Gå til innhold

Half-Life: Erfaringer med kjipe spillere

Anbefalte innlegg

Her kan du dele erfaringer du har hatt med kjipe spillere i half-life, uansett mod.

Jeg har spilt på LTK clan server 3 en gang i blant, som er en vanlig hl:dm-server (valve) med litt modifikasjoner: Du har spawn og chat protection, og begynner med flere våpen enn vanlig.

Hjemmesiden til de som driver serveren, er:

www.ltkclan.org

LTK står for License To Kamp, og er dedikert til sniping og camping. Det er mange gode spillere der, men noen tyr til kjipere taktikker enn andre. Jeg liker å roame i motsetning til å campe.

Noen baner har hemmelige rom, hvor man bare kan se igjennom veggen fra innsiden. De bytter ut banene på serveren etterhvert, så det blir nye hemmelige rom å oppdage.

Da jeg spilte rett istad så var det to karer på samme lag som satt og campet på hver sin side av banen. Disse karene har god aim, men jeg mister respekten for dem når de velger å spille på samme lag, holder seg på de beste campingplassene og aldri flytter på seg.

Det var en kar som spilte der veldig mye for rundt ett års tid siden, som kalte seg casualty.cfg. Han var uvanlig flink, men også veldig lame, og ble bannet etterhvert.

Det er litt vanskelig for meg å forklare hva jeg mener med kjip. Det er en følelse jeg vanligvis danner meg ganske raskt av motspillerne. Jeg kan på en måte merke litt hvordan de er som person, og hva som er motivasjonen deres for å spille (Jeg kan merke om de spiller sportslig og for å ha det gøy, eller om de spiller kun for å få best mulig statistikk ved hjelp av alle mulige midler).

Det hender jeg møter spillere som jeg liker veldig godt (dette gjelder alle servere), mens andre igjen kan provosere meg. Jeg respekterer folk som vinner over meg fordi de er bedre spillere, men når folk tyr til mer skitne taktikker for å vinne, kan jeg bli litt provosert.

Er det andre som har spilt på LTK clan server 3 eller som har hatt opplevelser med kjipe spillere?

Edit: Jeg endret til en mer passende tittel.

Endret av Saruronny
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har opplevd masse morsomt, unikt og frustrerende i half-life gjennom de ti årene jeg har spilt det.

Jeg nevnte tidligere en spiller som kaller seg casualty.cfg. Han var sinnsykt flink til å treffe, men dette var på en server hvor banene og våpnene du starter med er designet for camping. Han plasserte seg alltid på de beste campingplassene, i nærheten av helse- og armorstasjoner.

Noen baner hadde hemmelige gjemmesteder, men var ikke helt profesjonelt laget, og da kunne det utnyttes. For eksempel var det en bane hvor den eneste måten å komme til det største, åpne området, var gjennom et teleporteringspunkt. I dette åpne området var det en hemmelig gjemmeplass, full av helse og armor, som gav deg full oversikt. Casualty var alltid på den plassen, og satt med siktet på det stedet hvor folk ville teleporteres til.

Jeg fant det svært provoserende at en såpass god spiller ville ty til så kjipe taktikker for å vinne. Det føres statistikk på denne serveren, og jeg er overbevist om at det er hovedgrunnen til at han spilte slik. Og han var heller ikke den eneste som brydde seg om å få gode stats.

Jeg har ikke samvittighet til å spille på den måten som de gjør, og jeg skjønner ikke helt hva som driver dem. De utnytter svakheter i designet på banen maksimalt for egen vinning. Kanskje de liker makten det gir dem, selv om det gjør spillet svært kjedelig for de andre spillerne.

De fleste banene på denne serveren hadde hemmelige rom som var svært godt gjemt, og det kunne kreve mye arbeid å finne ut hvordan man kom seg dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...