Gå til innhold

SATA Hardisk blir ikke funnet

Gjest Slettet+867324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+867324

Har koblet til en harddisk via en sata kontakt. Jeg har totalt 6 sata tilkoblinger på hovedkortet (MSI P7NGM Digital). Kontakt 1 blir brukt til harddsik, kontakt to til cd-rom. Den siste harddisken har jeg grunnet trang plass pga et skjermkort koblet til i kontakt 5, men pcen finner ikke harddisken som er koblet til her, så jeg får ikke brukt den. Når jeg går inn i bios så er det kun 4 sata kontakter som står oppført. Og harddisk 1 og cdrom kommer opp, og kontakt 2 og 4 står som ubrukt. Hvorfor står ikke kontakt 5 og 6 der også?

Har hatt det samme problemet på en tidligere pc. Den hadde 5 sata kontakter, 3 av de var røde, mens de to siste var svarte. Funket ikke å koble noe til på de to svarte, var kun de tre røde som funket.

Noen som vet hva dette kommer av?

Endret av Slettet+867324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+867324
er det forskjellig farge på noen av kontaktene på hovedkortet du har nå? de to fargede er ofte noe raid-kontakter

Ikke noe forskjellig farge på de. Hva er raid-kontakter? Står jo på hovedkortet sata 1-6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+867324

Nå koblet jeg harddisken i sata port 3, og da finner pcen disken. Men det er altfor trangt så kabelen står i bøy, så det kan ikke være en langvarig løsning. Derfor må jeg bruke sata kontakt 5 eller 6, men de funker ikke. Noen som vet hvorfor? Leste linken til msi sin side, men det ble jeg ikke noe klokere av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...