Bolivar Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei, har lest både for og imot dette, men kva seier dykk? I små mengder er det jo ikkje farleg, men slik som eg, har ikkje noko problem med å ete ein heil pose 100-175gr med chilinøtter. Kanskje kvar andre dag? nokon gonger da sjølvsagt... Men er det farleg i store mengder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Definer farlig. Å stappe i seg en boks Nugatti vær eneste dag er vel farlig det åsså ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Tror ikke det er farlig. Spørs hva du mener med "farlig", om du mener at det kan føre til død eller at man kan få indre skader f.eks? Men tror ikke det er farlig på noen måte, nei. Eneste som skjer er vel at det blir veldig sterkt viss du bare heller på, og muligens at du blir litt sår i munnen. Endret 23. mai 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Chillinøtter er ikke så veldig sunt, grunnet mye fett og salt. Selve nøtten er kun en peanøtt som er fritert og krydret. Om du ikke har noen form for nøtteallergi, er ikke en påsa med dette farlig. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Stapper du i deg en haug av bananer hver dag over lengre tid er det skadelig, samme er det med alle andre typer mat. Det meste går ann, i små mengder. En vanlig person tar ikke skade av f.eks sukker 1 gang i uken. Hvis man derimot har mye sukker hver dag så er det noe annet. Kanskje ikke kaste nedpå 1-2 påser hver dag\annenhver dag, men et par påser i uka burde nok gå fint Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) For mye av en ting er faktisk farlig. Viss du drikker 10 liter vann på 10 minutter. Det er farlig. For store mengder av all mat tror jeg er farlig. Spesiellt mat med mye salt, sukker, koffein, eller mettet fett. Men en pose\boks chillinøtter er nok ikke skadelig. Muligens litt sår på tungen eller noe, og at det er veldig sterkt. Endret 23. mai 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hvis du er allergisk, ja.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Hvis du er allergisk, ja.. Hehe. Da blir det jo noe helt annet. Er du allergisk kan man jo bli veldig dårlig. Men viss du vet at du er allergisk, burde du ikke være så dum at du spiser det allikevel. En jeg kjenner tåler ikke eple. Men ha synes det er så godt at han spiser det allikevel. Etterpå må han alltid på do for å spy det opp eller å få det ut på en annen måte. Men han synes det er så godt at han fortsetter å spise. Endret 23. mai 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Allergisk mot eple faktisk. Aldri hørt om det tilfellet. Kjenner en som ikke liker jordbær, men det er noe helt annet igjen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Noen folk er så hysteriske... Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Farlig var jo å ta i da men... Vist eg hadde vore alergisk mot nøtter hadde eg ikkje ete nøtter... Chillinøtter er jo ikkje noko sterk kost... Eg merkar ingenting av tåring, sår i munnen eller noko slikt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Chilinøtter er usunt i store mengder og kan føre til fedme og alle helseproblemene det medfører. Spiser du en hel pose på 175 gram så har du fått i deg rundt 1000 kalorier, noe som sannsynligvis tilsvarer i nærheten av halve dagsbehovet ditt. (Alt ettersom alder, størrelse, aktivitetsnivå osv..) Chilinøtter inneholder også en del salt, og det er jo som kjent ikke bra for kroppen i for store mengder. Endret 23. mai 2009 av phax Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 183cm, 63kg... Fedme? Ja takk Trener i tilegg Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Som alle andre her sier, du risikerer jo fedme og de helseproblemene det igjen medfører. Tror jeg ville begrenset meg til litt. Du dør jo ikke der og da ved å spise en hel pose, men ved å gjøre dette (spise en hel pose annenhver dag/hver dag) over lengre perioder har det sine konsekvenser. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har gått over mitt kosthold og luket ut både det ene og det andre, men er det en ting jeg ikke dropper, så er det chilinøtter. I likhet med trådstarter, så har jeg ingen problemer med å helle i meg en pose på null komma niks, så har jeg først åpnet en pose blir det ikke noe å spare på... Jeg har derimot valgt å begrense meg til 1, maks 2, poser i uken - spesielt etter at jeg én gang opplevde en allergisk reaksjon etter å ha overdrevet nøtteinntaket. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Neppe farlig. Men innholdsrikt! :-) Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det kan være farlig å drikke for mye vann. Det kan også være farlig å spise for mye chillinøtter. Behersker man seg innenfor rimelighetens grenser, så er det meste av vanlig mat og ikke ikke direkte farlig før man pøser innpå med et halvt årsbruk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 '3' innlegg med fjas er slettet fra tråden. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå