Gå til innhold

Ny 5800 med Telenor. Åpning av låst telefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor de andre operatørene har en så trangsynt politikk ang dette.

Penger. Enkelt og greit. Hvis en kunde kjøper en operatørlåst telefon fra Telenor så betaler h*n f.eks. 129 kroner i månedsavgift, i tillegg til trafikk på nettet, som kanskje kan være på 400 kroner i måneden. Hvis denne kunden ber om å få låst opp telefonen er det som regel for at den skal brukes til en annen operatør, og da mister Telenor 400 kroner i måneden fra denne kunden. Hvis 1000 kunder gjør det samme så er det nesten 5 millioner kroner per år som går til andre operatører i stedet for til Telenor, som da har sponset en del av den telefonen. Jeg har full forståelse for at andre operatører "har en så trangsynt politikk" angående dette, og er heller overrasket over at Telenor lar kunder få gjøre det gratis, noe de ikke lot meg gjøre når jeg ba om å få låst opp min telefon.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor de andre operatørene har en så trangsynt politikk ang dette.

Det store spørsmålet er jo hvorfor Telenor i det hele tatt selger de låst, dersom det kan låses opp gratis. Svaret er nok at de spekulerer i at folk ikke er klar over det.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er jo hvorfor Telenor i det hele tatt selger de låst, dersom det kan låses opp gratis. Svaret er nok at de spekulerer i at folk ikke er klar over det.

Det er kanskje hensiktsmessig å ha alle apparatene låst i utgangspunktet, siden mange av dem vil bli solgt uten abonnementsbinding, men med lås? Jeg bare gjetter. :)

Jeg har nettopp begynt å sette meg inn i åssen dette funker, men jeg kjøpte nylig en telefon med binding til Netcom. Håpet på at de ville være greie m.t.p. opplåsing i likhet med Telenor, men etter å ha lest litt rundt får jeg inntrykk av at NetCom er vrange på å utlevere koder under abonnementsbinding.

Her har man altså i praksis binding på både abonnementet og apparatet, men har bare fått rabatt på én av dem.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Nå om dagen er jo vitsen mindre da innkjøpsprisen er så og si lik på låst som åpen da de subsidierer når kunden tegner abonnementet sitt. Før derimot kunne man spare ganske mye på å kjøpe en Telenorsponset terminal.

Lenke til kommentar

Bestilte meg en Nokia 5800 før helgen, uten binding. Kom fram til at subsidieringen ikke utgjorde så mye når man står friere til å velge abonnoment og utsalgssted selv. F.eks. tele2 champion + Nokia 5800 fra 2790.-.

Bør vel nevnes at jeg først forsøkte å binde meg til Netcom men at de hadde en teknisk feil og gikk glipp av en handel. :!:

Lenke til kommentar

Neinei, no offence, bare tuller =) Hadde ikke sagt det høyt hvis du ikke hadde fått kjøpt den via Tele2, ergo er kredittverdig.

Og NC nettbutikken ville sagt ifra hvis det var problemet, så ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 5800 i dag og den var ikke låst selv om det stod på esken.Har sett på flere forum at noen har fått den ulåst mens andre ikke.Min var bundet til netcom mulig de har vært sløve.

Hehey! Så heldig var ikke jeg, så jeg får heller samle opp kronasjer til å bryte bindingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...