ole_marius Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 står det virkelig i bibelen at jorden er 6000 år? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 står det virkelig i bibelen at jorden er 6000 år? Nei, ikke direkte, men det står slekts tavla til alle etterkommerne av adam og eva og hvis du summerer opp de får du sånn ca 6000 år... Som kreasjonistene forklarer dinosauruser: det er bare gud som har strødd dem utover for å teste troen vår... Døhhhh... Det vil altså si at den tilbedningskåte guden får oss til å tvile isteden for å gjøre noe som vil styrke oss i troen fordi han er så glad i å kaste mennesker ut i ildsjøen og se dem brenne og pines i all evighet.... "Du gode gud!!", utbryter du sikkert, men da kan jeg bare si NEI, dette er ingen god gud... he is a Så hvis syndeflommen var sann hadde det knapt rukket å tørke engang... Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 bah... det er to skapelses beretninger i bibelen, den ene er skapelsen av jorden den andre er skapelsen av mennesket. og av det lille jeg har lest så er disse to skapelses beretningene delt mellom seg som igjen betyr at skapelsen av jorden og skapelsen av mennesket kunne ha foregått for 6 milliarder år siden Lenke til kommentar
Crex Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Religion for meg er for de som enten er redde for verden, døden eller at mennesket egentig ikke har noen mening, derfor søker mennesker religion for å føle seg mer komfortabel og at det er en grunn til at de lever. Religion brukes også for å flykte fra verden for de som har det tøft, men det hjelper dem ikke, greit, kanskje det hjelper dem litt psykisk, men da glemmer de å faktisk gjøre noe med hvorfor de hadde det så jævlig fra starten av. Og den viktigeste grunnen til religion: Makt. Religion har blitt brukt av mennesker gjennom alle tider for å skaffe seg makt. Egypt: faraoen var gud = makt. Kristendommen: paven fikk enorm makt bare tenk på alle mange hundre tusen europeiske vanlige menneskene som ble sendt til "det hellige land." bare fordi paven sa det i tilleg til at kirken var over kongen helt frem til innføringen av eneveldet på 16 til 1700-tallet. Også Islam: det muslimske riket var Enormt! før muhammed var det bare små byer og nomader i arabia. Gud er et maktmiddel og religiøse ledere utnyttet seg av menneskets trengsel for "Comfort." Mennesket trenger ikek religion, hvis man glemmer religion i hvert fall i godt utviklede samfunn vil man få det bedre, i steden for å søke trøst og svar fra gud så vil du fokusere og løse de virkelige problemene dine. Religion bør fjernes mener jeg Endret 24. juni 2009 av Crex Lenke til kommentar
Lejpjj Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ser at flere er enige med meg, heldigvis. Men RWS, du tror altså at hvis jeg skal kalle det "ordentlige" kristene er psykisk tilbakestående? Jeg er en kristen og tror på alt som står i bibelen. Men jeg har ingen problemer med livet, har aldri hatt det. Det som er å nevne som til noen grad har gjort hverdagen litt mørkere er at er man kristen, så er man ikke "sånn som normale folk". Når jeg gikk på barneskolen, og spesielt på ungdomskolen var det svært få, eller ingen kristene blant flere hundre elever. Kun meg, brødrene og søsteren min. Og noen søskenbarn. På ungdomskolen kjente jeg ikke en sjel som var kristen. Men det de verdslige åpenbart ikke skjønner, er at dette er nøyaktig hva som står i bibelen! Det står skrevet. Naturkatastrofer, drap, du hører det hver dag. Etter at de kristene er rykket vekk fra Jordens overflate vil det bli kaos. Folk vil tro vi er blitt kidnappet av romvesen, etc etc. Og de som da enderlig skjønner at Gud er Gud, må lide den grusomme martyrdøden for sin tilgivelse. Til opplysning er det som ble sagt om dinosaurer av kreasjonistene helt feil. Dinosaurer er små leketøy barn har i leke-kassa. Akkurat som supermann og Batman. De har aldri eksistert. Forskerne river seg i håret for å finne en eller annen forklaring for å motbevise hva bibelen tilsier. Og for den minste oppdagelse skal det bli enorm ståhei og begeistring for det. Huff og huff. Charles Darwin ble gjort mye narr av i hans tid. Men etter hvert fikk han folk mer med seg. Men hva veldig, veldig mange nettopp ikke vet, er at like før han døde ble han kristen. Han tok tilbake alt han hadde påstått, men dette kom aldri fram. Kristene har i lang tid blitt sett ned på, nå er svært få mennesker i norge kristene. De sier det er rundt 82% kristene her, hah, ja det er vel det. De går kun etter hvor mange som er medlem av statskirken. Jeg ville tippet at det er omtrent 8-15% virkelige kristene her nå. max. Jeg syntes folk burde slutte å fake og heller ikke ha noen religion hvis de bare skal drive å være "moderne kristene", tull. Det skal være tøft å være kristen. Noah og hans ark er en sann historie. Etter oversvømmelsen lovet Gud å aldri mer gjøre dette, som et tegn på det satte han regnbuen på himmelen. Mye av det dere kaller "vissvass" er for meg helt sant. Bortsett fra det med dinosaurene. De fantes aldri. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 bah... det er to skapelses beretninger i bibelen, den ene er skapelsen av jorden den andre er skapelsen av mennesket. og av det lille jeg har lest så er disse to skapelses beretningene delt mellom seg som igjen betyr at skapelsen av jorden og skapelsen av mennesket kunne ha foregått for 6 milliarder år siden Eh... Nei. Young Earth creationism (YEC) is the religious belief that the Heavens, Earth, and life on Earth were created by direct acts of God during a short period, sometime between 6,000 and 10,000 years ago. Its adherents are those Christians and Jews who believe that God created the Earth in six 24-hour days, taking the Hebrew text of Genesis as a literal account. Some adherents believe that existing evidence in the natural world today supports a strict interpretation of scriptural creation as historical fact. Those adherents believe that the scientific evidence supporting evolution, geological uniformitarianism, or other theories which are at odds with a literal interpretation of the Genesis creation account, are either flawed or misinterpreted. http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Earth_creationism Slike kreasjonister kan i fullt alvor finne på å hevde at mennesker og dinosaurer levde sammen. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg mener at religion skulle vi helst vært foruten. Selv i sine mildeste former vil den bidra til å legitimere mer fundamentalistiske troende, og slike vil det alltid finnes. Lenke til kommentar
____________ Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvorfor må en religion utvikles? Fordi den ikke er fullkommen. Da religion ikke er fullkommen, kan heller ikke dens grunnlag være fullkomment. Da er religionen, dens grunnlag og dens lære, meningsløs - den er overbevisning, løgn, (selv)bedrag. Den er nytteløs, i verste fall ødeleggende for menneskets søken etter bedre sannhet og flere erfaringer - mer kunnskap og forståelse. For religion har allerede sin kunnskap og forståelse: Spøkelser, moralsnerk og tafatte ordensreglementer fra gamle tider ... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ser at flere er enige med meg, heldigvis. Men RWS, du tror altså at hvis jeg skal kalle det "ordentlige" kristene er psykisk tilbakestående? Jeg er en kristen og tror på alt som står i bibelen. Men jeg har ingen problemer med livet, har aldri hatt det. Det som er å nevne som til noen grad har gjort hverdagen litt mørkere er at er man kristen, så er man ikke "sånn som normale folk". Når jeg gikk på barneskolen, og spesielt på ungdomskolen var det svært få, eller ingen kristene blant flere hundre elever. Kun meg, brødrene og søsteren min. Og noen søskenbarn. På ungdomskolen kjente jeg ikke en sjel som var kristen. Sa jeg mentalt tilbake stående? Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg sa ignorant til det utrolige. Ikke legg mer til enn du trenger er du snill Men det de verdslige åpenbart ikke skjønner, er at dette er nøyaktig hva som står i bibelen! Det står skrevet. Naturkatastrofer, drap, du hører det hver dag. Etter at de kristene er rykket vekk fra Jordens overflate vil det bli kaos. Folk vil tro vi er blitt kidnappet av romvesen, etc etc. Og de som da enderlig skjønner at Gud er Gud, må lide den grusomme martyrdøden for sin tilgivelse. Til opplysning er det som ble sagt om dinosaurer av kreasjonistene helt feil. Dinosaurer er små leketøy barn har i leke-kassa. Akkurat som supermann og Batman. De har aldri eksistert. Forskerne river seg i håret for å finne en eller annen forklaring for å motbevise hva bibelen tilsier. Og for den minste oppdagelse skal det bli enorm ståhei og begeistring for det. Huff og huff. Charles Darwin ble gjort mye narr av i hans tid. Men etter hvert fikk han folk mer med seg. Men hva veldig, veldig mange nettopp ikke vet, er at like før han døde ble han kristen. Han tok tilbake alt han hadde påstått, men dette kom aldri fram. Kristene har i lang tid blitt sett ned på, nå er svært få mennesker i norge kristene. De sier det er rundt 82% kristene her, hah, ja det er vel det. De går kun etter hvor mange som er medlem av statskirken. Jeg ville tippet at det er omtrent 8-15% virkelige kristene her nå. max. Jeg syntes folk burde slutte å fake og heller ikke ha noen religion hvis de bare skal drive å være "moderne kristene", tull. Det skal være tøft å være kristen. Noah og hans ark er en sann historie. Etter oversvømmelsen lovet Gud å aldri mer gjøre dette, som et tegn på det satte han regnbuen på himmelen. Mye av det dere kaller "vissvass" er for meg helt sant. Bortsett fra det med dinosaurene. De fantes aldri. *rister bare oppgitt på hodet* Du har faktisk bevist hva jeg mente med at de kristne som sluker alt rått er skikkelig ignorante.... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 kort sagt, jeg tror ikke mennesker kan leve uten religion Jeg lever uten religion. Mange andre gjør det også. Religion bør bekjempes. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 kort sagt, jeg tror ikke mennesker kan leve uten religion Jeg lever uten religion. Mange andre gjør det også. Religion bør bekjempes. +1... og jeg har levd totalt uten i snart førti år. Ingen trenger religiøst vissvass. Det er en myte på lik linje med kristen moral og kristne verdier.... Men det er helt greit at den utvikles og ikke fjernes med en gang, for det er noen stakkarer som tror de ikke kan leve uten der ute enda... For det blir jo bare mindre og mindre selv de mest ihuga kristne KAN tro på i den blekka, så den avvikler seg selv tipper jeg... Lenke til kommentar
Lejpjj Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 kort sagt, jeg tror ikke mennesker kan leve uten religion Jeg lever uten religion. Mange andre gjør det også. Religion bør bekjempes. +1... og jeg har levd totalt uten i snart førti år. Ingen trenger religiøst vissvass. Det er en myte på lik linje med kristen moral og kristne verdier.... Men det er helt greit at den utvikles og ikke fjernes med en gang, for det er noen stakkarer som tror de ikke kan leve uten der ute enda... For det blir jo bare mindre og mindre selv de mest ihuga kristne KAN tro på i den blekka, så den avvikler seg selv tipper jeg... Du forstår vel at ingen påstår at Gud sender et lynnedslag i hodet på deg om du ikke er kristen? Såklart kan du leve livet ut solefint uten et fnugg av religion! Det er livet etter døden du vil merke det, i evigheten. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er livet etter døden du vil merke det, i evigheten. Det er null bevis for et liv etter døden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Du forstår vel at ingen påstår at Gud sender et lynnedslag i hodet på deg om du ikke er kristen? Såklart kan du leve livet ut solefint uten et fnugg av religion! Det er livet etter døden du vil merke det, i evigheten. Skjønner ikke hvorfor alle kristne tror at alle andre ville hatt et evig liv om dette ble tilbudt oss... Jeg vil ikke ha et evig liv etter at jeg er død!! Basta. Nei, det er ikke noe jeg bare sier, jeg mener det! Ikke pokker om jeg gidder å sitte der i all kristelig prektighet og kjede hudormer på meg mens jesus forteller en vits for tre hundre og syttisyvende trillionte gang... Mulig du ikke skjønner det, men jeg vil helst slippe.... Evighet er sabla lang tid det, har du tenkt over det? ... når det er sagt tror jeg ikke noe på evigheten etter døden da. Det er ikke en dritt som tilsier at vi kommer noen steder etter at vi dør, ei heller noe som tilsier at vi har noen sjel.... Det du kaller sjel kaller jeg bevisthet og så langt meg bekjent så eksisterer jeg'et mitt kun som elektriske og kjemiske signaler og når en av de eller begge slutter å virke er jeg'et mitt borte for all tid men kroppen min vil gå tilbake til det store kretsløpet... Det er hva jeg tror, mer eller mindre bassert på vitenskapelige fakta fra den slags forskning. For er du klar over at du hvert niende år i livet ditt er et helt nytt menneske? Da er alle celler i kroppen din byttet ut, rubb og rake og ingenting av deg er hva det var.... annet enn jeg'et ditt..... Så takk, men nei takk, jeg vil ikke leve evig om gud personlig kom og tilbød meg det med bruks anvisning og bærereim og hele pakka... Nope, ikke noe for meg. Om det tilfeldigvis skulle være en gud der og den guden er den kristne gud håper jeg at han gjør som han lover med folk som fornekter ham, nemlig tilintegjør meg Det ville passet meg utmerket! For jeg er nemlig ikke redd for å dø og skremmes ikke av døden, slik de kristne gjør... Hvorfor ellers skulle de ha funnet opp dette trusselbildet om helvette for de som tror da... Er man dø så er man dø...... Ferdig med det. Du er tross alt ikke noe mer enn 1 i DNA kjeden i arten din, en kjede som begynte for lenge, lenge siden Det er alt du er og har du laget unger så har du gjort din plikt her på jorden. så banalt er det! Trenger ikke å tro på vissvass for å komme mellom livet skjønner du. Det går faktisk mye bedre uten... Endret 24. juni 2009 av RWS Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 En guddom som etterlater så gedigne rom for tvil, og like fullt lar deg bli torturert til evig tid hvis du ikke tror... Tvilsom type. Nei, jeg satser på at hvis det finnes en personlig gud, så liker han mennesker som bruker hodet litt og har såpass med mot at de ikke lar seg styre av trusler om evig pine. Lenke til kommentar
Lejpjj Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Ser at flere er enige med meg, heldigvis. Men RWS, du tror altså at hvis jeg skal kalle det "ordentlige" kristene er psykisk tilbakestående? Jeg er en kristen og tror på alt som står i bibelen. Men jeg har ingen problemer med livet, har aldri hatt det. Det som er å nevne som til noen grad har gjort hverdagen litt mørkere er at er man kristen, så er man ikke "sånn som normale folk". Når jeg gikk på barneskolen, og spesielt på ungdomskolen var det svært få, eller ingen kristene blant flere hundre elever. Kun meg, brødrene og søsteren min. Og noen søskenbarn. På ungdomskolen kjente jeg ikke en sjel som var kristen. Sa jeg mentalt tilbake stående? Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg sa ignorant til det utrolige. Ikke legg mer til enn du trenger er du snill Men det de verdslige åpenbart ikke skjønner, er at dette er nøyaktig hva som står i bibelen! Det står skrevet. Naturkatastrofer, drap, du hører det hver dag. Etter at de kristene er rykket vekk fra Jordens overflate vil det bli kaos. Folk vil tro vi er blitt kidnappet av romvesen, etc etc. Og de som da enderlig skjønner at Gud er Gud, må lide den grusomme martyrdøden for sin tilgivelse. Til opplysning er det som ble sagt om dinosaurer av kreasjonistene helt feil. Dinosaurer er små leketøy barn har i leke-kassa. Akkurat som supermann og Batman. De har aldri eksistert. Forskerne river seg i håret for å finne en eller annen forklaring for å motbevise hva bibelen tilsier. Og for den minste oppdagelse skal det bli enorm ståhei og begeistring for det. Huff og huff. Charles Darwin ble gjort mye narr av i hans tid. Men etter hvert fikk han folk mer med seg. Men hva veldig, veldig mange nettopp ikke vet, er at like før han døde ble han kristen. Han tok tilbake alt han hadde påstått, men dette kom aldri fram. Kristene har i lang tid blitt sett ned på, nå er svært få mennesker i norge kristene. De sier det er rundt 82% kristene her, hah, ja det er vel det. De går kun etter hvor mange som er medlem av statskirken. Jeg ville tippet at det er omtrent 8-15% virkelige kristene her nå. max. Jeg syntes folk burde slutte å fake og heller ikke ha noen religion hvis de bare skal drive å være "moderne kristene", tull. Det skal være tøft å være kristen. Noah og hans ark er en sann historie. Etter oversvømmelsen lovet Gud å aldri mer gjøre dette, som et tegn på det satte han regnbuen på himmelen. Mye av det dere kaller "vissvass" er for meg helt sant. Bortsett fra det med dinosaurene. De fantes aldri. *rister bare oppgitt på hodet* Du har faktisk bevist hva jeg mente med at de kristne som sluker alt rått er skikkelig ignorante.... Jeg tok ikke bryet med å skumlese hele innlegget ditt for å finne ut nøyaktig hvilke ord du brukte, men du får unnskylde meg. Jeg vet ikke om du har lest ditt eget fulle innlegg etter at du publiserte det, men i helheten f¨år du et veldig stert intrykk av at du ikke akkurat ser på kristne som folk ved sine fulle fem. Bare for å klargjøre at det jeg sa faktisk er sant, kan jeg sitere det siste du sa: "Men å tro at alt som står i bibelen er sant er det vel ingen normale mennesker som gjør, er det vel? Kanskje sammen med likesinnede, men ute blandt normale folk?" Se måten du omtaler de kristene Men å tro at alt som står i bibelen er sant er det vel ingen "normale mennesker" som gjør. Kanskje blandt likesinnede, men ute blandt "normale folk"? Er vi ikke mentalt tilbakestående er vi iallefall ikke normale, ifølge deg. Men jeg har ingen interresse av å krangle over sånne små bagateller som dette, så jeg tror jeg stoppern der. Det er bare så veldig irriterende å få sånne kommentarer når det faktisk ligger noe i det jeg sa. Det er trist at det er så mange som ikke er kristene. Men det er jo uungåelig. Det har alltid, og det vil alltid være verdslige. Endret 24. juni 2009 av Lejpjj Lenke til kommentar
Lejpjj Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Så takk, men nei takk, jeg vil ikke leve evig om gud personlig kom og tilbød meg det med bruks anvisning og bærereim og hele pakka... Nope, ikke noe for meg. Om det tilfeldigvis skulle være en gud der og den guden er den kristne gud håper jeg at han gjør som han lover med folk som fornekter ham, nemlig tilintegjør meg Det ville passet meg utmerket! Tilintetgjøre deg? Hvor har du det fra? Alle menneskers sjeler vil leve evig, bare det at noen kommer til paradis imens andre vil for evig tid lide i helvetes ild. Tror du bør ta en litt bedre titt i boka, jeg Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 å tilintetgjøre vil betyr ikke nødvendigvis å fjerne. gud er langt større fan av å torturere evig de som ikke tror på ham framfor å fjerne dem. jeg spør deg lejpjj, synest du det gud gjør er moralsk rett? synest du det er riktig at man fortjener evig tortur for å ikke tro på gud? hva med de homofile? fortjener de evig tortur? synest du det er riktig å favorisere riktige tanker over riktige handlinger? synest du at en ateist som vier livet sitt til å forbedre fattige land og hjelper alle mennesker ved å gi vekk sine penger og eiendeler for å kunne gi det til andre fortjener å bli straffet for det? synest du at en som lever livet sitt, tror på gud og ikke synder fortjener en bedre plass i etterlivet? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Cyberfrog eh... jo...? fant fram en bibel og det eneste som står om skapelsen av mennesket og skapelsen av jorden i et tids perspektiv er; På den tid Herren Gud skapte jorden og himmelen, 5 fantes det ikke en busk på jorden, og ennå hadde ikke et grønt strå grodd fram. For Herren Gud hadde ikke latt det regne på jorden, og det var ingen mennesker til å dyrke den. 6 Men en kilde sprang fram av jorden og vannet hele marken. 7 Og Herren Gud formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inn i hans nese, så mannen ble til en levende skapning. dette kan tolkes, vris og vennes så mye som man vil, jeg tolker dette som at jorden kunne ha blitt skapt 5 milliarder år før mennesket i et vitenskaplig religiøst synspunkt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ser at flere er enige med meg, heldigvis. Men RWS, du tror altså at hvis jeg skal kalle det "ordentlige" kristene er psykisk tilbakestående? Jeg er en kristen og tror på alt som står i bibelen. Men jeg har ingen problemer med livet, har aldri hatt det. Det som er å nevne som til noen grad har gjort hverdagen litt mørkere er at er man kristen, så er man ikke "sånn som normale folk". Når jeg gikk på barneskolen, og spesielt på ungdomskolen var det svært få, eller ingen kristene blant flere hundre elever. Kun meg, brødrene og søsteren min. Og noen søskenbarn. På ungdomskolen kjente jeg ikke en sjel som var kristen. Sa jeg mentalt tilbake stående? Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg sa ignorant til det utrolige. Ikke legg mer til enn du trenger er du snill Men det de verdslige åpenbart ikke skjønner, er at dette er nøyaktig hva som står i bibelen! Det står skrevet. Naturkatastrofer, drap, du hører det hver dag. Etter at de kristene er rykket vekk fra Jordens overflate vil det bli kaos. Folk vil tro vi er blitt kidnappet av romvesen, etc etc. Og de som da enderlig skjønner at Gud er Gud, må lide den grusomme martyrdøden for sin tilgivelse. Til opplysning er det som ble sagt om dinosaurer av kreasjonistene helt feil. Dinosaurer er små leketøy barn har i leke-kassa. Akkurat som supermann og Batman. De har aldri eksistert. Forskerne river seg i håret for å finne en eller annen forklaring for å motbevise hva bibelen tilsier. Og for den minste oppdagelse skal det bli enorm ståhei og begeistring for det. Huff og huff. Charles Darwin ble gjort mye narr av i hans tid. Men etter hvert fikk han folk mer med seg. Men hva veldig, veldig mange nettopp ikke vet, er at like før han døde ble han kristen. Han tok tilbake alt han hadde påstått, men dette kom aldri fram. Kristene har i lang tid blitt sett ned på, nå er svært få mennesker i norge kristene. De sier det er rundt 82% kristene her, hah, ja det er vel det. De går kun etter hvor mange som er medlem av statskirken. Jeg ville tippet at det er omtrent 8-15% virkelige kristene her nå. max. Jeg syntes folk burde slutte å fake og heller ikke ha noen religion hvis de bare skal drive å være "moderne kristene", tull. Det skal være tøft å være kristen. Noah og hans ark er en sann historie. Etter oversvømmelsen lovet Gud å aldri mer gjøre dette, som et tegn på det satte han regnbuen på himmelen. Mye av det dere kaller "vissvass" er for meg helt sant. Bortsett fra det med dinosaurene. De fantes aldri. *rister bare oppgitt på hodet* Du har faktisk bevist hva jeg mente med at de kristne som sluker alt rått er skikkelig ignorante.... Jeg tok ikke bryet med å skumlese hele innlegget ditt for å finne ut nøyaktig hvilke ord du brukte, men du får unnskylde meg. Jeg vet ikke om du har lest ditt eget fulle innlegg etter at du publiserte det, men i helheten f¨år du et veldig stert intrykk av at du ikke akkurat ser på kristne som folk ved sine fulle fem. Bare for å klargjøre at det jeg sa faktisk er sant, kan jeg sitere det siste du sa: "Men å tro at alt som står i bibelen er sant er det vel ingen normale mennesker som gjør, er det vel? Kanskje sammen med likesinnede, men ute blandt normale folk?" Se måten du omtaler de kristene Men å tro at alt som står i bibelen er sant er det vel ingen "normale mennesker" som gjør. Kanskje blandt likesinnede, men ute blandt "normale folk"? Er vi ikke mentalt tilbakestående er vi iallefall ikke normale, ifølge deg. Men jeg har ingen interresse av å krangle over sånne små bagateller som dette, så jeg tror jeg stoppern der. Det er bare så veldig irriterende å få sånne kommentarer når det faktisk ligger noe i det jeg sa. Det er trist at det er så mange som ikke er kristene. Men det er jo uungåelig. Det har alltid, og det vil alltid være verdslige. Vet ikke med deg, men folk som faktisk fornekter fakta og viten som vi VET er bygget opp på faktiske bevis og bytter de ut med noe som står i en to tusen år gammel bok er for meg temmelig uforståelig og frykttelig idiotisk... Jeg sa ikke mentalt tilbake stående, men fryktelig fryktelig ignorante.... For hvordan ville DU reagert hvis jeg proklamerte at jeg trodde hvert eneste ord i boken om ringernes herre? Hvordan ville du oppfattet meg da? Ville du syntes at jeg er en knakanes kjekk kar som virker som jeg har både fornuft og vett i behold eller ville du følt at noe i min tankegang var fundamentalt galt? Bare svar rett ut du, det enkle er ofte det beste.... Vi VET i dag at en hel haug i bibelen ikke kan være sant, vi vet det fordi vi har forsket på det og ikke funnet ei eneste fjør av bevis... Vi vet at adam og eva er sludder og vås, vi vet at noahs ark er sludder og vås og vi vet at det meste i bibelen er skrevet av menn som ikke viste så mye om verden rundt dem annet enn det de faktisk kunne se der og da... og det var tydeligvis ikke stort. Når du da går ut og sier at du tror på rubbel ogbit av det som står i den boka.... ja, da vet du svaret selv! Beklager å måtte skuffe deg, men sånn ser jeg på mennesker som bevist, eller ubevist, selv valgt eller ikke, fornekter fakta og viten og påstår, (og legg merke til at alt bibelen faktisk bare er påstander), at bibelen er sann da ser ikke jeg noen fornuft i de menneskene jeg... Like lite som du hadde syntes at jeg var ved mine fulle fem hvis jeg hadde påstått at alt var sant i ringernes herre. (Som også er bassert på løse påstander, akkurat som bibelen) Faktum er at jeg også har vært der du er nå og jeg også trodde jeg hadde et åpent sinn og at alle som ikke øyeblikkelig og lettvindt påstå at bibelen var sann hadde et lukket sinn... Faktum er min venn at det er akkurat motsatt, det er bare det at du ikke ser det enda Trussler om helvette skremmer ikke meg, ei heller lokker lovnader om evig liv... Og den prognosen, eller profetien om du vil, om at gud skal komme når kristendommen nesten er ferdig kan du spare deg, det blir bare patetisk! Tomme trussler. Riktig nok er kristendommen en dommedags sekt, men spar oss for slikt er du snill. Det høres like troverdig ut som at jorden hviler på ryggen til en elefant som igjen står på toppen av en diger skillpadde... Hva skillpadda står på? La oss snakke om noe annet... Lykke til videre i livet. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 dette kan tolkes, vris og vennes så mye som man vil, jeg tolker dette som at jorden kunne ha blitt skapt 5 milliarder år før mennesket i et vitenskaplig religiøst synspunkt. Det må du gjerne gjøre, selv om det går imot det klassiske synet at Gud skapte alt på en tøff arbeidsuke og bare slappet av med litt vin og såpeserier siste dag. Og hva i alle dager skal "vitenskapelig religiøst synspunkt" bety? Forøvrig så skrev du åpenbart noe annet enn du mente: (...) skapelsen av mennesket kunne ha foregått for 6 milliarder år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå