at om de hekker på den, i stedet for å hekke på land, så vil de få være mer i fred for folk og mink.

Et reint mesterverk!

Lenke til kommentar

Hallo, alle sammen!

Min første post i fotoforumet. Woohooo! :) Har vært innom her de siste dagene og kikka litt, og må si at det er veldig kult å se så mange fotoengasjerte mennesker. Det virker som at dere har en bra greie gående her.

Ett spørsmål bare: Hva går de forskjellige festene under «Utfordringer» ut på (januar-, februar-, osv -festene)? Prøvde å lese litt retningslinjer der, men ble ikke så veldig mye klokere.

Uansett, kult å være her. Sorry hvis jeg mess'a opp tråden med spørsmål. Ikke meninga i det hele tatt. Slenger med et bilde jeg tok her om dagen så jeg ikke driter meg helt ut. :p

Canon 350D - EF 50mm f/1,4 (1/90 @ f/2,8, ISO 100)

post-191596-1243978255_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...