s0ndr3 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei. Har fått en syk oppgave på skolen. :s Når det gjelder programmeringen av PLS-en, ønskes følgende program for anlegget: Tankvognen starter i punkt A, - kjører til punkt B hvor den stopper. Her blir den stående i 10 sek. Signallampe "stilling B" tennes Magnetventil B åpner og lampe "Fylling pågår" tennes. Ved utgåtte 10 se lukker magnetventil B, signallampe "fylling pågår" slukker Signallampe "stilling B" slukkes og tankvognen beveger seg mot punkt A. Tankvognen stopper ved A. Her blir den stående i 10 sek. Signallampe "stilling A" tennes. Magnetventil A åpner og lampe "tømming pågår" tennes. Ved utgåtte 10 lukker magnetventil A og signallampe "tømming pågår" slukkes. Tankvognen beveger seg mot posisjon B, signallamp "stilling A" slukkes. Denne syklusen gjentar seg 3 ganger hvorpå anlegget stopper automatisk ved punkt A. tegn et komplett "ladderdiagram" over programmet skal levere oppgaven mandag morgen, så trenger hjelp ganske fort. Noen som kan hjelpe?? takker for ALLE svar Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Vet du hvordan du lager sekvenstabeller? Hvis ikke er du doomed. Lenke til kommentar
s0ndr3 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Vet du hvordan du lager sekvenstabeller? Hvis ikke er du doomed. aldri hørt om sekvenstabell hvorfor trenger jeg å vite hva det er? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Det er en måte å lage programmer på. Altså sekvenser og minneceller. Det er ikke så mye jeg kan hjelpe med egentlig, det eneste som ligger i denne oppgaven er mye tenking og arbeid. Jeg kan derimot sjekke det for feil etterpå. Endret 24. mai 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
V_B Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det hadde ikke vært smart å startet på oppgaven litt tidliggere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå