dan83 Skrevet 23. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2009 hei ser at det har blitt lagt ut en del blomster bilder i det siste, så tenkte at jeg skulle prøve meg jeg også; blomster er ikke akkurat favoritt motivet, men er greit å øve seg litt! La ut to versjoner, med forskjellig hvitbalanse Lenke til kommentar
x3no Skrevet 23. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg syns vel egentlig begge er like kjedelige. Det er altfor lite blomst i forgrunn i forhold til hvor mye unødvendig som skjer i bakgrunn. Burde kanskje valg en av blomstene og latt den ta 80% av bildet mot 20% elv i bakgrunn og kanskje dempet bakgrunnen litt så den ikke stjeler oppmerksomhet fra hovedfokuset - blomsten. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) jna, dette var ikke noe særlig spennende. Prøv andre vinkler med lys perspektiv og gjerne mer action i bildet (les: flue, humle osv osv ) Endret 23. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2009 Dessverre sitter fokus (ser det ut som) på bladene og kun delvis på den ene smørblomen.. Motivet er bra, fine farger, om enn liiiitt for overeksponert gult i blomsten. Men at det er så dårlig som de to kommentarene ovenfor tilsier finner jeg meg ikke i Hadde fokus vært på begge blomstene, (samtidig som jeg personlig mener det kunne vært prøvd gjort speilvendt) og gjerne med litt mindre blender, hadde dette i mine øyne vært et bedre og da et meget bra bilde. Alt i alt mener jeg det er både fint og godt komponert! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg ble ikke helt overbevist her. Larsenio oppsummerer det ganske så bra. Tom Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2009 skjønner poenget deres, eneste problemet er at jeg ikke kan leke med dybde skarphet slik som dere, siden kameraet mitt har relativt liten sensor! grunnen til at jeg tok bilde, var for det at jeg syntes bakgrunnen( med det flytende vannet) og dråpene gjorde det litt mer interessant! Men skjønner at det ikke er alt for spennende ja!!! Lenke til kommentar
x3no Skrevet 24. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2009 Dessverre sitter fokus (ser det ut som) på bladene og kun delvis på den ene smørblomen.. Motivet er bra, fine farger, om enn liiiitt for overeksponert gult i blomsten. Men at det er så dårlig som de to kommentarene ovenfor tilsier finner jeg meg ikke i Kjedelig betyr ikke dårlig. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Larsenio:Det er vel ikke smørblomst,tror det er bekkeblom. Syns eksponeringen sitter bra.Komp,en synes jeg fremhever blomsten,som i mine øyne ikke behøver å være noe mer enn det er. At det er enkelt,forringer ikke for meg. Det slørete vannet tyder jo heller på at det ikke er tilfeldig,men gjennomarbeidet/gjennomtenkt. Kunne kanskje vært kuttet litt i venstre side for at det skulle blitt ryddigere,men da blir det mindre luft,så sikker er jeg ikke. Skulle jo bare si at jeg likte det ,håper du gjør det selv,også. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Ja selvfølgelig ikke smørblomst... My bad! Likte òg disse forresten... Men Dan83 så vel kanskje ikke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå