Gå til innhold

Er denne pcen god nokk?

Anbefalte innlegg

aye;D

da har jeg hatt komf :}

så jeg har tenkt å kjøpe meg pc ;D

satt opp på dell.

satt opp et lite tilbud til meg selv.

kabinettet er Studio 435. her er maskinen

Studio XPS 435 : Intel Core i7 processor 920(2.66GHz,8MB,4.8GT/sec)

Resource CD

Ship Accessory : Norwegian Docs with European Power Cord

Memory : 8192MB (4x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel

Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM)

Optical Drive : 16X DVD+/-RW Drive

Display : 23in S2309W Norwegian Black Widescreen Value (1920x1080)

Graphics : 1 GB DDR3 ATI Radeon HD4870 Card

Høyttalere ikke inkludert

Logitech G5 Full Speed USB Laser Gaming Mouse

Keyboard : Norwegian (QWERTY) Dell Multimedia USB BlackOperating System :

Os:Norwegian Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media

Sum: 12500,-kr

kan jeg kjøre alle nye spill på high/medium ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de fleste går på high/medium men du må være klar over at du betaler altså nesten 3000-4000kr mer enn nødvendig.

Dersom du bygger selv kan du spare disse 3-4000. Men er du ikke interessert i å bygge så blir du vel fornøyd med den maskina der.

Lenke til kommentar

Hvis man setter sammen en mest mulig identisk maskin selv, blir ikke prisen så mye rimeligere faktisk. Men at man kan finne andre komponenter som yter like bra eller bedre, til en rimeligere penge, er helt sikkert.

Man må huske på utgifter til Windows-lisens, tastatur, mus, kabinett, strømforsyning etc her. Som mange kanskje har fra før av. Og ikke minst skjerm.

Men hvis man ikke har noe som helst fra før, og ikke ønsker å bygge selv, er ikke dette så veldig dumt.

Dog vil jeg anbefale å sette sammen en maskin med løse komponenter, også heller sette sammen selv. Det er ikke vanskelig, og man kan enkelt få hjelp blant annet her inne hvis man står fast. Da vil du kunne få en bedre maskin, billigere eller til lik pris.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er jo ferdigbygg fra Komplett eller Multicom. Der får man veldig mye for pengene, og kan få en ferdig sammensatt maskin med OS installert. Eksempel:

AMD Dragon På komplett:

Kabinett: Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)

Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black

Hovedkort: Asus M4A79 Deluxe (AM2+, 790FX+SB750, DDR2, Firewire, GbLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16)

Prosessor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition (125W, AM2+, 8MB Cache, 3,0Ghz)

DDR2 minne: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit (CL5-5-5-18, 800MHz)

Skjermkort: Radeon XFX Radeon HD 4870 (1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz)

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

Harddisk: 2 STK Seagate Barracuda 7200.11 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM

Hodetelefoner: Creative Fatal1ty gamer headset (w/mic)

Mus: Roccat Kone Gaming Mouse

Tastatur: Logitech G15 gaming tastatur USB, Norsk Layout

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit

Pris: 12.995kr

Dette er med skikkelig kvalitets headset, mus, og tastatur. Ting å vurdere med denne pakken er: Mer RAM (Kjøp et likt kit løst og putt i selv (muligens det enkleste som kan gjøres i en PC) +399kr), Øke skjermkortet til x2 for å kjøre alt av grafikk på ca MAX i stedet for high (+1360kr), og velge vekk Vista og heller installere Windows 7 RC gratis (972kr spart). Hvis du har mus/tastatur/headset fra før kan du også velge de vekk for hhv 530/760/280kr spart.

Pris om du har mus, tastatur, og headset fra før, og velger vekk vista for å bruke W7 RC: 10.448kr. +4GB RAM +399kr, (4870)x2 skjermkort +1360kr.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Om du har kontakter i Dell, så blir det jo også lettere ved evt. service, support o.l. Så for all del, kjør på. Prisen var god, den inkluderer jo også skjerm. Skjermkortet er vel helt greit, og bytte det ut ved en senere anl. bør jo ikke by på problemer.

Lenke til kommentar
Om du har kontakter i Dell, så blir det jo også lettere ved evt. service, support o.l. Så for all del, kjør på. Prisen var god, den inkluderer jo også skjerm. Skjermkortet er vel helt greit, og bytte det ut ved en senere anl. bør jo ikke by på problemer.

takk.. fikk 4 k irabbat siden broren min jobber i dell som er nemt over..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...