Gå til innhold

Dyr Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-22 17:00, Nissen skrev:

Kan dere nevne alle di programmene dere kjenner til som koster over 1000kr??

Hvorfor vil du vite det egentlig? Downloade mest mulig warez i kroner og øre? :grin:

1.000,- er vel uansett ikke mye.

De fleste M$ programmer f.eks. koster over 1.000,-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 17:53, iceball skrev:

Maya 4 er enda dyrere. De brukte det på Final Fantasy filmen.

Ellers så leste en kompis i pcworld om et program som het Pageflex MPower som kosta 1,2 mil. tror muligens det var en stor skrivefeil...

Det trenger ikke være noen skrivefeil. Jeg veit ikke noe om dette programmet, men det er flere program som kostar så mye. Det er imidlertid stor forskjell på programvare som er skrevet for vanlig butikksalg, og programmer som er spesialskrevet for en bestemt bedrift eller en liten gruppe bedrifter. For sistnevnte er ikke 1,2 mill mye.

I sommer skreiv jeg en Java-applet for en bedrift. Jeg brukte omtrent 80 timer på jobben, og med en kostnad for bedriften på vel 130 kr/timen, blir det jo en del ...

Jeg blei forresten også spurt om jeg ville være med på et større prosjekt for et energiselskap på østlandet. Det var meininga å lage en totalløsning med brukerdatabase, webgrensesnitt, rapportering og hele pakka. Kostnadsrammen var på 12 mill ...

Lenke til kommentar

En ting er hva programmene koster, men hva med ekstrafunksjoner og ulike lisenser.

Bestillte en trial cd den gang maya var kommet til 2.5 og da kostet den 5000$ utenom Usa.

Men så vil en sikkert ha tillegspakker i dette programmet som i photoshop bruker plugins og da går vel prisen ytterligere opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...