Lakesis Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Vet om et rimeligt dyrt prog: ArchiCAD 1 lisens koster 49 900,- MEN...du kan få det gratis hvis du er arkitektstudent og leverer inn minst en prosjektoppgave lagd med prog'et i løpet av 1 år! Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Dette har jeg og lest i Hjemme PC Januar 2002 Mvh Nissen Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 17:24, Razul skrev:Maya skal være det beste 3D-programmet som kjører på PC, iallfall når det gjelder bildekvalitet. Betydelig bedre enn både 3D Studio Max og Lightwave, men så er jo prisen deretter :smile: Personlig vil jeg si at Maya har den dårligste bildekvaliteten, hvertfall i forhold til Softimage, Lightwave og 3d Studio MAX. Det fins gratisprogrammer som har adskillig bedre bildekvlitet på rendringene. Men ellers er det et bra program... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hei house! Eg er ikkje enig med deg når du seier at warez er programvare du har men,som du ikkje har betalt for.Da har du ikkje tatt med shareware og freeware :wink: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Definisjonen for warez: Warez - also known as pirated software, cracked software etc. Use of warez is usually a felony, (at least in the U.S.) where you can be punishable by a large fine and prison time if you are caught Warez is - Commercial software or shareware which has had the registration codes bypassed (cracked), or other security features breached (time limits, feature limits, etc.) - Software designed to be used for cracking. - Serial numbers for unpurchased shareware or commercial software Ellers kan man jo kalle det for sikkerhetskopier av programmer som man har på andres maskiner. (der de andre kan teste programmene i ubegrenset tid) Lenke til kommentar
Razul Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 02:44, Langbein skrev: Quote: On 2002-01-22 17:24, Razul skrev: Maya skal være det beste 3D-programmet som kjører på PC, iallfall når det gjelder bildekvalitet. Betydelig bedre enn både 3D Studio Max og Lightwave, men så er jo prisen deretter :smile: Personlig vil jeg si at Maya har den dårligste bildekvaliteten, hvertfall i forhold til Softimage, Lightwave og 3d Studio MAX. Det fins gratisprogrammer som har adskillig bedre bildekvlitet på rendringene. Men ellers er det et bra program... Da har du antakelig ikke brukt det ordentlig. Det er en kjent sak at bildekvaliteten på 3D Studio MAX ikke er særlig god (i profesjonell sammenheng, da), derfor blir den ikke brukt i filmer lenger (siste ordentlige film den blei brukt i var Blade Runner, men bare til noen få effekter). Lightwave er adskillig bedre, særlig på lyseffekter. Likevel er alle reviews og lignede som jeg har lest enige om at Maya er totalt overlegen de to andre. Faktisk er ikke bildekvaliteten så langt unna ordentlige SGI-maskiner, ifølge noen testere. Nå skal det jo sies at jeg jo ikke har prøvd programma sjøl, da. Fordi jeg hverken er millionær eller dum nok til å innrømme at jeg bruker warez ... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: Da har du antakelig ikke brukt det ordentlig. Det er en kjent sak at bildekvaliteten på 3D Studio MAX ikke er særlig god (i profesjonell sammenheng, da), derfor blir den ikke brukt i filmer lenger (siste ordentlige film den blei brukt i var Blade Runner, men bare til noen få effekter). Lightwave er adskillig bedre, særlig på lyseffekter. Likevel er alle reviews og lignede som jeg har lest enige om at Maya er totalt overlegen de to andre. Faktisk er ikke bildekvaliteten så langt unna ordentlige SGI-maskiner, ifølge noen testere.Nå skal det jo sies at jeg jo ikke har prøvd programma sjøl, da. Fordi jeg hverken er millionær eller dum nok til å innrømme at jeg bruker warez ... Ettersom tidene går blir Maya brukt mer og mer. I skrivende stund skriver jeg et storyboard, i samarbeid med noen briter, og amerikanere og tyskere. Vi er alle enige i at Maya er det beste programmet i forhold til Lightwave, 3Dmax, poser mv. Når jeg først begynte med Camera Match i 3D stusset jeg litt over å bruke 3D max eller Maya 4 unlimited. Etter en stund med testing kom rett og slett CGI effektene bedre ut i 3Dmax selv om det tar en evighet å rendere f.eks skygger. Jeg har ca. 10 quad maskinder stående å rederrer i max (network rendering) (tester) og jeg kommer til å bruke max og Poser (figurer) av disse grunnene: Max er lettere å bruke, billigere lisenser, kraftig render, kraftig skyggemotor, god til animasjon (om du har veldig god tid og tolmodighet), veldig god texture/material oppsett, og ellers god på tutorails på nettet osv. Maya er også kraftig, men frykterlig å lære seg, få tutorails på nettet, krever mye, material browseren er dårligere. rendereringen er verre OM du ikke er ekspert i MAYA. Star Wars ep2 har blitt laget i MAYA. -allyse Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Hehe, jeg bare tullet, jeg har ikke Maya 4. Hvordan virker egentlig dette programmet og hvor får jeg tak i det? Mvh Nissen Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 la ikke denne diskusjonen gå over i warez, da stenges den.. takk Lenke til kommentar
Razul Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Maya lages av Alias|Wavefront (http://www.aliaswavefront.com/), som er en divisjon av Silicon Graphics Inc. Jeg så forresten på hjemmesida at Maya har blitt brukt i Lord of the Rings også :smile: Her er et lite eksempel på hva de har laga i Maya: http://www.aliaswavefront.com/en/Community...rgonoth_lrg.jpg [ Denne Melding var redigert av: Razul på 2002-01-24 12:28 ] Lenke til kommentar
Razul Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 12:08, Nissen skrev:Hehe, jeg bare tullet, jeg har ikke Maya 4.Hvordan virker egentlig dette programmet og hvor får jeg tak i det?Mvh Nissen Du kan laste ned demo fra http://www.aliaswavefront.com/ Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 12:24, Razul skrev: Quote: On 2002-01-24 12:08, Nissen skrev: Hehe, jeg bare tullet, jeg har ikke Maya 4. Hvordan virker egentlig dette programmet og hvor får jeg tak i det? Mvh Nissen Du kan laste ned demo fra http://www.aliaswavefront.com/ I februar så kommer det en egen opplærings-versjon av MAya for hjemmebrukere, tror den blir gratis men den kan altså ikke brukes til kommersielt arbeid. Den vil ha enkelte begrensninger i tillegg til vannmerking av alle renderte bilder, men ellers så blir det en fullt brukbar Maya 4.0 Complete. Og forresten: Jeg har faktisk brukt Maya, men det er mulig jeg var litt rask i min kritikk. Jeg er ikke alene om å mislike renderen til Maya - den er både dårlig, vannvittig treig og minnekrevende! Det er riktig at mange filmer lages med Maya, men den brukes i såfall til modellering og/eller animering. Selve renderingen gjøres nesten alltid med Pixar Renderman, som sikkert er 100x raskere. Når du da snakker om bildekvalitet burde du heller si at Renderman lager pene bilder... Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 siste ordentlige film den blei brukt i var Blade Runner, men bare til noen få effekter - jeg visste ikke at de hadde 3d studio max i 1982 :razz: Lenke til kommentar
haabe Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 ...men altså... blir litt skremt over mentaliteten til enkelte her... Ikke tro dere blir konger i 3D ved å laste ned MAX eller Maya og leke med dem et par timers tid...! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-25 16:24, hbartnes skrev:...men altså... blir litt skremt over mentaliteten til enkelte her... Ikke tro dere blir konger i 3D ved å laste ned MAX eller Maya og leke med dem et par timers tid...! hehe helt enig.. er feil og utale seg etter noen timers bruk.. tror ikke at programmer som Maya og MAX er dårlige.. det er bare forskjellige.. jeg har prøvd begge deler litt.. en ting jeg kan si, det tar laaaang tid å lære seg disse programmene skikkelig.. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hah, hvilke programmer er det som koster under 1000 kroner idag? Omtrent alle Adobe og Macromedia programmer. Pris fra 1000-13000kroner Office: Et par tusen. Edit 6: Fra 37000dollar i grunnversjon. Final Cut Pro: 20000kroner. Quark Express Passport:23000kroner. Maya: 150000dollar. Maria kartsystem: et par hundre tusen per licens. PROscript prepress: 6000-23000kroner. Codewarrior Pro - diverse: 5000-1000kroner. Pluss abolutt alle andre profesjonelle programmer. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg lasta ned Maya en gang, måtte jo se litt nærmere på hva det var. Kan microsoft være så snill å lage en ms versjon for oss som vil lage kule ting, men ikke engang fatter hvordan man åpner programmet engang? :razz: /me hater alle som kan Maya *grønn av misunnelse* :wink: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Har jo Sap oxo da (tror det er sånn det skrives) 1 mill+ for programmet.... (Programmeringsprogram/språk for stordatamaskiner...) Men til gjengjeld, kan du språket godt har du sikra deg en 750k+/år jobb... :smile: (synd at sist jeg hørte var det ingen skoler i norge som hadde dette programmet i undervisningen (for dyrt)...) Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg har allerede ALLE programmer fra Macromedia, har nesten alle fra Adobe, og: Maya 4 (og Maya 2) 3D Studio Max 4 Lightwave 6.5 og Windows 1.0 Har hundrevis av andre og, men det er ikke noe å skryte av... :grin: Jeg leste at Maya 4 skulle bli gratis til hjemmebrukere, leste det her: http://www.hjemmepc.no Noen andre forslag? Mvh Nissen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå