Gå til innhold

Mulig å fortsatt ha garanti uten kvittering?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en halvt år gammel macbook igjennom finn. Den er i fin stand og alt, men jeg fikk selvfølgelig ikke med kvitteringen! Og jeg vet ikke hvor den ble kjøpt (får ikke tak i selgeren). Trodde det kanskje var eple huset, men det er det tydeligvis ikke. (Har ringt)

Så det jeg lurer på om det evt skulle skje noe med den, kan jeg bruke serie nr for å bruke garantien? Eller evt få reparert den senere hos apple?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det kjem litt ann på om du registerer Macen eller ei.

Det kan du gjere når du innstalerer Mac OSX, iallefall kunne eg det.

Du finn kanskje noko på  (eple) menyen?

Hadde eg vært deg hadde eg ringt Apple og spurt dei.

Du treng kanskje ikkje seie du har kjøpt Macen brukt, men at du har mista kvitteringa, og om dei kan sjekke med databasen sin.

Lenke til kommentar

Jeg fikk iallfall byttet uten kvittering en NEC lcd-skjerm på *produksjonsnummeret* som bl.a. forteller når den ble laget, men selvsagt kjøpsdatoen har du ikke så der må brukes skjønn.Jeg visste ikke hvor den var kjøpt heller så det ble ordnet hos importør. Tror du har rettigheter gj. dette prod.nr, ja.

Men for all del; ikke slurv med kvitteringen noen.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Ja, skal prøve å ringe apple å høre. Tror jeg kan registrere maskina på apple.com også skal jeg lese litt om noe som kalles "Online Service Assistant" Så skal prøve meg litt frem og se.

Takk for svarene.

Lenke til kommentar

Maskinen kan være solgt i geografiske områder som ikke dekkes av norsk forbrukerkjøpslov. Maskinen kan være solgt til bedrift (og dekkes bare gjennom den generelle kjøpsloven) og kan ha reklamasjonstid på ned til 1 år (kanskje lavere). Maskinen kan være stjålet.

Her er det mange muligheter som påvirker trådstarter.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kvittot på min Macbook, jeg kjøpte den av en fyr som importerte grått fra USA. Jeg har byttet batteri to ganger, og lader tre ganger uten problemer.

Med en gang de ser at serienummeret er gyldig er alt i orden. De nevner ikke at den ikke er Norskkjøpt en gang. Kundeservice er viktig for Apple, og en av grunnene til at jeg anbefaler Mac til alle som ikke gidder å bruke dagesvis på å rette feil på maskinen sin.

Lenke til kommentar
Sålenge du kan sannsynligjøre kjøpet,f.eks ved hjelp av bankutskrift dersom du betalte med kredittkort/VISA,så er det godt nok bevis på kjøp.

Han kjøpte privat (via finn.no) og ikke fra butikk. Deremd er det vanskelig å benytte bankutskrift til å sannsynliggjøre et kjøp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...