Frøkena Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei! AVG informerer meg om at jeg har tre trojan på pc'en: ''Trojan horse Generic13.ATYZ''. Får ikke fjernet de ved hjelp av AVG. Internett fungerer ikke pga dette, så har koblet meg på naboens nettverk.. Pc'en har også blitt veldig treg i det siste, og diverse programmer fungerer ikke. Deriblant SUPERAntiSPyware og Windows update. Noen som vet hvordan jeg kan få ordnet dette? Lenke til kommentar
Frøkena Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Forsøker å kjøre igjennom veiledningen; laster ned programmet, valgte å oppdatere og kjøre programmet, men etter det skjer det ingenting. Prøver å åpne det, men får ikke åpnet det?! Noen som kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Prøv først følgande: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Namnet kan og vera: Seneka.., GAOPDX.. og UAC.. Edit: Etter dette restarter du maksinen, og køyrer SAS (kan og bruke MBAM) Endret 23. mai 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
Frøkena Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Prøv først følgande: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Namnet kan og vera: Seneka.., GAOPDX.. og UAC.. Edit: Etter dette restarter du maksinen, og køyrer SAS (kan og bruke MBAM) Har ingen av dem.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned DDS.scr Post loggen den lager. Lenke til kommentar
Frøkena Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned DDS.scrPost loggen den lager. DDS.txt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det ser rimlig greit ut. Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetmodus med nettverk. Da er det og prøve disse igjen. Last ned MBAM til skrivebordet. Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann. Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du. --- Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
Frøkena Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Det ser rimlig greit ut. Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetmodus med nettverk. Da er det og prøve disse igjen. Last ned MBAM til skrivebordet. Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann. Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du. --- Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Er i sikkerhetsmodus - prøvde å laste ned MBAM - men etter at jeg valgte å oppdatere og kjøre programmet, skjer det ikke noe mer. Prøver å trykke på ikonet på skrivebordet, men det kommer ingenting opp. Prøvde å laste ned Combofix - klikker på combofix.exe etter jeg har valgt å lagre det, så velger jeg kjør, og etter det skjer det ingenting.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Norbat post 11,gjør det som står der. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1113093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå