Gå til innhold

2 Oppsett, Hvilke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget en trd tidligere, men nå er det ett annet oppset!

har en med 775, og en 1366!

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98213

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98212

Vill høre meninger fra dere, dette er ett opsett for min venn.. Han skal spille og gjøre ting på pcen betydelig raskere en på den bærbare fra 1700 tallet :p

Jeg tenkte på begge CPU'ene, at han kan overklokke de etter noen år.. Han sa han ikke ville overklokke med det første :)

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har bare ett lite spørsmål... Hva skal du med en pc med 3GB ram?

Seriøst? Vurdere å kjøpe en pc med hovedkort til 1900kr, og 3GB ram??? HALLOOOOO

Og det var da skikkelig til sparebluss på skjerm-budskjettet ditt... SIkker på at du ikke vil bruke litt mer penger der man virkelig BØR bruke penger... God skjerm er viktig, samme er tastatur og kontorstol...

Men 3GB ram og den billigste skjermen på markedet er ikke spesielt lurt

Lenke til kommentar

Seriøst? Vurdere å kjøpe en pc med hovedkort til 1900kr, og 3GB ram??? HALLOOOOO

Og det var da skikkelig til sparebluss på skjerm-budskjettet ditt... SIkker på at du ikke vil bruke litt mer penger der man virkelig BØR bruke penger... God skjerm er viktig, samme er tastatur og kontorstol...

HALO ja :)

den skjermen har 2ms, 20000:1 kontrast og er veldig bra! har den selv i 22"

og han skall ikke overstige 10k! og han skal kjøre XP, og trenger med det mindre RAM ( MAX 3GB )

Lenke til kommentar

Du kan kjøre XP 64 bit da. 6GB ram er egentlig ikke noe diskusjon, når det koster 100kr mer, og gir deg så uendelig mange fler muligheter.

GHz er ikke veldig viktig lengre. i7 er bedre. Punktum.

Spør du meg så er det ren idioti å ikke gå for i7 oppsettet foran 775-opsettet.

Og, ikke før på "Gå for 4850x2". 4890 gir mer enn nok power i første omgang, så når det blir behov for mer så setter man enda et i CFX. Da har man mer kraft enn et GTX295 vil gi.

Skal sette opp et nydelig i7 oppsett til under 10k

Lenke til kommentar

Idiot, vær snill å les. (Beklager om dette grenser til personangrep, men måten han skriver sin post er personangrep)

Du har helt rett, en god skjerm er viktig. Men, siden trådstarter ikke har råd til noe annet en TN-panel er T200 et godt valg da T-serien til Samsung er av de bedre skjermene med TN-panel.

3 gb ram er mer en nok per idag, men siden dette er en maskin som sikkert skal vare noen år er det en fordel å betale noen kr ekstra for 6gb.

For å fortsette din tankegang om å bruke pengene der de varer lengst: Kabinett og PSU (Strømforsyning) er de to delene som varer lengst, derfor er det viktig å velge kvalitet. 300 er mye kabinett for pengene og det beste i sin prisklasse. OCZ har helt greie strømforsyninger, men jeg ville nok valgt Corsait TX750 eller PC Power & Cooling Silencer 750. De to beste 750W på markedet.

Du kan kjøre XP 64 bit da. 6GB ram er egentlig ikke noe diskusjon, når det koster 100kr mer, og gir deg så uendelig mange fler muligheter.

GHz er ikke veldig viktig lengre. i7 er bedre. Punktum.

Spør du meg så er det ren idioti å ikke gå for i7 oppsettet foran 775-opsettet.

Og, ikke før på "Gå for 4850x2". 4890 gir mer enn nok power i første omgang, så når det blir behov for mer så setter man enda et i CFX. Da har man mer kraft enn et GTX295 vil gi.

Skal sette opp et nydelig i7 oppsett til under 10k

Seconed, i7 er veien å gå. Det samme gjelder det Wikip. sier om skjermkort.

EDIT: Wikip. du glemte skjerm :p

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Ja dæven.. Gå ned på Disk og PSU, så har du skjerm sammen med det oppsettet.

Er btw ikke enig i det Ravii sier om ram. Når det er SÅ liten prisforskjell på 3 og 6gb, så ville jeg helt klart peist på med 6 med en gang.

Fordi det som kommer til å skje ved en eventuell oppgradering, er at du kommer til å kjøpe et 6gb-sett uansett.

Redigert: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98558

Under 10k, noe av det beste du får.

Uansett. Kan noen, anyone, si meg hvorfor man skal gå for 775 når et MYE bedre i7-oppsett koster nøyaktig det samme?

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Noen som har motsagt deg? :p

Kommer på en: Q9550 har litt høyere klokkehastighet og yter litt bedre i spill som støtter bare en ellet to kjerner.

Når det er sagt er jeg helt enig i at i7 er veien å gå. Skepsisen som var i 08 og i begynnelsen av 09 er helt ugrunnet nå.

EDIT; slengte på ; )

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Ut i fra de to oppsettene ville jeg gått for i7 (1366).

Men du kan få AMD Phenom II system billigere med tilnærmet lik ytelse, iallefall i spill.

Ravii, jeg tror de merker det ja, ikke spør meg hvorfor, jeg bare tror de merker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...