Gå til innhold

haha! vedder på at ingen har samme pc som meg!!!

Anbefalte innlegg

Litt artig da at noen tar vare på slike gamle "dragere". Min gamle AST 386DX med 80MB disk og 4MB minne kommer jeg ALDRI til å selge. Du dæven den greia kosta meg 13 store lapper i si tid. Tipper jeg må ned i boden min snart for å hente frem "dyret"

så det får varmkjørt seg litt. Nostalgien lenge leve!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kom til å tenke på datarommet på ein skule eg gjekk på....(gjekk på datalinja)

Der hadde datalæraren samla på eit eksemplar av den første bærbare (les:flyttbare) pcén på markedet..(i allefall i følge læraren min)Den var faktisk litt kult..Fungerte gjorde den og..Men,tung som ......

Lenke til kommentar

hehe angående datarommet,

de som er på skulen min er jo et museum, var inntil rundt 3-4 år sida, da stod de sånne maskiner med store pappdisketter, må ha vert nokke 186-286 greier

no i dag står de 486-intel pentium og de er et nettverk på 32 maskiner som deler på EN og merk dere de EN jaævla isdn-linje, ettelleranna sånt, 56 eller 64k husker ikke helt.....

går sjukt treigt....

Lenke til kommentar

Jeg (eller fatter) har en av de slepbare også, den står her et sted. Jeg husker nå at den var en 386 med space invaders og snake. Fysj, den var tung!

Til telcontar eller hvem det var som lette etter gamle spill så så jeg en artikel på dagbladet.no i går eller.no

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/01/21/307549.html

Her kan du få noen internettsider med gamle spill. Jommen meg så jeg ikke spacequest på den bunnywarez siten også

Lenke til kommentar

Jeg har også en kul greie! Se:

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=492

Dette er altså en Apricot. Var det noen som prøvde å sole seg i skinnet fra Aple?

Denne maskinen er i stand til å forstå kommandoer uttalt/skreket inn i en mikrofon. (DELETE ALL!).

Rå sak med 5 MHZ Intel (no AMD) 8086. Trådløst keyboard, hele 720 KB lagrinskapasitet på en 3.5" diskett!

OS var MS-DOS 2.11, men i tillegg har jeg GEM, et rått grafisk grensesnitt fra Digital Research. Windows go home!

Maskinen kostet meg 28.000. Hadde ikke råd til 10 MB harddisk som i '84 kostet 15.000.

Lagres i en lekker sort koffert, absolutt flyttbar, men trenger strøm fra nettet.

Morsom sak?

Terje

Lenke til kommentar

Quote:

no i dag står de 486-intel pentium og de er et nettverk på 32 maskiner som deler på EN og merk dere de EN jaævla isdn-linje, ettelleranna sånt, 56 eller 64k husker ikke helt.....

går sjukt treigt....

Hehe, slik er det på skolen vår oxo :sad:( har vel 22 486'ær og 1 hovedmaskin med 95 mhz og det er oxo ca 6 maskiner til som alle deler på en isdn linje, hoho LOL det er helt ille, vi har bedt de spandere på seg ADSL men det går ikke på tale, de trur det blir dyrere å bruke enn å ha isdn på hele døgnet rundt! LOL

Lenke til kommentar

En ting som jeg vedder på er at INGEN har en slik data:

8086 cpu

Rart hk

19mb harddisk

2 fargers skjerm (svart gul)

Os= pc meny

Tastaur som veier mange kg.

Lagde et dokument på den på 6mb.

Maskina bruke nesten en time på og åpne det.

Med sånn klassisk pipe aktig lyd.

Den kosta MYE når den ble laga kanjeg si.

Tror prisen var over 50k.

Lenke til kommentar

men til tross for at desse pc'ene er vanvitti gamle,

eg synest at dei gamle systema er mest stabile

eg har nemli så forbanna masse problem med min P-II 300 at de er skummelt, den står og hyler og skriker og kommer ingen vei, uansett ka **** de gjelder

di gamle pc'ene hyler og skriker riktig nok meir, men den eg hadde, den p70 386dx 20mhz 4ram og 60hd, den har aldri hatt noken store problem, de må vere i dos da de kommer opp noke om at eg skriver feil :grin:

men de er jo ingen feil heller

så eg synest at min pensjonerte data, IBM'en er noke av de sikraste som er :grin:

Lenke til kommentar

Ingen slår meg når det gjelder hastighet.

Jeg har C-64 med 1Mhz Cpu med 64k ram med kasset spiller.

Atari ST520 med 1/2 MB ram 7Mhz.uten HD Med 720K Diskst.

Amiga 1200 2MB 14Mhz uten HD Med 880K Diskst.

Slå den dere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...