Ap. Syvertsen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Som topic'et sier trenger jeg noe jeg kan feste plexiglassvinduet. Noe annet en den standard monteringslisten som følger med fra microplex og jeg tror jeg ikke har nok plass til å montere det med skruer. Alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 popnagler? vanlige skrue og mutre i hvert hjørne ? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hva med bare å feste med silikon til metallet? du må nok file litt i kantene, men ser mye tøffere ut Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 silikon... Er det mye jobb? Og er det vanskelig å få pent? Noen som kunne utdype litt mer om hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
Stitch Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Skavvise.. Det viktigste når du skal feste med silikon, er at du har noe å feste glasset på, altså at hullet er mindre enn selve glasset. Deretter går du fram slik: - Smør silikonet på kanten av enten på (innsiden av) kassa eller glasset. - Legg glasset på kassa, og legg noe oppå så du får press på det. - La det være sånn til det tørker. Enkelt og greit. (Anbefaler forresten å bruke silikon for våtrom, blank type.) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 forsiktig med silikon, hvis overflaten skal lakkeres!!! får man silikon der man skal lakkere vil ikke lakken sitte!!! Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 forsiktig med silikon, hvis overflaten skal lakkeres!!! får man silikon der man skal lakkere vil ikke lakken sitte!!! Hva hvis man pusser det stedet, sammen med resten av kassa? Tror nok jeg går for Silikon, men bør jeg lakke resten av kassa før eller etter monteringa? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Lakk FØR! så slipper du lakk på glasset og maset med maskeringsteip osv på glasset. Silikon for våtrom er best Smør silikonen utover med finga, bruk såpe på dem så det ikke klistrer så fælt... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Man får jo bare silikonen på innsiden av døra da, ikke på utsiden.. (Eller monterte noen her glasset på utsida? Glasset er seff litt større enn hullet ditt, så du bare legger det på fra baksiden og fester med silikon. Easy shit Og forresten, selvgjort er 39258723985729837235 ganger bedre enn ferdigkjøpt. Bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Som sagt! Lakk før du setter på plass plexi. Så slipper du maskerings jobben. Lakk på plexi er noe du IKKE vil ha! :o (Iallefall om du vil ungå riper) Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 forsiktig med silikon, hvis overflaten skal lakkeres!!! får man silikon der man skal lakkere vil ikke lakken sitte!!! Kassa MÅ jo pusses ned og da før den lakkes, ellers kan du risikere at den slipper uannsett! (Da får du med deg silikonrester å slikt... ) For best resultat pusser du av all lakk!! Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Og forresten, selvgjort er 39258723985729837235 ganger bedre enn ferdigkjøpt. Bare så det er sagt. Se det ja, der er en som har telt det også Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 forsiktig med silikon, hvis overflaten skal lakkeres!!! får man silikon der man skal lakkere vil ikke lakken sitte!!! Kassa MÅ jo pusses ned og da før den lakkes, ellers kan du risikere at den slipper uannsett! (Da får du med deg silikonrester å slikt... ) For best resultat pusser du av all lakk!! det hjelper ikke bare å pusse ned kassa hvis du har sølt silikon på kassa, da må man bruke silikonfjerner ellers sitter aldrig lakken i det heletatt!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå