Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Balansen mellom drittsekk og tøffel

Anbefalte innlegg

Har "forsket" mye på noe i det siste. Har mange venner som har hatt forhold som har gått til helvete, og kun noen få gutter er stayere med kjærestene sine fra videregående. Felles for måten stayerene behandler kjæresten sin på står i strid med alt jeg har lest om hvordan et forhold skal fungere..

Min kompis, Einar, var stormforelsket i dama si. Han kunne gå gjennom ild og vann for henne, og gjorde det stort sett og. Hun var ikke en veldig utnyttende person, men det ble etterhvert en rutine at han gjorde alt hun ba ham om. "Gidder du hente meg her borte i blokksberg, selv om klokka er 0430 og du sover?" - "Ja, selvfølgelig".

Dette virker jo som den perfekte kjærestegutten. Laget frokost hver dag, etc etc.

Forholdet varte i 3 måneder. Hun ble drittlei, og all kjemien forsvant.

Min andre kompis, Christian, var også stormforelska i dama si. Han var riktignok en slapp faen, og spilte mye WoW og røykte mye hasj. Kjæresten kunne prøve å få tak i ham i to dager i strekk, for å så få beskjeden "Sorry, glemte å lade mobben". Man skulle tro hun følte seg veldig nedprioritert. Allikevel, den dag i dag, er de sammen. 4 år.

Det er jævla rart, men konklusjonen jeg prøver å komme fram til er at man egentlig burde behandle dama si litt crap.

Ikke misforstå, det er jo viktig å få den andre til å føle seg bra - men tydeligvis ikke hele tiden, og bare til tilfeldige tider. Det virker på en måte som en er nødt til å lage en hype, så det blir mye større den dagen "han faktisk husker å kjøpe en dum blomst til henne". Noen som har tenkt i samme baner? Hvor går balansen? . Jeg vet jeg er inne på noe her - men synes dere jeg personlig skal prøve å anstrenge meg for å holde litt igjen? - Vil jo aldri bli noen tøffel, men synes det er hyggelig å lage en frokost på søndagsmorgenen (vi bor sammen) og slikt. Selvsagt er jeg samtidig redd for at det skal bli en rutine, og heller bli "Hvorfor faen lager han ikke frokost til meg idag?" enn "Wow, frokost! til meg!"

Gleder meg til å høre deres meninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal behandle henne pent, strekke seg langt, men med jevne mellomrom la henne bli påminnet hvor bra hun egentlig har det (ved å kreve det samme fra henne eller rett og slett si nei og være litt drittsekk).

Lenke til kommentar

Jaja. Også har jeg en mengde historier om par som fortsatt har det fint etter mange år uten at fyren gir faen faen i dama (og heller ikke kjøper henne blomster), så man trenger ikke å gjøre dette så utrolig avansert for å få ett bra forhold til å fungere.

Voks opp, tenk selv og behandle dama som du selv vil bli behandlet.

Lenke til kommentar

Slet med å finne den balansen selv, tror jeg ble litt for drittsekk og "careless" mot slutten. Men tror for all del at så lenge du er sammen med en stabil og smart dame, så er det bare å være hyggelig, bare viktig å ikke bli for tøffel, for da blir forholdet meget kjedelig, både i senga og utenfor.

Lenke til kommentar
Min kompis, Einar, var stormforelsket i dama si. Han kunne gå gjennom ild og vann for henne, og gjorde det stort sett og. Hun var ikke en veldig utnyttende person, men det ble etterhvert en rutine at han gjorde alt hun ba ham om. "Gidder du hente meg her borte i blokksberg, selv om klokka er 0430 og du sover?" - "Ja, selvfølgelig".

Dette virker jo som den perfekte kjærestegutten. Laget frokost hver dag, etc etc.

Forholdet varte i 3 måneder. Hun ble drittlei, og all kjemien forsvant.

Hvis jeg hadde hat en kjæreste som gjord alt det hadde jeg faen vært forelska ennå. Jeg er personen som kunne ringt 05.00 bare for å irritere vedkommende. Jeg kunne aldri gjort alt det(men selvfølgelig hvis visse "betingelser" er fult opp kan saker klart diskuteres!).

Selv hater jeg å gjøre ting som:

-Skifte kanal på tv'en.

-Lage mat.

-vaske klær.

-vanne kaktusen.

-gå på butikken

-rydde.

-etc.

Men hvis jeg hadde hat en person som gjorde alt dette for meg ville jo livsgnisten min forsvinne, hvertfall når du er en person som elsker å være forbanna. Hvis jeg ikke kunne irritert meg over dårlig punktlighet på bussen, vekten av bæreposene, skitne klær osv, ville tilværelsen blitt skjedelig. Folk må jo ha noe å strebe/forbanne seg over.

Livet ville vært drittkjedelig hvis den du elsket gjorde alt for deg.

:xmas::idea::fun::ninja:

Kvinner skal tuktes og dresseres som hunder. Det er eneste måten de trives på merkelig nok... :roll: Om du er snill med dem stikker de til første og beste bædbåi som vil ha dem... :roll:

Skal se om vi ikke kan få til en innvitasjon fra mensa i de nærmeste dagene :yes:

Lenke til kommentar

TS sin historie kan stemme i noen tilfeller, men kan også bomme i enkelte andre. Vet om mange bad boys som har hatt et forhold som bare har vart en stund også gått rett til F, mens de "snille typene" fortsatt kan ha et forhold den dag i dag. Kommer nok mye ann på hvor gammel personene er. Til syvende og sist tror jeg det er det indre som teller, og at du viser at du bryr deg, men med måte!

Er man 18 kan man lett få seg ei på x < 18 bare fordi man har bil og lappen. I 20-årene er det kanskje utdannelse/jobb du holder på med som kan ha noe å si.

Vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar

Ideen om at man enten må være tøffel eller drittsekk er tullete. Det går an å beholde selvrespekten og selv sette krav i et forhold uten at det gjør en til en drittsekk.

Folk som ofrer seg selv helt og holdent på forholdets alter er kjedelige, og oppnår kun at den andre part før eller siden mister all respekt og finner seg noen andre. Folk som befinner seg på den andre motpol klarer seg litt "bedre", siden mystikk og spenning vedlikeholdes litt. At slike forhold er spesielt lykkelige og vellykkede i lengden kontra mer velbalanserte sådan tviler jeg dog sterkt på.

Lenke til kommentar

Tullete denne bastante inndelingen. Trenger ikke være drittsekk for å få dame. Etterhvert som jeg har fått mer erfaring med jenter, så har jeg absolutt ikke hatt noen problemer med å få jenter og jeg er langt i fra en drittsekk. Jeg er snill og behandler de med respekt, men jeg forlanger det samme tilbake. Jeg underkaster meg de ikke, men viser at jeg krever noe igjen, og at jeg ikke lar meg bli pisket. Jeg er snill med damen min, gjør ting for henne, spandere innimellom ting på henne, men under mine egne forutsetninger. Vi har en gjensidig forståelse, vi har et liv ved siden av bare oss to, jeg får gjøre mitt, samme med hun. Det går an å finne en middelvei.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på jenta også da, såklart de deiligste jentene blir sikkert fort lei en tøffelhelt og liker litt spenning. Men de drittsekkforholdene pleier jo somregel å gå mye opp og ned da, selv om de kanskje er sammen lenge så har det sikkert vært i nærheten av å bli slutt mange ganger, tøffeljente+tøffelgutt varer lengst ifølge mine erfaringer, mest sannsynelig fordi begge vil få problemer med å finne seg noen nye.

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på jenta også da, såklart de deiligste jentene blir sikkert fort lei en tøffelhelt og liker litt spenning. Men de drittsekkforholdene pleier jo somregel å gå mye opp og ned da, selv om de kanskje er sammen lenge så har det sikkert vært i nærheten av å bli slutt mange ganger, tøffeljente+tøffelgutt varer lengst ifølge mine erfaringer, mest sannsynelig fordi begge vil få problemer med å finne seg noen nye.

Glittrande logikk. Any tøffeljenter her? :whistle:

Men frå spøk til revolver. Diverre er det slik at alle tøflane i Noreg "ofte" står som nr. 2 i køen til å velga, etter dei kule har valgt. For dei fleste jentene eg har møtt til no vil heller ha ein som gjer dei spenning i kvardagen, ikkje frukost på senga kvar morgon.

edit: Endra litt på ordlyden

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Vi er på veg mot et jævlig kjipt samfunn (eller er vi der?) hvis man ikke kan bry seg om hverandre uten å bli stemplet som tøffel.

Videre misliker jeg uttrykket "ta til takke med". Som om man ikke er noe å samle på hvis man ikke fanges opp av radaren til "de kule" og "de vakre".

Lenke til kommentar

No veit eg veldig godt Cyberfrog at ein ikkje må ta "til takke" med det "dei kule" ikkje vil ha som tøffel. Det var berre å klargjera eit poeng om at "dei kule" ofte står først i rekka når jakta på kjærleiken startar, dvs dei får oftast (etter eigne erfaringar) først napp.

edit: No har eg endra innlegget ovanfor og.

edit2: Sjølvsagt er man noko å samle på, sjølve er eg bland tøflane i Noreg som blir sett på som snill og søt og alt det andre som er naudsynt for å vera tøffel. Skulle gjerne vore annleis, men det er no slik eg er. Eg kjem nok ikkje til å endre meg grunna verdival, men klart at som "kul" klarar ein kanskje å oppnå meir kortsiktig. Om ein har nokre fordelar i det lange løp er eg meir usiker på :hmm:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sammen med din venn Einar hadde jeg også blitt fort drittlei.

Nå skal jeg generalisere litt: vi jenter vil ikke ha en gutt som er så selvutslettende snill at han faktisk gidder å gå gjennom ild og vann for oss. Da gir du oss all makten i forholdet, vi vet nøyaktig hvor vi har dere og det er det nada spenning i. I tillegg begynner vi å oppføre oss helt jævlig når vi skjønner dette.

Sett deg selv i respekt.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å være villig til å gå gjennom vann og ild for noen.

Men pass på at den andre part er villig til å gjøre det samme for deg.

Det hele er egentlig ganske enkelt å fatte - i sunne, gode forhold finnes det en god maktbalanse. Mister en denne ryker etterhvert følelser, respekt og (faktisk forhåpentligvis, alternativet er verre) forholdet.

Lenke til kommentar

Balansen mellom drittsekk og tøffel er rimelig hårtynn, og akkurat hvor lista ligger på akkurat den jenta man vil holde på, er noe som man bare må finne ut av med akkurat den jenta..

Men i bunn og grunn er det hele basert på de gamle urinstinktene i mennesket. At menn er menn, og kvinner er kvinner.

En mann som gjør alt for sin kvinne og underkaster seg henne, vil rett og slett ende opp som uatraktiv siden han ikke er mannen i forholdet.

Kvinner flest liker ikke å innrømme det, men de vil ha en mann som har overtaket. En mann som faktisk er en mann og kan få de til å føle seg passet på og feminine.

Når en kvinne sier hun vil ha en snill gutt, så mener hun bare at hun vil ha en mann som respekterer henne, men ikke nødvendigvis gjør alt for henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...