Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rift ved endetarmsåpningen - blør og svir

Vestfold20

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har ett lite raren sprsmål håper dere forstår meg:)

jeg og kjæresten min har hatt sex...denne gangen prøvde vi " rumpe" har prøvd det før men alldri opplevd at det har vært vond. Nå når jeg skal på do så blør jeg.. :( dessutten svier det også... har undersøkt det seøv og sett at det er litt sprek på siden på endetarms åpningen...jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, ikke tørr jeg gå til legen heller... er det noen som har noen tips hva jeg skal gjøre for at det gror igjen?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt normalt å få rift i endetarmen, trenger ikke å ha sex en gang.. en skikkelig "kabel" kan vær nok til til at enn har vondt i flere dager og litt blødning.. tror du skal ta deg en tur til legen hvis det blir verre den neste uka..

men tror nok det vil bli bra igjen etter et par dager..

mvh

kabel leggeren

Lenke til kommentar

La såret hvile så godt du kan noen dager, holdt det rent og så tørt som mulig. Om det ikke bedrer seg over et par-tre dager så er legen å anbefale, og da er det ingen unnskyldning å synes det er pinlig. Ens egen helse overgår frykten å dra til lege, selv om det er ubehagelige lidelser. :)

Lenke til kommentar
Kabel leggeren... Freaky :dontgetit:

Personlig har jeg aldri fått en rift i anus til tross for usannsynlig store ekskrementer ved enkelte anledninger, så jeg vill ikke trodd at dette var normalt. Synes absolutt du bør oppsøke legen. Og ta det med ro neste gang, ta dere god tid og bruk glidemiddel.

etter noen dager med mye fullkornbrød skal du se at du kanskje opplever det du også :p

Lenke til kommentar

Rift pga store kabler er noe jeg opplever fra tid til annen. Litt blod og så går det over. Kan gjøre ganske vondt når det skjer.

På den annen side så har jeg også lagt endel kabler som må deles med pinne eller noe annet egnet for at de skal gå ned når jeg drar opp. Så det kan jo være jeg har unormalt store kabler :)

Lenke til kommentar
La såret hvile så godt du kan noen dager, holdt det rent og så tørt som mulig. Om det ikke bedrer seg over et par-tre dager så er legen å anbefale, og da er det ingen unnskyldning å synes det er pinlig. Ens egen helse overgår frykten å dra til lege, selv om det er ubehagelige lidelser. :)

Litt vanskelig å holde dt helt tørrt

Lenke til kommentar
På den annen side så har jeg også lagt endel kabler som må deles med pinne eller noe annet egnet for at de skal gå ned når jeg drar opp. Så det kan jo være jeg har unormalt store kabler :)

Ha ha. Beklager at jeg ler, men det høres virkelig voldsomt ut. Spiser du noe spesielt siden du opplever dette?

Lenke til kommentar

Ha ha. Beklager at jeg ler, men det høres virkelig voldsomt ut. Spiser du noe spesielt siden du opplever dette?

Det er rimelig voldsomt når det skjer ja. Det skjer heldigvis ikke så ofte. Jeg har ikke noe spessielt kosthold som kan få skylden tror jeg. På den annen side så har jeg ikke snakket med så mange om kosthold mtp størrelser på kabel så jeg aner egentlig ikke :)

Uansett. Poenget er at en liten rift i endetarmsåpningen ikke er noe å være redd for. Det leger seg selv iløpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...