Crumpler Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Hva er veien og gå CPUmessig da ? Hvilken CPU burde jeg valgt ? Og hvorfor er det ikke ren ytelse i i7 når de er så pass dyre ? ( Ikke dyre da, men med dette X58 systemet og litt spesielle komponenter, hva er vitsen med å lage i7 hvis det ikke er bra til noe ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Rett og slett fordi det ikke var den som var problemet. Problemet er at flaskehalsen ligger i harddisk systemet for dine tregheter, om du da bytter CPU så blir den fortsatt sittende å vente på at harddisken skal komme. EDIT, det er en slik jeg tenker på: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118074 De har liten størrelse men er lynraske kontra harddisker i IOPS. Om du lurer på hva dette betyr, så drar du i lagringsmedier forumet og leser GullLars sin SSD tråd som er sticky på toppen av forumet. Endret 25. mai 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Rett og slett fordi det ikke var den som var problemet.Problemet er at flaskehalsen ligger i harddisk systemet for dine tregheter, om du da bytter CPU så blir den fortsatt sittende å vente på at harddisken skal komme. EDIT, det er en slik jeg tenker på: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118074 De har liten størrelse men er lynraske kontra harddisker i IOPS. Om du lurer på hva dette betyr, så drar du i lagringsmedier forumet og leser GullLars sin SSD tråd som er sticky på toppen av forumet. Er HDD grunnen til at jeg får såpass dårlig i CPU på 3DMark06 ? Windows opplevelseinndeks gir den 5.9 av 6 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Scoren er en ting i 3D Mark, her er det klokkefrekvensen som holder deg tilbake, straks du peiser litt clock speed på den her så ser du forskjell. Men det du merker av at det går tregt i Windows for eksempel kommer av HDD'en din. Windows opplevelses index er derimot ikke noe å stole på, så denne kan du bare sette strek over for den gir ingen mening. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Hvordan øker jeg klokke frekvensen ? Hvis det innebærer overklokking så er det uaktuelt Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er vel strengt talt det som er overklokking å øke frekvensene. hehe... da er det med andre ord uaktuelt for deg... på evga hovedkort finnes det en egen funksjon som heter Dummy OC. gjør bios'n alt for deg. blir den litt oc uten at ting skal bli alt for varmt eller gå i stykker. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har nesten samme oppsettet som du har, prøv windows 7 RC. det funker utrolig bra på I7 oppsettet mitt. Overklokking er ikke skadelig før du utfører noe patetisk dumt, den cpu'en tar ingen skade av å øke BCLK fra 130 til 140=) Men gå inn i bios å sjekk ramdivideren din, kan hende at rammen din kjører på langt lavere frekvens en den er konstruert for, mine kjørte bare på 1000mzh når jeg satte dem inn, de er laget for å tåle 2000. høyeste jeg kunne sette ramdivideren til var 1866. Med en lten overklokk av BCLK til 144 så gikk rammen på 1998mhz=) nå kopierer jeg 34Gig per sekund i sisoft sandras ram test. PS. husk å stille inn riktig Volt på rambrikkene i bios, regner sterkt med at de er laget for å gå på 1.65V, så bruk 1.64 hvis hovedkortet ikke støtter 1.65V nøyaktiv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Du tjener nesten ingenting på å guffe opp RAMen på i7. Kun om du hadde kjørt single channel, men straks du guffer opp på trippel channel så forandrer bildet seg. En kort titt i i7 Quad tråden og en ekstra tråd som ligger i CPU forumet hvor minnet benches på forskjellige hastigheter kan gi skremmende resultat. Forskjellen er nesten ikke eksisterende mellom ekstremfart på minnet og normalt tempo. Trippel kanalene svelger godt unna. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er vel en SSD som hadde vært den beste oppgraderingen i dette tilfelle, selv om jeg mener at SSD er mer for spesielt interesserte. Siden de burde tweakest(ser nå at det er et ferdig tweak program tilgjengelig på OCZ forum). Har ikke testet det enda tho... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå