ÅdneD Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Takketakk. Skrivefeil er retta. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 En liten portrett serie fra meg =) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Som alltid spennende bilder, Cruel! Men - den kraftige hudteksturen på siste bilde gjorde det kanskje nesten litt maskulint? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 En liten sommerfugl fra i går ^^ 100mm, f/5.6, 1/200s, ISO 200, Flash Fired Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Som alltid spennende bilder, Cruel! Men - den kraftige hudteksturen på siste bilde gjorde det kanskje nesten litt maskulint? Litt hardt oppskarpa kanskje, ikkje ofte jeg orker å skarpe opp spesielt for web, så da blir det fort litt sånn Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Veldig bra bilder Cruel:-) Drit tøft det første der... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jaws Det er monstre utenfor kontorvinduet mitt... Canon powerShot S80 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Heh - hvorfor fikk jeg plutselig en Transformers-fanfare i hodet, tro? Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Siste var veldig pent. Muchas gracias Lars Skulle bare ønske det var min bil :!: Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Pent, k.n.b.! Har du brukt gaussian blur igjen, eller er Powershot'en så brutal i etterbehandlingen sin? Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe? Vivitar S1 @ f/8, SB-800, iso 800 og 1/120 sek. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Må innrømma at eg er ganske svak for s/k landskapsbilder med spesielt lys. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Pent, k.n.b.! Har du brukt gaussian blur igjen, eller er Powershot'en så brutal i etterbehandlingen sin? Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe? <bilde /> Vivitar S1 @ f/8, SB-800, iso 800 og 1/120 sek. Lekker gresshoppe, grådig ser det ut som han er også Håpe jeg finner noen selv snart Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Fikk mitt nye Casio Exilim EX-F1 til jobben i går, og det måtte jo selvfølgelig prøves ut. Var på en liten kjøretur med to kompiser for å ta litt bilder og film, og tok dette fra baksete. Syns det var litt tøft har forresten en veldig stor fasinasjon for s/h bilder, så de felste mine kommer nok til å være det Edit: er ikke helt sikker på hva lukkerhastigheten var, siden bildet ble bare knipset løs for å teste kameraet desverre. Men brukte ihvertfall sort/hvitt farge-filter Endret 26. juni 2009 av g@bb@ Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Men brukte ihvertfall sort/hvitt farge-filter Meiner du at du fotograferte i s/k? Ikkje gjer det, bruk heller PS eller lignande i etterkant. Då kan du stilla shadows/highligts og fargekanalar. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Men brukte ihvertfall sort/hvitt farge-filter Meiner du at du fotograferte i s/k? Ikkje gjer det, bruk heller PS eller lignande i etterkant. Då kan du stilla shadows/highligts og fargekanalar. Skal huske på det til neste gang vettu Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Pent, k.n.b.! Har du brukt gaussian blur igjen, eller er Powershot'en så brutal i etterbehandlingen sin?Takker. Du er inne på noe. Jeg har kun brukt unsharp mask, men ganske heftig, og med Blending Mode Darken. Dette gir en effekt som likner veldig på gaussian blur-bruken jeg hadde i aprilfesten. Dette fremhevet den mekaniske brutaliteten en del, men går litt utover vannspruten og den slags. Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe?Den rakkeren der tror jeg ikke jeg har sett før, bra fangst. Blender f/8 er ikke akkurat ekstremt i nærområdet, så det er overraskende bra dybdeskarphet på gresshoppen. Men du var kanskje ikke supernært. Heh - hvorfor fikk jeg plutselig en Transformers-fanfare i hodet, tro? Si det. Kan umulig ha noe med bildet å gjøre... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 JawsDet er monstre utenfor kontorvinduet mitt... Litt av et kunstverk! RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Litt av et kunstverk!RandiA Et av teknologiens vidundere, som inngir skrekkblandet fryd. Det er tatt gjennom et lukket vindu av sikkerhetsmessige grunner. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Litt av et kunstverk!RandiA Et av teknologiens vidundere, som inngir skrekkblandet fryd. Det er tatt gjennom et lukket vindu av sikkerhetsmessige grunner. hadde vel egentlig foretrukket et bilde av hydralikkslangen akkurat i "underkjeven" da Sikkerhet er sterkt overvurdert... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe?Den rakkeren der tror jeg ikke jeg har sett før, bra fangst. Blender f/8 er ikke akkurat ekstremt i nærområdet, så det er overraskende bra dybdeskarphet på gresshoppen. Men du var kanskje ikke supernært. Det er nok heller det at den var superliten - omkring en halv centimeter. Jeg var helt ved nærgrensen, så dette er 1:2 gjengivelse, men croppet fra 12 til 6Mpix. Prøvde meg med f/11 først, men da ble bakgrunnen for mørk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå