andreas_rafdal Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ok, så jeg som aldri har brukt slike lurium-midler selger mer eller mindre noen vrak da, når jeg selger biler etter ca 4,5 år og 500000 km - UTEN å ha helt på noe annet enn vår dårlige diesel. Ingen som sa det..... Selvfølgelig går det jo bra i de fleste tilfeller, men det å bruke 2T olje øker sjansen for at motoren skal leve lenge og alt skal gå bra! Før i tida var det faktisk olje i dieselen som skulle smøre, men dette ble vel fjerna pga enten miljø eller penger(usikker). Men som sagt ingen som sa du solgte vrak...... Vel... Nå tok eg en telefon til Kverneland bil og spurte om dette totakter olje prosjektet, og det kom kontant at det skulle man ikke gjøre på nyere biler. Så står over dette røvertipset allikevel. Glad eg tok en liten sjekk først. Var på Aasen bil sist uke på service og fikk beskjed om det motsatte. Svigerfar har vært mekaniker i over 20 år, han sier det samme. Men selvfølgelig er dette valgfritt... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Ok, så jeg som aldri har brukt slike lurium-midler selger mer eller mindre noen vrak da, når jeg selger biler etter ca 4,5 år og 500000 km - UTEN å ha helt på noe annet enn vår dårlige diesel. Ingen som sa det..... Selvfølgelig går det jo bra i de fleste tilfeller, men det å bruke 2T olje øker sjansen for at motoren skal leve lenge og alt skal gå bra! Før i tida var det faktisk olje i dieselen som skulle smøre, men dette ble vel fjerna pga enten miljø eller penger(usikker). Men som sagt ingen som sa du solgte vrak...... Vel... Nå tok eg en telefon til Kverneland bil og spurte om dette totakter olje prosjektet, og det kom kontant at det skulle man ikke gjøre på nyere biler. Så står over dette røvertipset allikevel. Glad eg tok en liten sjekk først. Var på Aasen bil sist uke på service og fikk beskjed om det motsatte. Svigerfar har vært mekaniker i over 20 år, han sier det samme. Men selvfølgelig er dette valgfritt... Som sagt var dette NYERE dieselbiler. For 20 år siden var kanskje saken litt annerledes... Pluss at han eg snakka med var verkssjefen der, han vet eg har vært mekaniker i 20 år også. Så gamlingene er kanskje litt uenige... Endret 29. mai 2009 av Jotun Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Men nå ble forøvrig dette veldig off topic.. Tråden handler jo om noe som egentlig er løst. Nemlig at 1.5 liter bensin går fint å fylle på uten at det skader motoren:) Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er sikkert mange meninger ja. Naboen er versksmester også, og han fyller 2T olje på sin nye v70 regelmessig. Og dersom man har fått noe "rusk" i maskineriet så er det faktisk med på å renske opp, samma om det er ny eller gammel bil. Og er snakk om maks 0,5L på full tank.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Oki. Vel, eg tror ikke eg gjør det på min Ford når de på merkeverkstedet sier at det må eg ikke gjør. Motoren havarerer sikkert ikke om man gjør hverken eller uansett så... Det finnes jo også slike rensemidler, regner med disse også bidrar til litt smurning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå