jonlem Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Viser til disse: Sammenstøt om griseslakt i Kairo - Aftenposten Jeg må si dette forstyrrer meg en hel del.. Såvidt jeg har forstått, er det ikke på noen måte bevist at dette H1N1-viruset smitter via grisekjøtt eller kontakt med griser, men i all hovedsak mellom mennesker - og det har fått navnet griseinfluensa omtrent ved en ren tilfeldighet. Kunne visst like gjerne bli kalt "Mexicosyken". Så må jeg spørre meg, hva er det egentlig som får Egypts myndigheter til å slakte ned landets grisebestand? Er det ren uvitenhet og dumskap, eller ligger det noe mer bak som jeg har oversett fullstendig? Dette virker jo fullstendig meningsløst? Kan noen være så snill å opplyse meg? Og spesielt måten det blir gjort på? Hvis den videoen som blir vist rundtomkring for tiden, som den jeg linket til over her, viser de faktiske forholdene der nede, så er det noen som virkelig bør stikke fingeren i jorda og spørre seg selv hva dem driver med. Det er jo bare kvalmt, ekkelt og fullstendig idiotisk å behandle levende dyr slik??? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Denne type dyremishandling er skrekkelig. Den foregår dessverre i stor skala. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg ser for meg at det er lettere for egyptiske myndigheter å handle i dette tilfellet fordi grisekjøtt faktisk er skittent ifølge islam. Ergo kan egyptiske myndigheter vise at de tar store skritt for å forhindre svineinfluensa (selv om den ikke smitter fra svin) og tre frem som handlingskraftig i form av å slakte alle landets griser. Dette går selvfølgelig utover den kristne og andre minoriteter som ikke ser på griser som skitne. Myndighetene ser nok en sjanse til å virke sterke da flertallet i Egypt fra før ser på dyrene som urene og ikke vil bry seg om grisene fjernes, og det er kun et mindretall som får smake konsekvensene. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Det var noe sånt jeg også tenkte på, men det virker jo en smule naivt og tullete? Litt barnslig? Det setter jo ikke akkurat Egyptiske myndigheter i et veldig godt lys utad... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Muslimene i egypt benytter bare anledningen til å bli kvitt grisene, som er urene ifølge islam, og samtidig ta bort livsgrunnlaget for resten av den koptiske urbefolkning i egypt som de har gjort live surt for i alle år. Det muslimene nå gjør i egypt, demonstrerer hvor mye "respekt" muslimene har for liv, både mennesker og dyr. Det demonstrerer også muslimenes store "toleranse" for minoriteter. Det som foregår i egypt bør vi merke oss spesielt, . Fordi jo muslimene i Norge stadig vekk snakker om islams respekt for livet, og om muslimenes store "toleranse" mot andre religioner. Det er ennå ikke påvist et eneste tilfelle av "svineinfluensa" blandt griser, og ikke et eneste tilfelle hvor mennesker har blitt smittet av griser. Så massakren på griser i egypt er utført av to grunner og det er muslimenes hat mot griser, og muslimenes hat mot kristne. At de skylder på "svineinfluensa" er helt klart kun en unnskyldning for å kunne drepe grisene og samtidig ta bort livsgrunnlaget for de restene av den koptiske urbefolkningen i egypt som de ennå ikke har rukket å depe. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Måten dyrene blir drept på er ikke gjort på noen human måte. Skal man tro den usensurerte videoen, blir dyrene pinet til døde; Knivstikkiet, slegget, steinet, påkjørt flere ganger. Inntrykk jeg sitter igjen med, er hvor lite "respekt" eller medfølelse de har for svinene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Kjenner jeg blir meget sint og opprørt av dette. Orket ikke å se hele videoen. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er slik islam er. Når det først skal drepes, så er det om å gjøre å drepe på den for ofrene mest mulig smertefulle måten. Jeg håper virkelig dette fører til at verden nå for alvor får opp øynene for islams ondskap. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det er slik islam er. Når det først skal drepes, så er det om å gjøre å drepe på den for ofrene mest mulig smertefulle måten. Jeg håper virkelig dette fører til at verden nå for alvor får opp øynene for islams ondskap. Herregud. Det er ikke sånn. Selv om dette har skjedd, og det skal ikke glemmes, så betyr det ikke at det er sånn overalt. Generalisering på det groveste. Når sånne som deg (må jo generalisere på et vis) uttaler seg så bryr de seg ikke om fakta så lenge deres hensynsløse mål blir nådd. De er villige til lyve og føre andre bak lyset for å oppnå makt over en fiende som egentlig ikke er noe trusell. Det er synd på sånne. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det er slik islam er. Når det først skal drepes, så er det om å gjøre å drepe på den for ofrene mest mulig smertefulle måten. Jeg håper virkelig dette fører til at verden nå for alvor får opp øynene for islams ondskap. Herregud. Det er ikke sånn. Selv om dette har skjedd, og det skal ikke glemmes, så betyr det ikke at det er sånn overalt. Generalisering på det groveste. Når sånne som deg (må jo generalisere på et vis) uttaler seg så bryr de seg ikke om fakta så lenge deres hensynsløse mål blir nådd. De er villige til lyve og føre andre bak lyset for å oppnå makt over en fiende som egentlig ikke er noe trusell. Det er synd på sånne. Les hva jeg skriver. Det er slik islam er. Hva den enkelte muslim gjør, bryr jeg meg ikke om før han evt. har gjort noe galt. Men islam er islam, og det er slik islam er. Mot griser som vel som mot mennesker. For dem som omfattes av hatet i islam, de skal drepes, og helst på den mest smertefulle måten. Og det gjelder også for muslimer som har forlatt islam, eller som har brutt reglene i islam. Å slakte dyr eller mennesker etter halalmetoden, er vel ikke noe serlig humant og smertefritt det heller. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hele Egypt kunne hatt et etegilde av disse grisene om ikke svin hadde blitt sett på som urent. Isteden gravlegges og/eller brennes hundretusenvis av grisekadavre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå