Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny bil lurer på noe angående audi A6 2002

Anbefalte innlegg

Hei er på bil jakt nå for tiden ig har sett meg ut en Audi a6 2002 modell med 118000km på telleren, dette er en 1.8T med multitronic kasse. Så derfro spør jeg dere som sikkert har mer peil enn meg er dette et greit kjøp vet av erfaring at VAG før 2000 er søppel med masse elektronikk problemer og driit. men hvordan er etter 2000 a?? vet jo at passat kom seg veldig med faceliften i 2000.

Og en ting er disse multitronic kassene veldig dårlige, har fått vite litt av vært her, en jeg kjenner har en audi a6 med den nette km stand av 388000. og han har nå begynt å merke at kassa halter litt ( men ved nærmere 400.000km synes jeg det er bra at den har holdt så lenge) for det er visst første gang den byttes han har eid bilen siden ny.

mens på forumer og andre steder er visst dette bare en søppel girkasse, mens andre elsker den. blir ikke helt klok liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en tilsvarende bil bare 2003 model, men det er vel samme bilen. Kjøpte den for ca. 3 år siden og den hadde da gått 42000km. Nå har den gått ca. 78000km tror jeg. Bilen passer veldig godt til motoren og girkassa - til vanlig kjøring. Regner med du ikke har prøvekjørt den eller tilsvarende siden du er usikker på girkassa. At folk enten hater eller elsker den forstår jeg godt, selv er jeg godt fornøyd! Den girer silkemykt og man merker ikke girskiftene med mindre man følger godt med eller gir full gass. Noen får en "scooter-følelse", men at det er komfortabelt hersker det ingen tvil om.

Kvaliteten er generelt god etter min erfaring. Har ikke hatt noen problem med bilen, bortsett fra et par batteriskifter etter at kona ikke har skrudd av TVen eller sminkespeilet etter seg:) Min bil er utstyrt med omtrent alt det var å oppdrive: TV, navi, cd-skifter, integrert telefon, skinnseter, parkeringssensorer, xenon, varmeseter bak, el-seter foran med minne, dobbel klima osv. TVen er ubrukelig nå som det analoge tv-netter er nedlagt. Har også girknapper på rattet i tillegg til tiptronic-funksjonen.

Den bruker rundt literen på mila ved blandet kjøring.

Har biltt rygget på to ganger i siden, sist gang for to dager siden. Er inne på rep akkurat nå. Om den tiltrekker seg ryggende kvinner kan vi vel annta:)? De ordna det helt perfekt forrige gang, men det ble dyrt for kvinnen første gangen. 15000 for en liten bulk i bakskjermen.

Servicene er dyre i god Vag-stil, men har opplevd kun god service. Batteriene i nøklene er vel så som så, den ene funker ikke mens den andre må man gå nærmere og nærmere bilen for å få til å virke.

Hvilken pris må du gi for den aktuelle bilen og hvilket utstyr har den?

Personlig kan jeg ikke annet enn å anbefale bilen på det sterkeste om økonomien tillater dyre servicer og høyt forbruk. Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Hei.

Har en tilsvarende bil bare 2003 model, men det er vel samme bilen. Kjøpte den for ca. 3 år siden og den hadde da gått 42000km. Nå har den gått ca. 78000km tror jeg. Bilen passer veldig godt til motoren og girkassa - til vanlig kjøring. Regner med du ikke har prøvekjørt den eller tilsvarende siden du er usikker på girkassa. At folk enten hater eller elsker den forstår jeg godt, selv er jeg godt fornøyd! Den girer silkemykt og man merker ikke girskiftene med mindre man følger godt med eller gir full gass. Noen får en "scooter-følelse", men at det er komfortabelt hersker det ingen tvil om.

Kvaliteten er generelt god etter min erfaring. Har ikke hatt noen problem med bilen, bortsett fra et par batteriskifter etter at kona ikke har skrudd av TVen eller sminkespeilet etter seg:) Min bil er utstyrt med omtrent alt det var å oppdrive: TV, navi, cd-skifter, integrert telefon, skinnseter, parkeringssensorer, xenon, varmeseter bak, el-seter foran med minne, dobbel klima osv. TVen er ubrukelig nå som det analoge tv-netter er nedlagt. Har også girknapper på rattet i tillegg til tiptronic-funksjonen.

Den bruker rundt literen på mila ved blandet kjøring.

Har biltt rygget på to ganger i siden, sist gang for to dager siden. Er inne på rep akkurat nå. Om den tiltrekker seg ryggende kvinner kan vi vel annta:)? De ordna det helt perfekt forrige gang, men det ble dyrt for kvinnen første gangen. 15000 for en liten bulk i bakskjermen.

Servicene er dyre i god Vag-stil, men har opplevd kun god service. Batteriene i nøklene er vel så som så, den ene funker ikke mens den andre må man gå nærmere og nærmere bilen for å få til å virke.

Hvilken pris må du gi for den aktuelle bilen og hvilket utstyr har den?

Personlig kan jeg ikke annet enn å anbefale bilen på det sterkeste om økonomien tillater dyre servicer og høyt forbruk. Lykke til uansett!

Hei takk for svar, bilen står til 139000 og er ellers utstyrt med det vanlige som clima, el vinduer, cruise controll og skinn. Men har hørt at mangg har problemer med disse kassene, og at en ny kasse koster i underkant av 100.000kroner for en ny en.. er dette jeg er redd for. bilen er generelt godt utstyr. den har ikke navi eller tv, men standard audi cd spiller.

Lenke til kommentar

automat kassa skal ikke ryke sånn uten videre. Da må det vere noe fra før du kjøper bilen. Automat kassene til audi skal vere solide, så noen problemer her tror jeg ikke du vil komme ovenfor. Du kan med god puls kjøpe audi med automatkasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...